Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo spoločný obecný úrad


Financovanie úloh spoločného obecného úradu

Spoločný obecný úrad predstavuje jednu z možností riešenia výkonu decentralizovaných kompetencií verejnej správy. Pri výkone jednotlivých činností vznikajú obci, ktorá je sídlom spoločného obecného úradu, náklady, ktoré treba následne uhradiť. Prá...

Obťažovanie hlukom z kultúrneho domu

K základným úlohám obcí pri výkone samosprávy podľa § 4 ods. 3 písm. f) a h) zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") patrí aj zabezpečenie výstavby a údržby kultúrnych, športových a ďalších obecn...

Úprava pričlenenia obce v praktických právnych príkladoch

Podstatnou zmenou zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") bola novela č. 70/2018 Z.z., ktorá okrem iného zaviedla do tohto zákona § 2aa, ktorý ustanovuje podrobnosti procesu pričlenenia nefunkčne...

Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (4. časť)

V májovom čísle časopisu uverejňujeme poslednú časť komentára k priestupkom podľa § 105 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len "stavebný zákon"), v ktorom si prečítate podrobne spracov...

Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (3. časť)

V čísle 3/2019 časopisu Právo pre ROPO a obce v praxi sme zverejnili druhú časť seriálu. V aprílovom čísle prinášame tretiu časť seriálu, v ktorom sa dočítate o komentári k § 105 ods. 3 a ods. 4 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebno...

Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (2. časť)

V čísle 2/2019 časopisu Právo pre ROPO a obce v praxi sme zverejnili prvú časť seriálu. V marcovom čísle prinášame druhú časť, v ktorom sa dočítate o komentári k § 105 ods. 2 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný...

Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (1. časť)

  V čísle 9/2018 nášho časopisu bol zverejnený článok na tému "Štátny stavebný dohľad", ktorý obce vykonávajú v rámci zabezpečovania agendy stavebného úradu podľa § 98 a nasl. zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (staveb...

Obsahové náležitosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu

Vzhľadom na to, že zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") a ani osobitná právna úprava neustanovujú podrobnosti organizácie spoločného obecného úradu, je starosta obce, ktorá je sídlom spoločného...

Organizácia spoločného obecného úradu

Spoločný obecný úrad predstavuje často využívané riešenie výkonu decentralizovaných kompetencií samosprávou. Využívaným je predovšetkým preto, že na rozdiel od zlučovania obcí, keď dochádza k faktickému zániku právnej subjektivity zlučovaných obcí...

Výkon stavebného konania spoločnými obecnými úradmi

Vzhľadom na veľký počet malých obcí, ktoré museli byť spôsobilé vykonávať úkony decentralizovanej štátnej správy, teda aj výkon stavebného konania, došlo k využívaniu právneho inštitútu spoločných obecných úradov, ktoré zabezpečujú výkon uvedených...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.