Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Vyhľadávanie

Výsledky vyhľadávania

Obec/Mesto

Kontrola hospodárenia oblastnej organizácie cestovného ruchu

Publikované:

Podľa § 18d ods. 2 zákona o obecnom zriadení kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra podlieha: a)  obecný úrad, b)  rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou, c)  právnické osoby, v ktorých má obec majetkovú účasť, a iné osoby, ktoré nakladajú s majetkom

Obec/Mesto

Celková suma dlhu obce/VÚC

Publikované:

Celkovú sumu dlhu obce/VÚC tvorí:   súhrn záväzkov vyplývajúcich zo splácania istín návratných zdrojov financovania,   súhrn záväzkov z investičných dodávateľských úverov a ručiteľských záväzkov obce/VÚC. Pri investičných dodávateľských úveroch ide o záväzky, d

Obec/Mesto

Ročné splátky úveru zo Štátneho fondu rozvoja bývania

Publikované:

Podľa § 17 ods. 8 zákona č. 583/2004 Z. z. sa do celkovej sumy dlhu obce nezapočítavajú záväzky z úveru poskytnutého zo ŠFRB na výstavbu obecných nájomných bytov vo výške splátok úveru, ktorých úhrada je zahrnutá v cene ročného nájomného za obecné nájomné byty. Do celko

Obec/Mesto

Oprávnenie rozpočtovej organizácie prekročiť svoje výdavky

Publikované:

Novelou zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy sa od 1. januára 2018 zmenil spôsob rozpočtovania u rozpočtových organizácií. Do novely zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy do 31. decembra 2017 sa v praxi rozpočtových organizácií uplatňovali tzv. osobit

Obec/Mesto

Všeobecne prospešné služby a verejnoprospešný účel

Publikované:

Zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy tieto pojmy nedefinuje. Pri definícii pojmov všeobecne prospešné služby a všeobecne prospešný alebo verejnoprospešný účel cit. zákon odkazuje na § 2 ods. 2 zákona č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytuj

Obec/Mesto

Účtovanie nevyčerpaných účelovo určených prostriedkov zo štátneho rozpočtu

Publikované:

Príklad účtovania prevodu nevyčerpaných účelových prostriedkov kapitálového transferu zo štátneho rozpočtu z bežného účtu na osobitný účet a v nasledujúcom rozpočtovom roku účtovanie ich zaradenia do rozpočtu obce: Účtovanie v príslušnom rozpočtovom roku: P. č. T

Obec/Mesto

Viacročný rozpočet

Publikované:

Súčasťou viacročného rozpočtu je:         rozpočet na príslušný rozpočtový rok,         rozpočet na rok nasledujúci po príslušnom rozpočtovom roku,         rozpočet na ďalší rok nasledujúci po roku, na ktorý sa zostavuje rozpočet po príslušnom rozpočt

Obec/Mesto

Hlavný kontrolór ako zamestnanec príspevkovej organizácie obce

Publikované:

Podľa § 18 ods. 2 písm. c) zákona o obecnom zriadení funkcia hlavného kontrolóra je nezlučiteľná s funkciou člena orgánu právnickej osoby, ktorej zriaďovateľom alebo zakladateľom je obec. V tomto prípade však nejde o člena orgánu právnickej osoby, ktorej zakladateľom je

Obec/Mesto

Vysporiadanie finančných vzťahov obce k svojim rozpočtovým organizáciám

Publikované:

Je veľmi dôležité, aby obec vysporiadala finančné vzťahy k svojim rozpočtovým organizáciám, v tomto prípade voči svojej škole, ktorú zriadila ako rozpočtovú organizáciu. Pri zostavovaní záverečného účtu treba vychádzať nielen z finančných a účtovných výkazov obce,

Obec/Mesto

Kontrola vyplatenia odmien pre zamestnancov obecného úradu

Publikované:

Oprávnenosť výkonu kontroly je nespochybniteľná, keďže podľa § 18d ods. 1 zákona o obecnom zriadení hlavný kontrolór môže vykonávať kontrolu príjmov, výdavkov a finančných operácií obce a vyplácanie odmien považujeme za čerpanie mzdových výdavkov. Podľa § 18d ods.

Obec/Mesto

Schvaľovanie výročnej správy zostavenej obcou

Publikované:

Záverečný účet a výročná správa sú dva dokumenty, ktoré obec musí zostavovať. Povinnosť zostaviť záverečný účet obci vyplýva zo zákona č. 583/2004 Z. z., povinnosť zostaviť výročnú správu obci vyplýva zo zákona o účtovníctve. Ustanovenie § 16 ods. 12 zákona č.

Obec/Mesto

Kontrola hospodárenia a nakladania s daňovými pohľadávkami

Publikované:

Podľa § 18d ods. 1 zákona o obecnom zriadení hlavný kontrolór je oprávnený vykonávať kontrolu zákonnosti, účinnosti, hospodárnosti a efektívnosti pri hospodárení a nakladaní s majetkom a majetkovými právami obce, ako aj kontrolu príjmov, výdavkov a finančných operáci

Obec/Mesto

Pravidlá rozpočtovej zodpovednosti pre územnú samosprávu

Publikované:

V ústavnom zákone o rozpočtovej zodpovednosti sú v čl. 6 ods. 1 a 2 vymedzené osobitné ustanovenia pre územnú samosprávu, podľa ktorých štát finančne nezabezpečuje platobnú schopnosť a nezodpovedá za platobnú schopnosť obce a VÚC. Postup pri riešení platobnej neschopnost

Obec/Mesto

Postup pri zostavení rozpočtu

Publikované:

Obec vykoná usporiadanie prebytku rozpočtu podľa § 16 ods. 6 zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy, podľa ktorého sa z prebytku rozpočtu na účely tvorby peňažných fondov vylučujú nevyčerpané účelovo určené prostriedky poskytnuté v predchádzajúcom rozpo�

Obec/Mesto

Zapojenie finančných prostriedkov peňažných fondov do rozpočtu obce

Publikované:

Prostriedky peňažných fondov obec používa prostredníctvom finančných operácií (okrem prevodov prostriedkov medzi jednotlivými peňažnými fondmi navzájom a okrem prípadov, kedy sa prostriedky peňažných fondov použijú len na vyrovnanie časového nesúladu medzi príjmami a výda

Obec/Mesto

Čerpanie účelovo určeného kapitálového transferu príspevkovou organizáciou

Publikované:

Na konci roka príspevková organizácia nevyčerpané účelovo určené finančné prostriedky z kapitálového transferu vráti obci na jej účet. Obec tieto nevyčerpané účelovo určené finančné prostriedky na konci roka prevedie zo svojho bežného účtu na osobitný účet a v nasle

Obec/Mesto

Nevyčerpané finančné prostriedky z dotácie zo ŠR

Publikované:

Ak obec do konca roka nevyčerpala účelovú dotáciu, ide o dotáciu, ktorú nie je možné použiť v nasledujúcom rozpočtovom roku, obec musí nevyčerpané finančné prostriedky vrátiť späť do štátneho rozpočtu. Na konci roka nevyčerpané finančné prostriedky obec prevedie na os

Obec/Mesto

Použitie nevyčerpaných účelových prostriedkov v nasledujúcom rozpočtovom roku

Publikované:

Účelovo určené prostriedky, ktoré obec získala v minulom rozpočtovom roku a ktoré v tomto roku nevyčerpala, pretože ich môže použiť v nasledujúcich dvoch rozpočtových rokoch, ostávajú na účte obce. Keďže ide o účelovo určené prostriedky, ktoré nie je možné použiť

Obec/Mesto

Spôsob vykonania rozpisu rozpočtu

Publikované:

Rozpis rozpočtu sa obvykle vykonáva rozhodnutím alebo listom starostu. Zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy formu rozpisu rozpočtu neurčuje a je len na rozhodnutí obce, akú formu zvolí. Vzor rozpisu rozpočtu na rozpočtovú organizáciu: VEC: Rozpis rozpočtu na rozpo

Obec/Mesto

Obsahovo nekompletné odvolanie účastníka správneho konania

Publikované:

V súlade s § 19 ods. 3 správneho poriadku platí, že pokiaľ podanie (odvolanie) účastníka správneho konania nemá všetky predpísané náležitosti (môže ich ustanovovať aj osobitná právna úprava), obec, ktorá je správnym orgánom, pomôže účastníkovi konania nedostatky ods