Vyhľadávanie v Obec/Mesto
Kategórie - Obec/Mesto
Obec/Mesto
Z praxe
Účtovanie inventarizačných rozdielov drobného dlhodobého majetku v obci N
Autor/i: Ing. Miriam Majorová, PhD.
Príspevok rozoberá spôsob účtovania inventarizačných rozdielov drobného dlhodobého nehmotného majetku (ďalej len „DDNM“) v účtovnej jednotke, ktorá je obcou
Účtovanie inventarizačných rozdielov drobného dlhodobého majetku v rozpočtovej organizácii obce N
Autor/i: Ing. Miriam Majorová, PhD.
Príspevok rozoberá spôsob účtovania inventarizačných rozdielov DDNM v účtovnej jednotke, ktorá je rozpočtovou organizáciou obce.
Účtovanie inventarizačných rozdielov drobného dlhodobého majetku v príspevkovej organizácii obce N
Autor/i: Ing. Miriam Majorová, PhD.
Príspevok rozoberá spôsob účtovania inventarizačných rozdielov DDNM v účtovnej jednotke, ktorá je príspevkovou organizáciou obce.
Účtovanie inventarizačných rozdielov softvéru v obci N
Autor/i: Ing. Miriam Majorová, PhD.
V príspevku sa venujeme spôsobu účtovania inventarizačných rozdielov dlhodobého nehmotného majetku - softvéru v účtovnej jednotke, ktorá je obcou.
Účtovanie inventarizačných rozdielov softvéru v rozpočtovej organizácii obce N
Autor/i: Ing. Miriam Majorová, PhD.
V príspevku sa venujeme spôsobu účtovania inventarizačných rozdielov dlhodobého nehmotného majetku - softvéru v účtovnej jednotke, ktorá je rozpočtovou organizáciou obce.
Sankcie pri uzatvorení zmluvy s partnerom verejného sektora, ktorý si nesplnil povinnosť zapísania do registra N
Autor/i: JUDr. Marek Keller
Musí byť do registra partnerov verejného sektora zapísaná osoba, ktorá nakupuje drevo od spol. s r. o. mesta - mestské lesy? Aké sankcie hrozia subjektu verejného sektora, ak uzavrie obchod s partnerom verejného sektora, ktorý si nesplnil svoju po...
Minimálna mzda od 1. januára 2020 N
Autor/i: Ing. Iveta Matlovičová
Minimálna mzda bola ustanovená pre slovenských zamestnancov prvýkrát na základe nariadenia vlády Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky (ďalej len „ČSFR“) č. 99/1991 Zb. o určení minimálnej mzdy a platiť začala od 25. 3. 1991. Toto nariadenie ...
Zostavenie viacročného rozpočtu obce na roky 2020 – 2022 N
Autor/i: Ingrid Konečná Veverková
Obce si do 30. júna 2019 mali splniť svoju zákonnú povinnosť, a to prerokovať návrh záverečného účtu za rok 2018 v obecných zastupiteľstvách. Termín splnenia tejto povinnosti znamená, že po krátkom období letných dovoleniek sa začne na obciach prí...
Rekreačné príspevky počas letných prázdnin N
Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Príspevok sa venuje aktuálnej téme vo vzťahu k ukončeným letným prázdninám a to v zmysle ustanovenia § 152a Zákonníka práce a Metodického usmernenia Finančnej správy Slovenskej republiky (zverejneného na webovom sídle Finančnej správy) č. 4/DzPaÚ/...
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Aktuálne články
Vykonávanie základnej finančnej kontroly v otázkach z praxe N
Publikované:
V príspevku sa venujeme spracovaniu častých otázok z praxe vzhľadom na vykonávanie základnej finančnej kontroly podľa ustanovení § 7 ods. 2 a 3 v nadväznosti na § 6 ods. 4 zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Otázky sa venujú najmä náležitostiam základnej finančnej kontroly a aj čitateľovi prezentujú časté finančné operácie, ktoré musia v praxi byť overené základnou finančnou kontrolou aj vzhľadom na dikciu osobitných predpisov.
Správa o kontrolnej činnosti za rok 2021 pre hlavných kontrolórov N
Publikované:
Povinnosť vyhotoviť Správu o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce upravuje zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov v ustanovení § 18f ods. 1 písm. e) a treba uviesť, že takáto Správa nemá súvis s výročnou správou obce za rok 2021 a nie je ani jej súčasťou. Správa o kontrolnej činnosti za rok 2021 je spracovaná výlučne hlavným kontrolórom obce, mesta alebo vyššieho územného celku, a to bez ohľadu na veľkosť obce, rozsah kontrolnej činnosti, personálny aparát pri výkon kontroly a podobne.
Vybrané kontrolné zistenia v účtovnej agende N
Publikované:
Príspevok reaguje na prax subjektov územnej samosprávy s ohľadom na aktuálny právny stav v rámci zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej len „zákon o účtovníctve“). Bližšie sa venuje nesprávnym a neúplným náležitostiam účtovných dokladov, časovým súladom, oblasti tvorby rezerv a tiež zaujímavým otázkam zamestnancov z posledných mesiacov.
Hlavný kontrolór obce v roku 2021 N
Publikované:
Príspevok sa venuje vnútornému kontrolnému mechanizmu v obci, ktorý zastrešuje hlavný kontrolór obce. Bližšie sa zaoberá povinnosťami hlavného kontrolóra po procesnej a formálnej stránke, upozorneniami autora a je vhodný tiež pre nových hlavných kontrolórov v roku 2021. Príspevok obsahuje aj výpočet kontrolných zistení a príklady z aplikačnej praxe vychádzajúce z kontrolnej činnosti autora v územnej samospráve.
Výkon funkcie hlavného kontrolóra v obci N
Publikované:
Téma práv, kompetencií a povinností hlavného kontrolóra obce je často diskutovanou témou, a to najmä vzhľadom na novelizovaný zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len „zákon o obecnom zriadení“). Bližšie sa venujeme najmä praktickému pohľadu na situácie, ktoré sa môžu spájať s výkonom funkcie hlavného kontrolóra obce ako riadneho zamestnanca v pracovnom pomere k obci (ostatného vedúceho zamestnanca). Venovať sa budeme výkonu podnikateľskej činnosti hlavného kontrolóra obce, kompetencii výkonu kontroly za účasti poslancov obecného zastupiteľstva, výstupom z kontroly, ako aj prešetrovaniu oznámenia o protispoločenskej činnosti a pod.