Zákon o registri partnerov verejného sektora nadobudol účinnosť dňa 1. 2. 2017. Cieľom zákonodarcu bolo prijať legislatívu, ktorá nebude limitovaná iba na procesy súvisiace s verejným obstarávaním, ale sa bude týkať celkového prístupu k verejným zdrojom.
K posúdeniu povinnosti osoby byť zapísaná v registri partnerov verejného sektora je predovšetkým nutné skúmať, či osoba spĺňa pozitívne vymedzenie partnera verejného sektora, ktoré je uvedené v § 2 ods. 1 písm. a) a následne či nie sú splnené dôvody uvedené v § 2 ods. 2, 3 a 5, ktoré ustanovujú výnimky (negatívne vymedzenie partnera verejného sektora). Dôvodová správa k pozitívnemu a negatívnemu vymedzeniu partnera verejného sektora uvádza, že vzťah týchto ustanovení treba vnímať tak, že subjekt, ktorý inak spĺňa znaky partnera verejného sektora podľa odseku 1, nemá povinnosť zápisu do registra, ak mu svedčí niektorý z dôvodov podľa odseku 2, 3 a 5.[1]
V modelovom príklade predaja dreva mestskou s. r. o. by mohla byť naplnená definícia partnera verejného sektora podľa § 2 ods. 1 písm. a) bod 2: ,,fyzická alebo právnická osoba ktorá prijíma plnenie, ktorého predmetom je majetok, práva k majetku alebo iné majetkové práva štátu, verejnoprávnej inštitúcie, obce, vyššieho územného celku, právnickej osoby zriadenej zákonom s výnimkou komory zriadenej zákonom alebo od verejného podniku, alebo od zdravotnej poisťovne.“
Pojmom majetok sa myslia hnuteľné veci a nehnuteľnosti, a teda drevo by sa v tomto prí
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).