Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

ROZPOČET A ROZPOČTOVÉ PRAVIDLÁ

Vlastné nedaňové príjmy obce N

Autor/i: Ing. Ingrid Konečná Veverková

Mal by rozpočet obce na strane príjmov obsahovať aj rozpočet vlastných nedaňových príjmov? Čo tvorí vlastné nedaňové príjmy obce?

Viacročný rozpočet N

Autor/i: Ing. Ingrid Konečná Veverková

Rozpočet je definovaný ako strednodobý ekonomický nástroj finančnej politiky obce a VÚC, v ktorom sú vyjadrené zámery rozvoja územia obce a VÚC a potrieb ich obyvateľov. Z uvedeného titulu a v súlade so zákonom o rozpočtových pravidlách územnej sa...

Základný rámec interných smerníc v samospráve N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Témou príspevku je aktualizovaný orientačný rámec interných aktov pre subjekt územnej  samosprávy vzhľadom na aplikačnú prax v roku 2023. Základný rámec interných smerníc subjektu verejnej správy (ústrednej a miestnej štátnej správy i organizácií ...

Finančné riadenie školy a školského zariadenia N

Autor/i: Ing. Ingrid Konečná Veverková

V článku sa zameriame na finančné riadenie škôl a školských zariadení, pričom budeme vychádzať z ich právneho postavenia a formy hospodárenia. Upozorníme na základné práva a povinnosti školy a školského zariadenia ako samostatného právneho subjekt...

Financovanie originálnych školských kompetencií od 1. januára 2023 N

Autor/i: Ing. Ingrid Konečná Veverková

V príspevku upozorňujeme na novelu zákona č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov a zákona č. 564/2004 Z. z. o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samospráve a...

Návrh záverečného účtu a dlhová služba obce v samospráve N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok sa venuje spracovaniu návrhu záverečného účtu podľa zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Po skončení rozpočtového roka obec a vyšší úz...

Odporúčania k spracovaniu návrhu záverečného účtu za rok 2021 N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

V príspevku upozorňujeme ekonómov a rozpočtárov obcí a miest na časté kontrolné zistenia pri tvorbe záverečného účtu obce v celkom tridsiatich odporúčaniach.  Objasňujeme, čo všetko má návrh záverečného účtu obsahovať. Primárne sa príspevok viaže ...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Kontrola platových náležitostí zamestnancov obce N

Publikované:

Obecné zastupiteľstvo uložilo hlavnému kontrolórovi vykonať kontrolu platových náležitostí zamestnancov obce. Môže hlavný kontrolór kontrolovať platové náležitosti zamestnancov obce, keďže ide o citlivé osobné údaje zamestnancov? V uznesení zastupiteľstva má hlavný kontrolór na rokovanie zastupiteľstva predložiť podrobnú správu o výsledku tejto kontroly. Môže tieto osobné údaje uviesť v správe o výsledku kontroly, ktorú predkladá na zasadnutí obecného zastupiteľstva?

Kontrola vyplatenia odmien pre zamestnancov obecného úradu N

Publikované:

Obecné zastupiteľstvo svojím uznesením uložilo hlavnej kontrolórke vykonať kontrolu vyplatenia odmien pre zamestnancov obecného úradu. Hlavná kontrolórka pri tejto príležitosti chce skontrolovať dodržiavanie zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme. Má oprávnenie na tento postup? Môže sa hlavná kontrolórka oboznamovať s údajmi o platoch a odmenách jednotlivých zamestnancov?

Hlavný kontrolór ako zamestnanec príspevkovej organizácie obce N

Publikované:

Môže byť zamestnanec príspevkovej organizácie, ktorú zriadila obec, hlavným kontrolórom tej istej obce?

Materská, otcovská a rodičovská dovolenka z hľadiska zdravotného a sociálneho poistenia N

Publikované:

V súvislosti s nástupom a ukončením čerpania materskej, či otcovskej dovolenky a rodičovskej dovolenky, spojených s poskytovaním hmotného zabezpečenia počas tohto obdobia, má zamestnávateľ voči príslušnej zdravotnej poisťovni zamestnanca a Sociálnej poisťovni oznamovacie povinnosti, ktoré mu ukladajú príslušné zákony. Ide o zákon č. 580/2004 Z.z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z.z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov (v znení zákona č. 718/2004 Z.z.) v z. n. p. (ďalej len (zákon o zdravotnom poistení“) a zákona č. 461/2003 Z.z. o sociálnom poistení v z. n. p. (ďalej len „zákon o sociálnom poistení“).

Postup zamestnanca v prípade porušovania bezpečnosti práce N

Publikované:

Pri výkone závislej práce môže dôjsť ku vzniku situácie, ktorá ohrozuje alebo spôsobí narušenie bezpečnosti práce. Pritom zamestnanec a aj zamestnávateľ by sa mali správať tak, aby svojím konaním predchádzali vzniku škôd na majetku alebo ujmy na živote alebo zdraví zamestnanca. Pokiaľ ale dôjde k porušovaniu bezpečnosti práce a zamestnanec má o tom vedomosť, upovedomí o tom vedúceho zamestnanca. Pritom rámcovým právnym predpisom, ktorý rieši uvedenú oblasť, ktorá súvisí aj s pracovnoprávnou zodpovednosťou, je zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákonník práce“), ale je to aj iná, osobitná právna úprava. Uvedené prípady postupu zamestnanca budú preto predmetom tohto článku.