Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Rozdeľovanie a financovanie kompetencií obce a VÚC

Publikované: Autor/i: Ing. Ingrid Konečná Veverková

Ako sa rozdeľujú kompetencie obce a VÚC a ktoré sú financované z rozpočtu obce a VÚC?

Kompetencie územnej samosprávy sa rozdeľujú na originálneprenesené.

K originálnym kompetenciám obce patria činnosti obce zabezpečujúce samosprávnu pôsobnosť obce, najmä:

  • územnoplánovacia činnosť týkajúca sa územia obce, obstarávanie, prerokúvanie a schvaľovanie územnoplánovacích podkladov obce,
  • obstarávanie a schvaľovanie programov rozvoja bývania, vytváranie vhodných podmienok na bývanie v obci,
  • regionálny rozvoj, rozvoj cestovného ruchu,
  • tvorba a ochrana životného prostredia,
  • vlastná investičná činnosť a podnikateľská činnosť v záujme zabezpečenia potrieb obyvateľov obce a rozvoja obce, usmerňovanie ekonomickej a podnikateľskej činnosti v obci,
  • plnenie úloh na úseku ochrany spotrebiteľa a vytváranie podmienok na zásobovanie obce podľa osobitného predpisu,výstavba, údržba a správa miestnych komunikácií, verejných priestranstiev, obecného cintorína, kultúrnych, športových a ďalších obecných zariadení, kultúrnych pamiatok, pamiatkových území a pamätihodností obce,
  • zabezpečovanie verejnoprospešných služieb, najmä nakladanie s komunálnym odpadom a drobným stavebným odpadom, udržiavanie čistoty v obci, správa a údržba verejnej zelene a verejného osvetlenia, zásobovanie vodou, odvádzanie odpadových vôd, nakladanie s odpadovými vodami zo žúmp,
  • zabezpečovanie miestnej verejnej dopravy,
  • rozvoj výchovy a vzdelávania, riadenie škôl a školských zariadení,
  • tvorba, prezentácia a rozvoj kultúrnych hodnôt a kultúrnych aktivít, ochrana kultúrnych pamiatok a pa
Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Obsahovo nekompletné odvolanie účastníka správneho konania N

Publikované:

Zamestnancovi obce bolo doručené odvolanie účastníka správneho konania proti rozhodnutiu vydanému obcou. V podanom odvolaní však účastník správneho konania neuviedol presné označenie rozhodnutia obce, ktoré odvolaním napáda, a taktiež, akým spôsobom má odvolacia inštancia rozhodnúť. Preto zamestnanec obce uvedené odvolanie považoval za obsahovo nekompletné, právne nesúladné a ďalej sa ním nezaoberal, teda nevykonal následné procesné úkony v správnom procese. Konal zamestnanec obce v súlade s platným právom?

Spôsob vykonania rozpisu rozpočtu N

Publikované:

Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?

Nárok svedka na trovy konania N

Publikované:

Rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou N

Publikované:

Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?

Čerpanie účelovo určeného bežného transferu zo ŠR N

Publikované:

Rozpočtová organizácia obce získala bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý nepoužije do konca roka, ale využije možnosť výnimky zo zásady časovosti podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správya finančné prostriedky z bežného transferu bude čerpať do 31. marca nasledujúceho rozpočtového roka. Ako má postupovať rozpočtová organizácia a aj obec na konci rozpočtového roka a v prvých mesiacoch nasledujúceho rozpočtového roka, keď budú čerpať tento účelovo určený bežný transfer zo štátneho rozpočtu?