Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Podpisovanie základnej finančnej kontroly – správnosť uvádzania podpisov a jeho alternatív

Publikované: Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Rozpočtová organizácia mesta má podpisovanie v internej smernici o vykonávaní finančnej kontroly upravené nasledovne: „Zamestnanec a vedúci zamestnanec potvrdia základnú finančnú kontrolu vlastnoručným podpisom alebo podpisovou pečiatkou, alebo vložením predtlačeného (scanu) podpisu.“ To znamená, že podpisová pečiatka a predtlačený (scan) podpisu sa nemôžu použiť? Je potrebné uvedené informácie zmeniť aj v internej smernici?

Vlastnoručný podpis je jednou z foriem (alternatív) podpisu a zákon o finančnej kontrole a audite v § 7 ods. 2 a 3 hovorí iba o pojme „podpis“. Preto v praxi možno použiť aj kombináciu, pričom v smernici má byť uvedená i alternatíva, ak zamestnanci nepoužijú vlastnoručný podpis. V metodickom usmernení sekcie auditu a kontroly Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/010400/2020-1411 k výkonu finančnej kontroly je uvedené vyjadrenie, že za vlastnoručný podpis sa nepovažuje napr. vopred predtlačený podpis pečiatkou, alebo nasnímaný alebo realizovaný prostredníctvom rozmnožovacej techniky. Textácia z metodického usmernenia nadväzuje práve na alternatívy podpisovania, a teda za vlastnoručný podpis sa nepovažuje predtlačený podpis a podobne. Zároveň je možné podľa ďalšej časti metodického usmernenia realizovať základnú finančnú kontrolu aj elektronicky. Do internej smernice by som doplnil, že:

„Zamestnanec a vedúci zamestnanec potvrdia výkon základnej finančnej kontroly vlastnoručným podpisom alebo alternatívne podpisovou pečiatkou, alebo vložením predtlačeného scanu podpisu. Tieto formy musia byť relevantné a nespochybniteľné, že ich upravil predmetný zamestnanec.“



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Obsahovo nekompletné odvolanie účastníka správneho konania N

Publikované:

Zamestnancovi obce bolo doručené odvolanie účastníka správneho konania proti rozhodnutiu vydanému obcou. V podanom odvolaní však účastník správneho konania neuviedol presné označenie rozhodnutia obce, ktoré odvolaním napáda, a taktiež, akým spôsobom má odvolacia inštancia rozhodnúť. Preto zamestnanec obce uvedené odvolanie považoval za obsahovo nekompletné, právne nesúladné a ďalej sa ním nezaoberal, teda nevykonal následné procesné úkony v správnom procese. Konal zamestnanec obce v súlade s platným právom?

Spôsob vykonania rozpisu rozpočtu N

Publikované:

Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?

Nárok svedka na trovy konania N

Publikované:

Rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou N

Publikované:

Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?

Čerpanie účelovo určeného bežného transferu zo ŠR N

Publikované:

Rozpočtová organizácia obce získala bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý nepoužije do konca roka, ale využije možnosť výnimky zo zásady časovosti podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správya finančné prostriedky z bežného transferu bude čerpať do 31. marca nasledujúceho rozpočtového roka. Ako má postupovať rozpočtová organizácia a aj obec na konci rozpočtového roka a v prvých mesiacoch nasledujúceho rozpočtového roka, keď budú čerpať tento účelovo určený bežný transfer zo štátneho rozpočtu?