Doručovanie písomností
Počet vyhľadaných dokumentov: 15
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 15
Zoradiť podľa:
- Článek
Zverejňovanie informácií patrí medzi kľúčové nástroje transparentnosti a dôvery vo verejnej správe. Nasledujúci článok uzatvára seriál o zverejňovacích povinnostiach obcí praktickým prehľadom ďalších zákonných aj dobrovoľných zverejňovaní.
- Článek
Podanie daňového priznania je významným procesným úkonom daňového subjektu. Primárnou právnou povinnosťou obce je pritom posúdiť podané daňové priznanie. V príspevku sa venujeme postupu obce, ak podané daňové priznanie obsahuje nedostatky alebo nie je v súlade s platnou právnou úpravou.
- Článek
Poskytnutie daňovej úľavy zo strany obce predstavuje právomoc správcu dane, nie nárok daňového subjektu. Tento článok poskytuje podrobný výklad podmienok, ktoré musí daňový dlžník splniť, a postupov, ktoré je potrebné dodržať pri podávaní žiadosti o úľavu. Cieľom je priblížiť zákonné požiadavky a upozorniť na kľúčové aspekty rozhodovacej praxe obcí.
- Článek
V priebehu správneho konania pred obcou vzniká potreba doručovať podnikateľom a právnickým osobám jednotlivé listiny, ktoré majú právne relevantný význam. Pri doručovaní podnikateľom si musí obec zistiť miesto podnikania zo živnostenského registra. V prípade právnickej osoby je potrebné riešiť otázku, kto môže za ňu preberať písomnosti. Určité písomnosti musí obec, ktorá je správny orgán, doručiť účastníkovi správneho konania do vlastných rúk. Právna súladnosť doručovania obcou má totiž význam pre celý priebeh správneho konania, ktoré pred obcou prebieha.
- Článek
Listiny sú jedným z významných dôkazov, ktoré možno použiť v daňovom konaní pred obcou. V článku sa dozviete, ako sa listiny v daňovom konaní využívajú a aké obsahové náležitosti musia spĺňať.
Obec potrebovala zabezpečiť osobnú účasť svedka na správnom konaní, a preto ho predvolala. Predvolanie svedkovi zaslala s doručenkou do vlastných rúk. Uvedené predvolanie si svedok neprevzal a písomnosť sa vrátila obci ako nedoručená. Obec preto považovala predvolanie za riadne doručené a podala Policajnému zboru žiadosť o predvedenie osoby. Konala obec v súlade s platným právom?
- Článek
Môže obec zasielať občanom doklady (faktúry za obedy, nájmy, upomienky) elektronicky z jej ekonomického softvéru, a teda nie cez registratúru či oficiálne evidenčné portály obce? Faktúry by boli zašifrované a od občanov by mala obec podpísané súhlasy so zasielaním elektronickej faktúry, kde by bola uvedená mailová adresa odberateľa. V akom prípade by sa dali takýmto spôsobom zasielať faktúry, ak chce obec ušetriť čas a peniaze za klasické posielanie dokladov poštou a byť v súlade s legislatívou? Treba vypracovať internú smernicu alebo uverejniť oznam na webovej stránke?
- Článek
Odvolanie účastníka správneho konania proti rozhodnutiu obce vydanému v správnom konaní je jeho podstatným právnym úkonom. V článku sa dozviete, ako prebieha posudzovanie podaného odvolania a rozhodovanie o ňom z hľadiska obce.
- Článek
Príspevok sa zaoberá najdôležitejšími zmenami, ktoré pre obce a mestá prináša aktuálna novela Zákonníka práce, t. j. zákon č. 350/2022 Z. z., ktorý nadobudol účinnosť 1. novembra 2022.
- Článek
Zamestnávateľ zaslal zamestnancovi poštou výpoveď, ktorá mu bola doručená 4. augusta 2022, a súčasne mu doručil výpoveď aj na pracovisku, a to dňa 29. júla 2022. Ktorý dátum doručenia je v tomto prípade správny (odkedy plynie výpovedná doba)? Je potrebné doručovať výpoveď poštou aj osobne zamestnancovi?
- Článek
Po rozhodnutí o organizačných zmenách sme boli nútení dvom zamestnancom dať výpovede z pracovného pomeru. Jedna zamestnankyňa prijala výpoveď v pokoji a podpísala ju. Druhá si síce všetko vypočula, ale odmietla čokoľvek podpísať a doslova ušla z pracoviska. Všetko prebehlo za účasti svedkov. Ako máme postupovať?
- Článek
Príspevok sa zaoberá najmä jednotlivými spôsobmi a právnymi následkami doručovania písomností v pracovnoprávnych vzťahoch. V súvislosti s uvedenou judikatúrou článok tiež poukazuje na rôzne situácie, ktoré pri doručovaní písomností v pracovnom práve môžu nastať.
- Článek
Pri výkone správy daní a poplatkov má príslušná obec právne postavenie správcu dane, čo sa týka celého daňového procesu. Potreba doručovania písomností obcou pritom vyplýva z každého štádia daňového konania a musí byť rešpektovaný spôsob doručovania podľa právnej úpravy. Pokiaľ ide o významnú písomnosť v daňovom konaní, treba ju doručiť do vlastných rúk daňového subjektu. Predmetom tohto článku je objasnenie spôsobov doručovania písomností, ktoré môže obec využiť v daňovom procese, vrátane príkladov z praxe.
- Článek
Keď sa hlavný kontrolór vzdáva svojej funkcie, musí tak urobiť na zasadnutí obecného zastupiteľstva a musí uviesť odôvodnenie svojho rozhodnutia? Ak hlavnému kontrolórovi už vznikol nárok na starobný dôchodok, má právo na odchodné?
- Článek
Doručovanie písomností v pracovnoprávnych vzťahoch má vplyv na to, či nastanú účinky právneho úkonu, ktorý je predmetom doručenia. Dosiahnutie zamýšľaného právneho stavu súvisiaceho so vznikom, zmenou a skončením pracovného pomeru, vznikom, zmenou a skončením dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru alebo so vznikom, zmenou a zánikom povinností zamestnanca, alebo zamestnávateľa, totiž predpokladá vedomosť strany, voči ktorej zmena právneho stavu smeruje, o úkone, ktorý bude mať tento právny stav za následok. Vedomosť o uskutočnenom alebo zamýšľanom úkone získa daná strana z doručenej písomnosti.