Rozpočtová organizácia

Počet vyhľadaných dokumentov: 172

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 172

Zoradiť podľa:

Sme rozpočtová organizácia zriadená obcou. Budovu máme zverenú do správy. Vykurovanie je riešené pecou na pelety, ktorá je jediný zdroj vykurovania. Rozhodli sme kúpiť ešte jednu pec. V pôvodnej kotolni bol vybudovaný nový komín na druhú pec. Je vybudovanie nového komína technickým zhodnotením budovy?
Rozpočtové hospodárenie patrí medzi najdôležitejšie oblasti finančného riadenia rozpočtových organizácií. Tento článok prináša vysvetlenie, ako rozpočtové organizácie hospodária so svojimi príjmami a výdavkami, aké majú práva, povinnosti a limity podľa zákona o rozpočtových pravidlách.
  • Článek
Jedným zo spôsobov nakladania s majetkom obce alebo VÚC v súlade so zákonom o majetku obcí a zákonom o majetku VÚC je prevod správy majetku medzi správcami majetku obce, ktorými môžu byť rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie zriadené obcou alebo VÚC, s cieľom efektívnejšieho využitia majetku na plnenie úloh v rámci predmetu činnosti organizácie. Prevodom správy majetku obce a VÚC sa nemenia vlastnícke vzťahy, keďže vlastníkom majetku ostáva naďalej príslušná obec alebo VÚC, dochádza len k zmene príslušného správcu majetku obce a VÚC.
Mám otázku ohledně účtování transferů. Jsme státní rozpočtová organizace, pod sebou máme příspěvkovou organizaci (PO), které pravidelně posíláme transfery. V minulosti vždy PO transfery použila. Minulý rok část běžného transferu naše PO nevyužila a tento rok nám ho poslala na příjmový účet. Můžu Vás poprosit o účtování na naší straně (RO) o tomto transferu v tomto roku? 
  • Článek
V 2. časti seriálu o dlhodobom majetku sa venujeme účtovaniu opravných položiek a oprávok k dlhodobému nehmotnému majetku, ako aj účtovaniu jeho vyradenia a inventarizačných rozdielov.
Základná škola - rozpočtová organizácia nás ako zriaďovateľa - obec, požiadala o schválenie poskytnutia finančných prostriedkov v sume 5000,- € ako spolufinancovanie projektu Interreg. Tieto finančné prostriedky sa zaviazala vrátiť po ich refundácii z programu ITMS21+, najneskôr však do konca kalendárneho roka. Ako mám účtovať poskytnutie týchto finančných prostriedkov našej rozpočtovej organizácii a akú rozpočtovú položku mám použiť? 
  • Článek
Obce často zriaďujú právnické osoby tzv. tretieho sektora, najčastejšie neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby. Existencia obecných neziskových spoločností spôsobuje množstvo právnych problémov. Napriek ich početnosti a aplikačným problémom sa v právnej vede a právnej spisbe komunálnym právnickým osobám tretieho sektora vôbec nevenuje pozornosť. Príspevok je určený na odstránenie tohto informačného deficitu.
  • Článek
Podľa § 6 zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o majetku obcí“) obec hospodári so svojím majetkom samostatne alebo prostredníctvom správcu majetku obce (ďalej len „správca“), ktorým je jej rozpočtová organizácia alebo príspevková organizácia zriadená podľa zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  • Článek
Transfery sú jednou z oblastí, ktorá je špecifická pre organizácie územnej samosprávy. V nasledujúcom článku sa podrobne venujeme účtovaniu bežných a kapitálových transferov v obciach a v rozpočtových a príspevkových organizáciách nimi zriadených.
Ako postupovať v prípade, že k 31.12.2024 nám ostala na účte 211 suma 114 Eur? Viem, že v RO nemôže byť na účte 211 zostatok, preto prosím o radu, kam to môžeme preúčtovať.
  • Článek
Nasledujúci príspevok je dokončením článku o účtovaní dobropisov, v ktorom sa venujeme dobropisom za bežné účtovné obdobie.
  • Článek
V článku sa budeme venovať problematike účtovania miezd za mesiac december podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky zo dňa 12.12.2022 č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie v z. n. p. (ďalej len „Postupy účtovania“) a podľa ustanovenia § 26 zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p.
  • Článek
V článku sa venujeme problematike účtovania vzájomných vzťahov medzi obcou a rozpočtovou organizáciou podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky zo dňa 12.12.2022 č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie v z. n. p. (ďalej len "Postupy účtovania"). Príklady účtovania vzájomných vzťahov sú uvedené na výdavkovom účte, príjmovom účte a samostatnom účte v rozpočtovej organizácii.
  • Článek
Témou príspevku je definovanie vybraných pravidiel financovania a kontrolovania v organizáciách územnej samosprávy. V podstatnej miere sa venuje disponovaniu s verejnými prostriedkami z hľadiska viacerých normatívnych právnych aktov, ako aj prípadom poskytovania dotácií z rozpočtu subjektu územnej samosprávy.
  • Článek
V júnovom vydaní časopisu sme uverejnili 1. časť článku o účtovaní časového rozlíšenia nákladov a výnosov, v ktorom sme sa zamerali na účtovanie nákladov budúcich období v obciach a rozpočtových organizáciách. V jeho pokračovaní sa zameriame na účtovanie nákladov budúcich období v príspevkových organizáciách, ako aj na účtovanie výdavkov budúcich období.
  • Článek
Obce a mestá môžu vykonávať podnikateľskú činnosť a zhodnocovať tým svoj majetok. V príspevku sa zameriame na najčastejšie formy podnikania, ktoré obce v praxi využívajú.
Rozpočtová organizácia obce má uzatvorenú zmluvu na spravovanie svojej budovy, pričom v priebehu mesiaca bola do podateľne namiesto riadnej faktúry doručená zálohová faktúra. Akým spôsobom treba vzniknutú situáciu riešiť, ak organizácia nemá poskytovanie preddavkov zadefinované v zmluvnom vzťahu s dodávateľom?
Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?
  • Článek
Subjekty verejnej správy, územnej samosprávy, ako aj rozpočtové a príspevkové organizácie zriaďované obcami, mestami či vyššími územnými celkami musia postupovať pri poskytovaní preddavkov podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Článok je zameraný na účtovanie preddavkov obcami, ako aj ňou zriadenými rozpočtovými a príspevkovými organizáciami.
Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?