Provízia za sprostredkovanie stávok a ich účtovanie

Plné znění otázky

Chceme začať účtovať firmu A. Firma A prenajíma miestnosť kasína od firmy B. Firma A vlastne zabezpečuje prevádzkovanie kasína, vykonáva to v mene a na účet osoby, ktorá má povolenie na prevádzkovanie podľa osobitného predpisu (firma C). Takže výnosom firmy A je provízia za sprostredkovanie stávok a iných podobných hier. (oslobodená od dane v zmysle § 41 zákona o DPH.) Inými slovami firma C ako Mandant poskytuje odmenu firme A (Mandatár) vo forme: Odmena Mandatára z čistého výťažku hazardných hier (x %) podľa zákona o hazardných hrách 30/2019. Takže táto odmena je vlastne výnosom firmy A. Fyzicky samotné peniaze z hracích automatov vyberá firma A a následne ich vloží na svoj bankový účet. Pre firmu A tieto peniaze nie sú výnosom. Firma A nemá ORP, predpokladám ak je to potrebné pri tejto činnosti (prevádzkovanie herní), ORP môže mať firma C. Samotná tržba (výnos) patrí firme C. Firma C vyhotoví každý mesiac mesačnú sumarizáciu, že vlastne koľko hotovosti mu dlží firma A, a firma A na základe toho zo svojho bankového účtu prevedie túto sumu zníženú o províziu firme C. V automatoch je zabudované počítadlo. V účtovníctve by to vyzeralo takto: 378/ 379 predpis podľa mesačnej sumarizácie firmy C... 100 EUR (Alebo alternatívne predpis 211/379 lebo vlastne tá hotovosť je vo vlastníctve firmy A keď ich vyberie z automatov), 221/378 (alebo alternatívne 221/261 a 261/211) vklad hotovosti na bankový účet firmy A... 100 EUR, 379/221 prevod firme C... 80 EUR, 379/311 kompenzácia faktúry firmy A za sprostredkovanie stávok... 20 EUR (311/602...20 EUR). Otázka je, že ktorý hore uvedený účtovný postup je správny? Druhá otázka je, že občas sa stáva, že konateľ firmy A peniaze omylom vloží na vlastný bankový účet, ale samozrejme presnú sumu potom prevodom prepošle na firemný. Z nášho účtovného hľadiska sa podľa mňa krok 221/378 (alternatívne 221/261 a 261/211) sa nemení. Je táto úvaha správna? Ďakujeme pekne

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Finančné výkazníctvo subjektov verejnej správy
Nevyčerpané prostriedky z roku 2017 účtované v roku 2018 (1. časť)
Konsolidovaná účtovná závierka vo verejnej správe
Refundácia mzdových nákladov
Poznámky k účtovnej závierke za rok 2017
Špecifiká účtovania technického zhodnotenia a nákladov na opravy a udržiavanie v obci
Poznámky účtovnej závierky k 31. 12. 2018
Novela postupov účtovania štátnej správy a samosprávy pre rok 2019
Proces zostavovania konsolidovanej účtovnej závierky
Účtovanie školskej jedálne v obci na samostatnom účte
Časové rozlíšenie nákladov a výnosov na vybraných príkladoch
Účtovná závierka v samospráve za rok 2018 (2. časť)
Účtovanie výnosov budúcich období v samospráve
Kvalifikovaný mandátny certifikát
Fondy tvorené z prebytku v obci
Zverejňovanie faktúr v praxi
Individuálna účtovná závierka za rok 2017 (2. časť)
Účet cudzích prostriedkov v rozpočtových organizáciách
Výkon kontroly v územnej samospráve v otázkach a odpovediach
Tvorba, použitie sociálneho fondu a jeho účtovanie v štátnych ROPO

Súvisiace otázky a odpovede

Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Predaj elektriny výnosový účet
Banková záruka účtovanie
Tvorba rezervy na nevyfakturované dodávky
Daň z príjmov fyzických osôb
Účtovanie dotácie
Odpisovanie majetku
Zaúčtovanie reklamných predmetov
Vyradenie pohľadávky
Tvorba rezerv na odpredaj podniku
Technické zhodnotenie budovy
Zahrňovanie dotácie do základu dane
Odpis pohľadávky
Uplatnenie daňových odpisov
Likvidácia spoločnosti a účtovná závierka
Optimalizácia daňového zaťaženia