Sociálny fond

Počet vyhľadaných dokumentov: 53

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 53

Zoradiť podľa:

Starosta chce kúpiť darčekové poukážky pre svojich zamestnancov zo sociálneho fondu. Je to vôbec možné? Išlo by to na faktúru, ktorú by sme nahodili do účtovníctva, ale nevieme, akú položku ani aké účtovanie použiť na faktúre. Mohla by sa táto faktúra uhradiť priamo z účtu sociálneho fondu, alebo treba preposlať z účtu SF na bežný a uhradiť z bežného účtu?
Smernica o sociálnom fonde stanovuje systém tvorby a využívania prostriedkov na podporu sociálnej starostlivosti zamestnancov v súlade s novelizovaným zákonom č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde. Definuje výšku, spôsob a zdroje tvorby fondu, ako aj oblasti, v ktorých možno poskytovať príspevky zamestnancom a ďalším oprávneným osobám. Funkciou fondu je zabezpečenie sociálnych potrieb a podporovanie kultúrnej, rekreačnej činnosti zamestnancov a ich pracovnej regenerácie. 
  • Článek
Sociálny fond je dôležitým nástrojom starostlivosti o zamestnancov a podpory sociál­nej politiky zamestnávateľa. Článok prináša prehľad pravidiel jeho tvorby, vedenia a čerpania v podmienkach subjektov verejnej správy vrátane vysvetlenia možností použitia fondu a povinností, ktoré sa s jeho správou spájajú.
Obec na základe kolektívnej zmluvy prepláca zamestnancom zo sociálneho fondu kultúrne podujatie do výšky 50 €, vyplácame to v mzde. Máme vytvorený osobitný účet sociálneho fondu, kde ho každý mesiac tvoríme a navyšujeme položku 637016. Zo SF sme preposlali 50 € na bežný účet, ID 472/331 - 50 € príspevky zo SF a mzda 331/221. Účtovne nám to sedí, ale nesedí nám rozúčtovanie miezd s čerpaním. Pretože položku 611 máme o 50 € vyššiu, ale nešlo to z našich nákladov, išlo to zo SF. Ako správne zaúčtovať do rozpočtu použitie 50 € zo SF?
  • Článek
Článok podrobne rieši povinnú tvorbu a čerpanie sociálneho fondu v rámci platných zákonných ustanovení. Poskytne prehľad o úlohe odborových organizácií pri kolektívnom vyjednávaní a možnostiach, ako môže zamestnávateľ realizovať svoju sociálnu politiku prostredníctvom sociálneho fondu. Príspevok zároveň rozoberá dôležité aspekty finančného riadenia a kontrolných mechanizmov potrebných na efektívne hospodárenie so sociálnymi zdrojmi.
  • Článek
V nasledujúcom príspevku prinášame prehľad praktických príkladov účtovania špecifických situácií v obciach podľa platných právnych predpisov.
Môže zamestnávateľ prispievať k strave 55% rôznymi sumami? Sme obec s materskou školou bez právnej subjektivity. Naša MŠ je malá, stravujú sa v nej deti a zamestnanci školstva. Pre ostatných zamestnancov obce nie sú vytvorené podmienky v MŠ na ich stravovanie a zamestnávateľ im prispieva na stravu formou finančného príspevku. Z ceny jedla v MŠ zamestnávateľ prispieva 55% čo je 3,50 Eur. Ostatní zamestnanci obce dostávajú finančný príspevok vo výške 3,50 Eur. Pri zmene od 1. apríla 2025 je potrebné zvýšiť sumu finančného príspevku k strave, musí byť rovnaký príspevok aj k strave v MŠ? Je možné výšku príspevku zo SF k strave zmeniť aj priebehu roka napr. od 1.4.2025? 
obec poskytuje svojim zamestnancom príspevok na stravovanie, ktorý vypláca zamestnancovi na účet posledný deň pre začiatkom nového mesiaca v sume 4,80 na deň ( 4. + 0,80 SF). tento príspevok vypláca jednou sumou napr 21 dno v hodnote 100,80€. Potrebujem si overiť účtovanie či správne to účtujem : 100,80 € 335 / 2211 0111 642014. Na konci mesiaca urobím predpis skutočného príspevku 527/335. Účtovanie na SF 16,80 472/333-predpis a prevod na bežný účet 333/221FS. Stále nie je mi jasné ako mám správne zaúčtovať príjem zo SF na BU obce. Ja som za to , že to budem účtovať takto : - 16,80 335/2211 0111 642014 číže ponižujem výdavky na položke o sumu ktorá bola prevedená na bežný účet . Neviem či je to správne , ale mám za to , že skutočné náklady -príspevok na stravovanie sú iba vo výške 4 € na deň nie 4,80€ . 
Zaměstnavatel (1 zaměstnanec) tvoří sociální fond ve výši povinného přídělu 0,6% z hrubé mzdy každý měsíc. Zaměstnavatel poskytuje aktuálně zaměstnanci stravenky ve výši 8,3 € za den, 55 % 4,57 € si uplatňuje zaměstnavatel jako denní daňovou položku, 3,73 €/den odečítá z čisté mzdy zaměstnanci a účtuje interním dokladem 331/213. Dotaz je, zda by se uvedená denní částka stravenky, kterou odečítá firma zaměstnanci ve výši 45 % z hodnoty stravenky dala zúčtovat jako příspěvek ze sociálního fondu zaměstnanci? Konkrétně by to znamenalo, že by se hodnota 45 % ze stravenky již neodečítala zaměstnanci z čisté mzdy. Pouze by se interním dokladem zaúčtovala měsíční částka na účty 472/213. Zaměstnanec by si na stravné nic nepřispíval, vše by za něj platil až do vyčerpání fondu zaměstnavatel. Je takováto varianta možná? A ještě dotaz, pokud je to takto možné a v pořádku, jedná se o nezdanitelnou částku jak na straně zaměstnance, tak zaměstnavatele, je to tak správně? K žádnému navýšení o daň a sociální a zdravotní odvody pojistného zde nedojde?
  • Článek
Významným zdrojom financovania sociálnej politiky v obci, rozpočtovej a príspevkovej organizácii je sociálny fond. V nasledujúcom príspevku sa venujeme príspevkom poskytovaným zo sociálneho fondu a ich účtovaniu.
Ako sa účtuje použitie stravných lístkov? Obec dáva zamestnancom stravné lístky, 55 % platí zamestnávateľ, zo sociálneho fondu tiež ide a rozdiel platí zamestnanec. Chcem Vás poprosiť o postup účtovania. 
Chcem Vás poprosiť o pomoc pri účtovaní stravných lístkov - postup účtovania sociálna fond, zamestnávateľ, zamestnanec - oproti účtu 213 stravné lístky.
  • Článek
Obec vypláca svojim zamestnancom finančný príspevok na stravovanie z bankového účtu. Prispieva aj zo sociálneho fondu, ktorý vedie v účtovníctve iba analyticky, čiže nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond. Predpis finančného príspevku zamestnávateľa sa účtuje prostredníctvom účtov 527/333 alebo 527/335? Pri úhrade finančného príspevku z bankového účtu, resp. hotovosti sa použije RK položka 642014? Na školení nám bolo povedané, že ak účtovná jednotka nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond, tak úhrada príspevku na stravovanie zo sociálneho fondu sa účtuje ako 333/221AU s položkou RK 637016. Má sa tá položka používať pri úhrade finančného príspevku z účtu sociálneho fondu, ktorý vedieme v účtovníctve iba analyticky? Veď si budeme navyšovať položku 637016 - prídel do SF (tvorba).
Obec vypláca svojim zamestnancom finančný príspevok na stravovanie z bankového účtu. Prispieva aj zo sociálneho fondu, ktorý obec vedie v účtovníctve iba analyticky, čiže obec nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond. Predpis finančného príspevku zamestnávateľa sa účtuje prostredníctvom účtov 527/333 alebo 527/335? Pri úhrade finančného príspevku z bankového účtu, resp. hotovosti sa použije RK - položka 642014? Na školení nám bolo povedané, že ak účtovná jednotka nemá otvorený samostatný bankový účet pre sociálny fond, tak úhrada príspevku na stravovanie zo sociálneho fondu sa účtuje ako 333/221AU s položkou RK 637016? Má sa tá položka používať pri úhrade finančného príspevku z účtu sociálneho fondu, ktorý vedieme v účtovníctve iba analyticky? Veď si budeme navyšovať položku 637016 - prídel do SF /tvorba/. 
  • Článek
Vylučuje obec pri usporiadaní výsledku hospodárenia v záverečnom účte aj zostatok sociálneho fondu?
Nemám istotu, či obec pri usporiadaní výsledku hospodárenia v záverečnom účte vylučuje aj zostatok sociálneho fondu. Je to správne? 
Riaditeľka ZŠ chce svojim zamestnancom kúpiť k Vianociam darčekové balíčky (kávu, čaj, med, atď). Je možné ich hradiť zo sociálneho fondu? Akou formou ich bude zdaňovať? Sú dva spôsoby: Príde faktúra od dodávateľa, a tú uhradí zo soc. fondu v celkovej sume. V tomto prípade musí každý balíček v hodnote napr. 30 € konkrétnemu zamestnancovi zdaniť vo výplate? Príde faktúra od dodávateľa, a tú uhradí z vlastných zdrojov v celkovej sume. V tomto prípade nemusí balíčky zdaňovať vo výplate zamestnanca? Správne to chápeme? Kedy je úhrada zo soc. fondu oslobodená od dane? A keď je oslobodená od dane, ako sa to rieši, kde sa to eviduje?
Smernica/Zásady poskytovania príspevku zo sociálneho fondu Úvodné ustanovenia Tieto pravidlá pre tvorbu a použitia sociálneho fondu (ďalej len „smernica“) upravujú tvorbu a následné použitie sociálneho fondu (ďalej len „fond“) pre zamestnancov...
  • Článek
Obec tvorí sociálny fond  podľa kolektívnej zmluvy vyššieho stupňa povinným prídelom  vo výške 1,00 % a ďalším prídelom vo výške 0,05 % zo súhrnu hrubých platov zúčtovaných zamestnancom na výplatu za kalendárny rok. V kolektívnej zmluve je uvedené, že ďalší prídel je vo výške najmenej 0,05 %. Je možné, aby sme si vo vnútornom predpise upravili spomínaný ďalší prídel do sociálneho fondu vo vyššej výške ako 0,05 % alebo je pre nás maximálny prídel do sociálneho fondu 1,05 %?
  • Článek
Sociálny fond tvoria finančné prostriedky, ktoré sa používajú na realizáciu podnikovej so­ciálnej politiky v oblasti starostlivosti o zamestnancov. Sociálny fond je povinný tvoriť každý zamestnávateľ – právnická osoba so sídlom na území Slovenskej republiky, alebo fyzická osoba s miestom trvalého pobytu alebo miestom podnikania na území Slovenskej republiky, ktorá zamestnáva zamestnanca v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu.