Obec

Počet vyhľadaných dokumentov: 1420

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 1420

Zoradiť podľa:

  • Článek
V tomto článku sa pozrieme na manažment odpadového hospodárstva obcí a na to, ako vedenie evidencie, oznamovanie a zverejňovanie údajov z evidencie súvisí s úrovňou vytriedenia odpadov, plnením cieľov zberu odpadov z obalov a neobalových výrobkov v komunálnom odpade, s dodržiavaním štandardov zberu vedúcim k napĺňaniu cieľov v oblasti komunálnych odpadov a k efektívnejšiemu využívaniu zdrojov. Ukážeme si, že vízia triedenia nie je len o samotnom zbere a triedení odpadu, ale aj o správnom a premyslenom prístupe, ktorý prináša konkrétne a viditeľné výsledky.
  • Článek
Jedným zo spôsobov nakladania s majetkom obce alebo VÚC v súlade so zákonom o majetku obcí a zákonom o majetku VÚC je prevod správy majetku medzi správcami majetku obce, ktorými môžu byť rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie zriadené obcou alebo VÚC, s cieľom efektívnejšieho využitia majetku na plnenie úloh v rámci predmetu činnosti organizácie. Prevodom správy majetku obce a VÚC sa nemenia vlastnícke vzťahy, keďže vlastníkom majetku ostáva naďalej príslušná obec alebo VÚC, dochádza len k zmene príslušného správcu majetku obce a VÚC.
Vďaka webovej aplikácii na stránke Najvyššieho kontrolného úradu SR (NKÚ) si môžu občania jednoduchšie preveriť, do akej miery ich obec zabezpečuje kvalitné služby a infraštruktúru, a porovnať ju s ostatnými obcami. 
Sme obec, ktorá nemá územný plán. Momentálne prebieha spracovávanie územného plánu. Bola nám doručená elektronická žiadosť o vydanie záväzného stanoviska k stavebnému zámeru stavby RD na pozemku, ktorý sa nachádza v zastavanom území obce. Sme ako obec zatiaľ bez územného plánu orgánom územného plánovania a môžeme vydať takéto stanovisko, alebo máme postúpiť danú žiadosť na samosprávny kraj - odbor územného plánovania? 
  • Článek
Obce v rámci svojej bežnej prevádzky obstarávajú tovary a služby a vstupujú do odberateľsko-dodávateľských vzťahov. Špecifickosť postavenia obcí spočíva v tom, že na rozdiel od ostatných účastníkov trhu musia zohľadňovať limity, ktoré vychádzajú z toho, že ide o nakladanie s verejnými prostriedkami, napríklad aj o obmedzenú možnosť poskytovať preddavky. Cieľom tohto článku je ozrejmiť zákonné možnosti poskytnutia preddavku so zameraním na zachovanie písomnej formy právneho úkonu.
Do súťaže sa prihlásili obce z Nitrianskeho, Trnavského, Trenčianskeho, Banskobystrického, Košického, Prešovského, Žilinského a Bratislavského kraja. Víťaz 13. ročníka súťaže bude známy na jeseň.
Opravujem moju otázku ohľadom dotácií pre poľovnícke združenia (5465). Poľovnícke združenia sú registrované MV SR v Registri poľovníckych organizácií. Stačí táto registrácia s prideleným IČO na poskytovanie dotácie z rozpočtu obce, alebo sa musí poľovnícke združenie registrovať zároveň aj v registri mimovládnych neziskových organizácií podľa zákona č. 346/2018? (V pôvodnej otázke bol omylom uvedený zákon č. 83/1990 Zb.).
Obec v roku 2024 kúpila nehnuteľnosť s pozemkom za 165 000 €. V roku 2025 plánuje predať túto nehnuteľnosť aj s pozemkov za cenu 200 000 €. V akej výške bude platiť daň z príjmu za tento predaj?
  • Článek
Nasledujúci príspevok je dokončením článku o účtovaní dobropisov, v ktorom sa venujeme dobropisom za bežné účtovné obdobie.
  • Článek
V článku sa budeme venovať problematike účtovania miezd za mesiac december podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky zo dňa 12.12.2022 č. MF/014454/2022-36, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre obce, vyššie územné celky a nimi zriadené rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie v z. n. p. (ďalej len „Postupy účtovania“) a podľa ustanovenia § 26 zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p.
  • Článek
V príspevku sa venujeme zmenám účinným od 1. januára 2025, ktoré sa dotknú financovania originálnych školských kompetencií a materských škôl, ako aj aplikácii zákona č. 290/2024 Z.z., ktorý prináša zásadné zmeny vo financovaní originálnych školských kompetencií.
  • Článek
Môže obec vykonať zmenu rozpočtu z dôvodu použitia rezervného fondu na kapitálové výdavky po 31.8.2024?
  • Článek
Sme obec, ktorá je sídlom spoločného stavebného úradu na základe zmluvy o zriadení spoločného úradu. Prosíme o radu ohľadom účtovania v našej obci. Príjem od účastníkov združenia - prijímame od nich finančné prostriedky, ktoré oni dostali zo štátneho rozpočtu, tie nám len prepošlú. Aké je v tomto prípade účtovanie, EK a kód zdroja? Taktiež od nich prijímame finančné prostriedky, ktoré oni vybrali vo svojej obci na správnych stavebných poplatkoch a posielajú nám na spolufinancovanie. Prosíme o účtovanie aj v tomto prípade - účet, EK, kód zdroja.
Sme obec. Obstarali sme nový dochádzkový systém, je vystavená 1 dodávateľská faktúra s rozpisom . Celková OC je 4527,24 €,pozostáva z ceny za 1. licencia na používanie - 934,80 € 2. dochádzkový terminál v tablete 441,60 € 3. dochádzkový terminál 3 ks, JC 706,80 € 4. čipové karty 100 ks - JC 2,70 € 5. injektor pre doch. terminál 3 ks, JC 39,60 € 6. webserver - 202,80 € 7. podpora pre system a terminály na jeden rok - 438,84 € Ako o tom máme účtovať z hľadiska účtovníctva, aj rozpočtovníctva?
V r. 2020 obec zadržiavala na základe výzvy od exekútora dlžnú sumu nášho zamestnanca. Exekútor konanie pozastavil, zamestnanec zomrel a obec eviduje v účtovníctve na účte 379 sumu 318 €, ktorá sa stiahla zo mzdy bývalého zamestnanca. Finančná čiastka nebola zahrnutá do dedičského konania a exekútor ju nepožaduje poslať. Môžeme túto sumu vyplatiť pozostalým? Akou formou a ako to zaúčtovať?
Obec zriadila 2 nové s. r. o. so 100 % účasťou. Ekonóm obce tvrdí, že výsledky týchto s. r. o. nepatria do výpočtu záverečného účtu, teda ich neuvádza, takže záverečný účet je v podstate len záverečným účtom obce. Je to správny názor?
Môže obec použiť návratné zdroje financovania aj na úhradu bežných výdavkov?
Mesto uzatvorilo zmluvu o zriadení spoločného úradu s ďalšími obcami podľa § 20a zákona č. 369/1990 Zb. Bez právnej subjektivity. Sídlom je naše mesto, čiže sme správcom združenia. Na spoločný stavebný úrad nie je vytvorený samostatný bankový účet, ale využíva sa účet obce. Prosím o radu, ako účtovať u nás, u správcu združenia: prijatý príspevok od obcí, ktoré ho prijali zo ŠR a nám preposlali. Prijatý príspevok od obcí z vlastných prostriedkov na dofinancovanie činnosti spoločného stavebného úradu. Prijatý príspevok u nás v meste zo ŠR. Náš príspevok z vlastných prostriedkov na dofinancovanie činnosti. Následné zúčtovanie príspevkov od obcí zo ŠR aj z vlastných prostriedkov.
  • Článek
Účelom príspevku je upozorniť na kontrolné zistenia a odporúčania vyplývajúce z preverovania zákaziek s nízkou hodnotou v 1. polroku 2024.
Môže obec prijať úver a zapojiť ho do rozpočtu po 31. 8. 2024?