Právna úprava reprezentačných a propagačných výdavkov

Vydáno: 9 minút čítania

Reprezentačné a propagačné výdavky nie sú z právnej stránky podrobne upravené pre všetky subjekty verejnej správy, čo v bežnej praxi vyvoláva otázky, ako postupovať pri ich uplatňovaní.

Vo všeobecnosti sú pre všetky subjekty verejnej správy reprezentačné výdavky a výdavky na propagačné účely uvedené v § 34 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy“), kde sa uvádza:

„Subjekt verejnej správy je oprávnený uhrádzať zo svojho rozpočtu v nevyhnutnom rozsahu aj výdavky na reprezentačné a propagačné účely.“

Štátne rozpočtové a štátne príspevkové organizácie majú predmetné výdavky upravené Výnosom Ministerstva ­financií Slovenskej republiky z 8. ­decembra 2004 č. ­MF/11251/2004-42, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o hospodárení rozpočtových organizácií a príspevkových organizácií a ktorým sa mení výnos Ministerstva financií Slovenskej republiky z 25. februára 2004 č. 2252/2004-44 v znení výnosu č. MF/003821/2004-442 (oznámenie č. 670/2004 Z. z., FS č. 14/2004), v znení výnosu z 28. marca 2006 č. MF/009246/2006-421 (oznámenie č. 178/2006 Z. z., FS č. 20/2006), v znení výnosu z 30. septembra 2009 č. MF/24851/2009-421 (oznámenie č. 428/2009 Z. z., FS č. 12/2009), v znení opatrenia z 11. augusta 2016 č. MF/017290/2016-421 (oznámenie č. 243/2016 Z. z., FS č. 24/2016) a v znení opatrenia z 22. novembra 2017 č. MF/017340/2017-421 (oznámenie č. 307/2017 Z. z., FS č. 13/2017).

V zmysle citovaného výnosu MF SR sa v § 1 uvádza:

„Výdavky, ktoré môže štátna rozpočtová a štátna príspevková organizácia (ďalej len „organizácia“) uhrádzať zo svojho rozpočtu, sú aj výdavky na
a) vzdelávanie zamestnancov, a to na
   

Související dokumenty

Súvisiace články

Verejné podujatia s občerstvením
Postavenie poslancov obecného zastupiteľstva v mzdovej učtárni
Príspevok na prevádzku kancelárie spoločného stavebného úradu platené pozadu (napr. za rok 2017, vyfakturované v roku 2018)
Úprava zápisnice obecného zastupiteľstva
Zmena VZN priamo na zasadnutí
Daň za užívanie verejného priestranstva pri ambulantnom predaji
Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy
Novela zákona o finančnej kontrole – zmena pri výkone základnej finančnej kontroly
Zrážky zo mzdy pri nútenom výkone rozhodnutia
Informačná povinnosť zamestnávateľov voči zamestnancom podľa nariadenia GDPR
Účtovanie transferov rozpočtových a príspevkových organizácií a obcí v praxi
Verný a pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva účtovnej jednotky verejnej správy
Špecifiká miezd a platov zamestnancov štátnej služby
Daň za ubytovanie
Príklad na vyplnenie daňového priznania za rok 2016
Postup pri vyrubení dane z nehnuteľností
Daňové priznanie subjektov verejnej správy a územnej samosprávy za rok 2017
Zverejňovanie faktúr v praxi
Vzor pečiatok na vykonávanie základnej finančnej kontroly

Súvisiace otázky a odpovede

Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Predaj nehnuteľnosti
Jednorazová náhrada
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Úhrada zo sociálneho fondu + zdaňovanie
Nepeňažné plnenie a oslobodenie od dane
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Predaj elektriny výnosový účet
N.o. a technické zhodnotenie majetku
Prenájom automobilu do spoločnosti
Zaradenie majetku do odpisovej skupiny
Výber dividend
Pomoc rodinného príslušníka
Dividendy ako predmet dane fyzickej osoby
Podiely na zisku vyplatené zamestnancom
Dividenda vyplatená právnickej osobe českou spoločnosťou