Školská jedáleň

Počet vyhľadaných dokumentov: 19

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 19

Zoradiť podľa:

  • Článek
Som zriaďovateľkou súkromnej základnej školy. Z dôvodu odstránenia dvojzmennej prevádzky sme zriadili nové elokované pracovisko v susednej obci, ktoré bolo zaradené do siete škôl Ministerstva školstva SR. Máme záujem...
Mohli by ste zverejniť postup pre výpočet financií pre ŠKD, ŠJ z výnosu DPFO podľa nového počtu žiakov k 15.9.2025 s novým jednotkovým koeficientom? Vieme, že s týmto číslom sa ďalej pracuje v závislosti od toho, pre aký druh školského zariadenia chceme financie vypočítať. Koeficienty z prílohy č. 3 k nariadeniu vlády č. 668/2004 Z.z. pre jednotlivé zariadenia, ktoré potrebujeme, sú: Dieťa v školskom klube 6, potenciálny stravník - žiak základnej školy 1,8. Máme základnú školu s právnou subjektivitou s počtom detí k 15.9.2025 206 detí. Školskú družinu navštevuje 90 detí, počet detí na prvom stupni, na ktorých žiadateľ žiada o dotáciu na podporu výchovy k stravovacím návykom podľa § 4 odst. 3 písm. a/zákona je 94, počet detí na druhom stupni na ktorých žiadateľ žiada o dotáciu na podporu výchovy k stravovacím návykom podľa § 4 odst. 3 písm. a/ zákona je 99.
Obec plánuje rekonštrukciu školskej jedálne, ktorú plánuje vybaviť novými spotrebičmi a novým príslušenstvom. Je v tomto prípade potrebné nejakým spôsobom rozdeľovať výdavky na bežné a kapitálové, alebo nakoľko pôjde o nové zariadenie, môžeme to považovať ako súčasť kapitálových výdavkov pri rekonštrukcii jedálne?
Ako má postupovať obec v prípade zriadenia novej výdajnej školskej jedálne ako súčasť novej elokovanej MŠ? Môže obec zaplatiť faktúru za komplet vybavenie novej výdajnej školskej jedálne a následne previesť celý fakturovaný majetok zmluvou o prevode správy do Základnej školy s materskou školou ? Vo faktúre sú položky ako umývačka riadu, ktorá nepresahuje sumu 1 700,00 € a je tam uvedený inventár (nádoby, naberačky,...). Celá faktúra za kompletné vybavenie výdajnej školskej jedálne je vo výške 7 491,31 eura. Má to obec účtovať ako kapitálový výdavok alebo bežný výdavok? Ako má obec zaúčtovať faktúru?
  • Článek
Musí mať vedúca školskej jedálne maturitu? Máme záujemkyňu na uvedenú pracovnú pozíciu, ktorá u nás pracuje v materskej škole ako kuchárka od roku 2015, ale nemá maturitu. Materská škola je bez právnej subjektivity.
Ako postupovať v prípade vylúčenia z prebytku záverečného účtu za rok 2024? Školská jedáleň má v roku 2024 vo svojom rozpočte zapojené stravné z roku 2023 v sume 3 904,49 (EK 453). V skutočnosti v čerpaní má stravné s kódom zdroja 72 f v bežných príjmoch 101 004,90 € a v bežných výdavkoch 103 404,11€, rozdiel je –2 399,21 €. Na účte školskej jedálne je zostatok 1 212,45 €. Ktorú sumu treba vylúčiť z prebytku rozpočtového hospodárenia z rok 2024? 
Započítava sa do počtu žiakov pre financovanie školskej jedálne aj počet detí v MŠ alebo toto stravovanie je už započítané v normatíve MŠ?
Musí mať vedúca školskej jedálne maturitu? Máme záujemkyňu na uvedenú prac. pozíciu, ktorá u nás pracuje v MŠ ako kuchárka od roku 2015, ale nemá maturitu. Máme MŠ bez právnej subjektivity. 
  • Článek
Školská jedáleň zriadená obcou A poskytuje stravovanie pre materskú školu z obce B. Stravu si ale nefakturujú, príspevok od rodičov z obce B sa platí priamo na potravinový účet školskej jedálne. Obec B tiež zasiela dotáciu na stravu na účet školskej jedálne, ktorá z nej nakupuje potraviny, a nespotrebovanú dotáciu vráti obci B. Na konci roka potom vznikne situácia, keď obec B má vo svojich príjmoch dotáciu z ÚPSVaR, ale výdavky sú zúčtované v školskej jedálni v obci A (s KZ 111, hoci obec A ako zriaďovateľ školskej jedálne ich nemá v príjmoch). Stačí tento rozdiel zohľadniť v záverečnom účte oboch obcí alebo ako správne postupovať? V metodike som našla len taký postup, že poskytovateľ stravy fakturuje odobraté obedy materskej škole a táto ich uhrádza z dotácie.
Dobrý deň, školská jedáleň zriadená obcou A poskytuje stravovanie pre materskú školu z obce B. Stravu si ale nefakturujú, príspevok od rodičov z obce B sa platí priamo na potravinový účet ŠJ, rovnako obec B zasiela dotáciu na stravu tiež na účet ŠJ, ktorá z nej nakupuje potraviny a nespotrebovanú dotáciu vráti obci B. Na konci roka potom vznikne situácia, kedy obec B má vo svojich príjmoch dotáciu z ÚPSVaR, ale výdavky sú zúčtované v ŠJ v obci A (s KZ 111, hoci obec A ako zriaďovateľ ŠJ ich nemá v príjmoch). Stačí tento rozdiel zohľadniť v záverečnom účte oboch obcí, alebo ako správne postupovať? V metodike som našla len taký postup, že poskytovateľ stravy fakturuje odobraté obedy materskej škole a táto ich uhrádza z dotácie.
  • Článek
Príspevok sa venuje konkrétnym účtovným prípadom vychádzajúcich zo zákona č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dotáciách na rozvoj bývania“), zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“). V poslednej časti príspevku sa rozoberá účtovanie finančnej zábezpeky v školskej jedálni podľa vnútorného predpisu.
  • Článek
Školské stravovanie upravuje zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „školský zákon“). V školskom zákone sa uvádza, že školským účelovým zariadením sú: škola v prírode, zariadenia školského stravovania, stredisko služieb škole.
  • Článek
V septembrovom čísle sme uverejnili prvú časť rozsiahlejšieho príspevku venovaného účtovaniu školskej jedálne v materskej škole. V jeho pokračovaní sa dočítate ďalšie praktické informácie z tejto oblasti.
  • Článek
Školské stravovanie upravuje zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „školský zákon“).
  • Článek
Školské stravovanie upravuje zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „školský zákon“).
  • Článek
Školské stravovanie upravuje zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „školský zákon“).
  • Článek
Aký maximálny môže byť príspevok zamestnávateľa (RO obce) na stravovanie zamestnancov vo vlastnom stravovacom zariadení (školská jedáleň) na jeden obed, ak cena obeda je napr. 2,60 €? Bude prispievať 55 % alebo môže viac?
  • Článek
V predchádzajúcom vydaní časopisu sme priniesli prvú časť tohto článku. V minulom čísle sme sa podrobne venovali legislatívnej úprave pokladničnej agendy školských jedální, základnej ekonomickej dokumentácii a mnohým ďalším oblastiam. V dnešnom čísle sa pozrieme na problematiku vedenia pokladnice a pokladničnej knihy, finančnej kontroly, ale aj evidencie majetku školských jedální.
  • Článek
Školská jedáleň je vo väčšine škôl súčasťou školy, ako právneho subjektu (rozpočtovej organizácie). Škola ako rozpočtová organizácia hospodári v súlade s rozpočtovými pravidlami a je povinná aplikovať pri svojich finančných tokoch a hospodárení aj zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o finančnej kontrole a audite“).