Slobodný prístup k informáciám
Počet vyhľadaných dokumentov: 9
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 9
Zoradiť podľa:
Obecná spoločnosť so 100 % účasťou obce, ktorá je registrovaným sociálnym podnikom nemá vlastné webové sídlo. Účelom založenia spoločnosti bolo zastrešiť stavebné a údržbové práce v obci. Okrem toho sa spoločnosť v rámci svojej podnikateľskej činnosti venuje zákazkám v oblasti stavebných a udržiavacích prác a aj pre iné FO a PO. 1. Je obecná spoločnosť povinná zverejniť zmluvu o zákazke získanej v rámci podnikateľskej činnosti (bežného obchodného styku), ak druhou stranou je povinná osoba, alebo stačí v CRZ uviesť len informáciu o zmluve? 2. Je obecná spoločnosť povinná zverejňovať údaje o faktúrach a objednávkach týkajúcich sa zmlúv z bežného obchodného styku? Teda tých, ktoré sa nemusia zverejňovať, len sa uvádza informácia o ich uzatvorení? 3. Ak spoločnosť nemá vlastný web, ale o svojej činnosti informuje na podstránke webového sídla svojho zakladateľa, má povinnosť zverejňovať informácie o faktúrach a objednávkach na tejto podstránke?
Konkrétne ide o časť zákona, ktorá umožňuje spoplatnenie poskytovanie informácií.
Je obec povinná sprístupniť na základe žiadosti informáciu o celkovej cene práce vedúceho zamestnanca/voleného funkcionára obce na základe zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám v platnom znení?
V príspevku na portáli Ropo a obce: Správnosť zverejňovania samosprávnych zmluvných zabezpečení je uvedená otázka č. 11 aj s odpoveďou.
Ak obec má zmluvu uzatvorenú spolu s kapitolou štátneho rozpočtu (ministerstvom), musí zmluvu zverejniť aj obec, ak je zmluva zverejnená v Centrálnom registri zmlúv?
Áno, obec riadne zverejní zmluvu ako druhá zmluvná strana. Pre účely účinnosti zmluvy platí prvé zverejnenie zmluvy.
Vysvetlenie je zrozumiteľné.
Čo sa ale stane, ak obec zmluvu vôbec nezverejnila v lehote 3 mesiacov od platnosti zmluvy a zmluvu zverejnilo v CRZ iba ministerstvo (teda iba jeden zo subjektov)? Je zmluva nulitná? (neplatná?)
Vyplýva to z rozhodnutia Ústavného súdu SR vo veci vedenej pod sp. zn. PL. ÚS 6/2025 zo dňa 12. marca 2025.
- Článek
Sme obec a sme povinní zverejňovať objednávky. Objednávky zverejňujeme tak, že sa popíšu základné údaje (číslo objednávky, popis plnenia, cena, odberateľ, dodávateľ, dátum dodania, vystavenia a zverejnenia) a ako príloha sa naskenuje originál objednávky. Ako správne zverejňovať objednávky na webovej stránke? Je potrebné naskenovať originálnu objednávku? Pri popise napríklad "Objednávame kancelárske potreby podľa prílohy" treba zverejniť na webovej stránke aj rozpis prílohy?
Chcem sa spýtať na možnosť prístupu k zvukovej nahrávke obecného zastupiteľstva. Som poslanec zastupiteľstva a pre pracovné povinnosti som sa nemohol zúčastniť zastupiteľstva. Chcel by som si vypočuť zvukovú nahrávku z tohto zasadnutia. Koho a akým spôsobom mám žiadať o nahrávku? Starostu obce cez zákon 211/2000? Alebo mám ako poslanec, právo na poskytnutie nahrávky aj mimo citovaný zákon?
- Článek
Zákon o slobodnom prístupe k informáciám určuje jednotlivým subjektom rozsiahle aktívne aj pasívne informačné povinnosti. Tento právny predpis sa vzťahuje nielen na obce, resp. rozpočtové a príspevkové organizácie obcí, ale aj na obecné obchodné spoločnosti. Práve táto posledne zmieňovaná kategória povinných osôb má s aplikovaním uvedeného zákona v praxi neraz problémy. V nasledujúcom príspevku preto sumarizujeme všetky aktívne aj pasívne informačné povinnosti obecných firiem.
- Článek
Medzi povinnosti územnej samosprávy, ako aj subjektov v jej zriaďovateľskej a zakladateľskej pôsobnosti patrí aj dodržiavanie tzv. infozákona. Tento právny predpis prešiel v poslednom období viacerými novelami s priamym dopadom na činnosť obcí a miest. Príspevok sumarizuje prvé praktické skúsenosti s najdôležitejšou novelou infozákona zákonom č. 428/2022 Z. z., ktorá nadobudla účinnosť 1. januára 2023.