Majetok
Počet vyhľadaných dokumentov: 301
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 301
Zoradiť podľa:
Prosím Vás o stanovisko k určeniu vlastníctva hnuteľného majetku. Situácia: Technické služby mesta ako príspevková organizácia zriadená mestom na správu mestského majetku a na plnenie podnikateľskej činnosti v minulosti zaobstarala parkovacie automaty v podnikateľskej činnosti na plnenie podnikateľskej činnosti podľa štatútu príspevkovej organizácie. Sú tieto automaty vo výlučnom vlastníctve príspevkovej organizácie, nakoľko boli obstarané z prostriedkov plynúcich z podnikateľskej činnosti (nie z hlavnej činnosti spočívajúcej v správe mestského majetku), a môže ich predať mestu kúpnou zmluvou alebo sú vlastníctvom mesta v správe Technických služieb a majú sa len prevádzať zo správy? Podľa akých právnych predpisov postupovať?
Chcem sa spýtať, ako zaúčtovať náklady v sume 2 500 eur za spracovanie správy o hodnotení k návrhu strategického dokumentu - územného plánu. Vstupuje to do obstarávacej ceny územného plánu? Územný plán sa zaradí do majetku po ukončení celého procesu a schválení návrhu obecným zastupiteľstvom? Koľko rokov sa územný plán približne odpisuje?
Mesto má v majetku budovu, ktorá sa dlhodobo nevyužíva a je znehodnotená. Má v pláne jej zbúranie (asanáciu). Následne by sa pozemok predal potenciálnym záujemcom. Je možné výdavok na asanáciu klasifikovať ako kapitálový výdavok, na ktorý by sme mali možnosť čerpať úver, keďže ide o veľkú investíciu?
Sme obec. Obstarali sme nový dochádzkový systém, je vystavená 1 dodávateľská faktúra s rozpisom . Celková OC je 4527,24 €,pozostáva z ceny za 1. licencia na používanie - 934,80 € 2. dochádzkový terminál v tablete 441,60 € 3. dochádzkový terminál 3 ks, JC 706,80 € 4. čipové karty 100 ks - JC 2,70 € 5. injektor pre doch. terminál 3 ks, JC 39,60 € 6. webserver - 202,80 € 7. podpora pre system a terminály na jeden rok - 438,84 € Ako o tom máme účtovať z hľadiska účtovníctva, aj rozpočtovníctva?
Spoznávate sa v niektorej z týchto situácií?
- Článek
Základom úspešného ukončenia účtovného obdobia je zostavenie individuálnej účtovnej závierky a v rámci nej vykonanie procesu inventarizácie majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov zákonným spôsobom a bez nedostatkov. V príspevku sa venujeme inventarizácii majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov, ktorú musia účtovné jednotky vykonať ku dňu účtovnej závierky, t.j. k 31.12.2024.
Meníme pripojovací kábel na trafostanici, technické parametre sa oproti starému káblu nemenia, konzultované s technickým pracovníkom, ide len o výmenu časti privádzacieho kábla do trafostanice z olejového na plastový a jeho mierny posun. Podľa nás by sa malo o výmene kábla účtovať ako o oprave 511, lebo nový plastový kábel neprinesie žiadne nové vlastnosti (bude privádzať rovnaké množstvo energie a pod.). K tejto výmene kábla bolo potrebné vypracovať projektovú dokumentáciu, je potrebné vyjadrenie plynárov, telekomunikácii, či je prekládka možná, či novou trasou nebudú narušené ich siete a je potrebné stavebné povolenie a po ukončení výmeny kábla aj kolaudačné rozhodnutie, avšak aj napriek tomu, že je potrebné toto všetko ide len o výmenu kábla za kábel. Avšak prostriedky na projektovú dokumentáciu od nášho zriaďovateľa sme dostali ako kapitálové prostriedky. Môžeme teda účtovať o technickom z hodnotení len vo výške nákladov na projektovú dokumentáciu (účet 042), keďže zriaďovateľ označil tieto prostriedky ako kapitálové a všetky ostatné náklady, na vyjadrenia, povolenia a celkovú realizáciu výmeny kábla, ktoré pôjdu z našich zdrojov, účtovať ako bežné náklady (účet 511)? A ešte otázka, keď sa jedná o pripojovací kábel do trafostanice, išlo by o technické zhodnotenie Trafostanice, ktorú máme v minulosti zaradenú do 4 odpis skupiny, alebo by sa to bralo ako osobitný objekt prípojka a vytvorila by sa nová karta a zaradilo by sa to do 4 odpis. skupiny? Pretože, nenašli sme v majetku osobitnú kartu vybudovanie prípojky do trafostanice, takže nevieme ako bolo o starom pripojovacom kábli v minulosti účtované. Vopred ďakujem za Vašu pomoc a odborné stanovisko v danej problematike.
Povodňou bola spôsobená škoda na budovách obecného úradu a obecnej školy. Môže obec použiť prostriedky rezervného fondu na odstránenie tejto škody na majetku obce?
V roku 2014 obec zaradila do majetku celoobecný vodovod , ktorý bol v skúšobnej prevádzke a nebol skolaudovaný. V roku 2024 chce obec vodovod skolaudovať a uviesť ho do prevádzky. Ku kolaudácií bolo potrebné geodetické zameranie a vypracovanie chýbajúcej dokumentácie ktoré je v sume cca 18.000 Eur. (042/321 - 021/042 ) Moja otázka je, či môžem navýšiť touto sumou hodnotu majetku celoobecného vodovodu. Môžem ísť v rozpočtovom zápise cez položku 717 001?
Obec postavila v rámci projektu prístavbu k MŠ. Prístavba bola zaradená do majetku v r. 2023. Obec teraz dodávateľsky dorobila prístrešok nad vstupné dvere zakotvený do muriva v celkovej sume 942 EUR. Ako zaúčtovať tento prístrešok - akú položku použiť? A zaradiť to do majetku samostatne?
Firma (platitľ DPH) má vo svojom obchodnom majetku pozemok (momentálne vylúčený z odpisovania), na ktorom v budúcnosti niekoľkých rokov plánuje postaviť výrobno-administratívnu budovu. V danom roku mala firmy výdavky (náklady) vo výške ZD: 377,18 €, DPH: 75,44 €, spolu 453,62 € na materiál, ktorý použila na odvodnenie pozemku. Má firma nárok na odpočet DPH podľa § 49 zákona o DPH z nakúpeného materiálu a ako je to z výdavkami (náklady) na obstaranie majetku vylúčeného z odpisovania z hľadiska dane z príjmov s uznaním daňových výdavkov?
Spoločnosť obstarala rozostavanú nehnuteľnosť aj s pozemkom za účelom ďalšieho dosahovania zisku. Dodávateľským spôsobom sa nehnuteľnosť dokončila, zariadila sa vybavením na komplet k prevádzkovaniu, zaplatila poplatky za kolaudáciu, rôzne povolenia a iné drobnosti, ktoré boli potrebné k užívaniu. Spoločnosť sa rozhodla všetko účtovať ako DHIM, aj drobnosti do 1 700 € na účet 042.002. Nebude účtovať o zásobách do hodnoty 1 700 €. Po vydaní platného užívacieho povolenia to zaradí do majetku firmy a bude všetko odpisovať 40 rokov. Účtovné odpisy sa budú rovnať daňovým odpisom. Odpisový plán bude 40 rokov. Je to takto v poriadku?
Spoločnosť s ručením obmedzeným prijala účelový finančný dar na obnovu už existujúceho majetku. Prijatý dar bude nedaňovým príjmom? Výdavky, ktoré boli dosiahnuté na obnovu majetku a zaplatené z prijatého účelového finančného daru budú daňovými výdavkami alebo nedaňovými výdavkami.
- Článek
V príspevku sa venujeme vybraným dokladom účtovného a neúčtovného charakteru z hľadiska preskúmavania a preukazovania v praxi jednotiek územnej samosprávy. Preskúmavanie zodpovednými zamestnancami sa zameriava na vecnú, formálnu a časovú stránku dokladov ako súčasti účtovných prípadov v územnej samospráve.
- Článek
V roku 2023 sme realizovali projekt úpravu verejného parku, ktorý sme hradili z našich prostriedkov z rezervného fondu. Projekt bol hotový a zaradený do používania v roku 2023. Pôdohospodárska platobná agentúra (ďalej len "PPA") nám projekt preplatila až v roku 2024. Ako to správne účtovať?
Má byť v rozpise rozpočtu pre príspevkovú organizáciu rozpísaný aj príspevok na obstaranie hmotného a nehmotného majetku?
Áno, ide o refundáciu už zaradenej investície do majetku. Pri zaradení do majetku bol zdroj obstarania z vlastných zdrojov. PPA neuhradila celú sumu,ide o spoluúčasť obce.
- Článek
Obec má záujem požičať svojmu obyvateľovi hnuteľnú vec (elektrocentrálu) na krátkodobé bezplatné užívanie. Môže tak urobiť? Ak áno, ako má v tomto prípade postupovať?
- Článek
Obec kúpila obytný kontajner. Ako máme tento kontajner správne zaúčtovať a zaradiť do majetku?
- Článek
V marcovom čísle časopisu sme uverejnili 1. časť príspevku o pracovnom stretnutí hlavných kontrolórov k téme majetku územnej samosprávy. V pokračovaní článku sa venujeme najčastejším porušeniam územnej samosprávy pri hospodárení s majetkom, vymáhaniu nedoplatkov v územnej samospráve a vybraným prípadom účtovania pohľadávok z daňových príjmov.