Majetok

Počet vyhľadaných dokumentov: 313

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 313

Zoradiť podľa:

V zmysle daňového poriadku môže správca dane zriadiť záložné právo na nehnuteľnosť vo vlastníctve daňového dlžníka. Môže však správca dane zriadiť záložné právo na nehnuteľnosť, ktorá nie je vo vlastníctve daňového dlžníka, ale je vo vlastníctve dcérskej spoločnosti (rovnakí konatelia a spoločník) v zmysle Občianskeho zákonníka? 
Nákup alebo výroba vianočných stánkov v hodnote 2 500 €/1 kus je kapitálový výdavok. Aká bude ekonomická klasifikácia? Je to brané ako stavba 717 001? Nákup alebo výroba vianočných stánkov v hodnote 1 000 €/1 kus bude bežný výdavok. Aká bude ekonomická klasifikácia? 
Občan zistil, že pozemok, ktorý vlastní od roku 1991, je na katastri zapísaný na obec. Obec ho eviduje v majetku. Ako správne takýto pozemok vyradiť z účtovníctva, keďže nejde o predaj? Kataster už chybu opravil a poslal obci oznámenie.
Mesto kúpilo hotový autobusový prístrešok/zastávku, cena 4 000 eur. Kde by mal byť zaúčtovaný podľa ekonomickej klasifikácie? Taktiež v účtovníctve v majetku.
  • Článek
Účtovné jednotky musia vykonať ku dňu účtovnej závierky inventarizáciu majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov. V príspevku prinášame odpovede na časté otázky k procesu inventarizácie.
  • Článek
Technické služby mesta ako príspevková organizácia zriadená mestom na správu mestského majetku a na plnenie podnikateľskej činnosti v minulosti zaobstarali parkovacie automaty na plnenie podnikateľskej činnosti podľa štatútu príspevkovej organizácie. Sú tieto automaty vo výlučnom vlastníctve príspevkovej organizácie, nakoľko boli obstarané z prostriedkov plynúcich z podnikateľskej činnosti (nie z hlavnej činnosti spočívajúcej v správe mestského majetku), a môže ich predať mestu na základe kúpnej zmluvy, alebo sú vlastníctvom mesta v správe Technických služieb a majú sa len prevádzať zo správy? Podľa akých právnych predpisov postupovať?
  • Článek
Obchodná verejná súťaž je popri priamom predaji/prenájme a dražbe jedným z troch základných spôsobov nakladania s majetkom obce. V tomto príspevku si podrobnejšie rozoberieme jednotlivé štádiá procesu obchodnej verejnej súťaže s dôrazom na špecifiká postupu obce.
Ako má postupovať obec v prípade zriadenia novej výdajnej školskej jedálne ako súčasť novej elokovanej MŠ? Môže obec zaplatiť faktúru za komplet vybavenie novej výdajnej školskej jedálne a následne previesť celý fakturovaný majetok zmluvou o prevode správy do Základnej školy s materskou školou ? Vo faktúre sú položky ako umývačka riadu, ktorá nepresahuje sumu 1 700,00 € a je tam uvedený inventár (nádoby, naberačky,...). Celá faktúra za kompletné vybavenie výdajnej školskej jedálne je vo výške 7 491,31 eura. Má to obec účtovať ako kapitálový výdavok alebo bežný výdavok? Ako má obec zaúčtovať faktúru?
Naša obec dostala dotáciu z Environmentálneho fondu na nákup malotraktora s príslušenstvom (malotraktor, snežný pluh, rozmetadlo). Ako správne zaradiť malotraktor do majetku?
Sme mestská časť Bratislavy. Mestu chceme postúpiť kamerový systém, ktorý máme vedený v majetku a zároveň nie je odpísaný. Aké sú prosím možnosti? Z doteraz načítaných dostupných informácií je podľa nás možné mestu kamerový systém buď zveriť, alebo odpredať za trhovú cenu. Platí ustanovenie, že majetok obce nie je možné darovať (ak sa nejedná o dražbu)? Ako sa s daným postúpením majetku hlavnému mestu potom účtovne vysporiadať, nakoľko majetok ešte nie je odpísaný? 
Rada by som si ujasnila otázku ohľadom technického zhodnotenia (ďalej len "TZ"). Sme obec a robíme TZ na majetku, ktorý je už plne odpísaný, ale nie vyradený. Ako máme správne postupovať pri zaradení takéhoto technického zhodnotenia, je potrebné vytvoriť novú kartu majetku, ktorá bude obsahovať iba toto TZ, alebo mám TZ zaradiť k pôvodnej karte majetku a nastaviť dobu odpisov, aj keď je tento majetok plne odpísaný? Pri odpisovaní majetku sme si zvolili spôsob účtovných odpisov. Aký má byť správny postup?
Prosím o radu ohľadom konsolidácie s s.r.o., ktorú máme. 1. Ja ako mesto mám v nákladoch sumu s DPH, sro má vo výnosoch sumu bez DPH. Ktorú sumu konsolidujem/mínusujem? Našu mestskú s DPH alebo sumu v sro bez DPH? 2. V priebehu roka som od sro obstarala majetok na 042, ktorý však bol v priebehu roka zaradený na 021. Ja to už mám k 31.12. na 021, sro to má vo výnosoch. Ako to konsolidujem? Aké účty u mňa? 3. K 31.12. mi ostal konečný zostatok na 042 - nedokončená investícia od sro. SRO to má vo výnosoch ku koncu roka. Ja na 042. Ako to konsolidujem prosím? 
Prosím Vás o stanovisko k určeniu vlastníctva hnuteľného majetku. Situácia: Technické služby mesta ako príspevková organizácia zriadená mestom na správu mestského majetku a na plnenie podnikateľskej činnosti v minulosti zaobstarala parkovacie automaty v podnikateľskej činnosti na plnenie podnikateľskej činnosti podľa štatútu príspevkovej organizácie. Sú tieto automaty vo výlučnom vlastníctve príspevkovej organizácie, nakoľko boli obstarané z prostriedkov plynúcich z podnikateľskej činnosti (nie z hlavnej činnosti spočívajúcej v správe mestského majetku), a môže ich predať mestu kúpnou zmluvou alebo sú vlastníctvom mesta v správe Technických služieb a majú sa len prevádzať zo správy? Podľa akých právnych predpisov postupovať?
Chcem sa spýtať, ako zaúčtovať náklady v sume 2 500 eur za spracovanie správy o hodnotení k návrhu strategického dokumentu - územného plánu. Vstupuje to do obstarávacej ceny územného plánu? Územný plán sa zaradí do majetku po ukončení celého procesu a schválení návrhu obecným zastupiteľstvom? Koľko rokov sa územný plán približne odpisuje? 
Mesto má v majetku budovu, ktorá sa dlhodobo nevyužíva a je znehodnotená. Má v pláne jej zbúranie (asanáciu). Následne by sa pozemok predal potenciálnym záujemcom. Je možné výdavok na asanáciu klasifikovať ako kapitálový výdavok, na ktorý by sme mali možnosť čerpať úver, keďže ide o veľkú investíciu?
Sme obec. Obstarali sme nový dochádzkový systém, je vystavená 1 dodávateľská faktúra s rozpisom . Celková OC je 4527,24 €,pozostáva z ceny za 1. licencia na používanie - 934,80 € 2. dochádzkový terminál v tablete 441,60 € 3. dochádzkový terminál 3 ks, JC 706,80 € 4. čipové karty 100 ks - JC 2,70 € 5. injektor pre doch. terminál 3 ks, JC 39,60 € 6. webserver - 202,80 € 7. podpora pre system a terminály na jeden rok - 438,84 € Ako o tom máme účtovať z hľadiska účtovníctva, aj rozpočtovníctva?
Spoznávate sa v niektorej z týchto situácií? 
  • Článek
Základom úspešného ukončenia účtovného obdobia je zostavenie individuálnej účtovnej závierky a v rámci nej vykonanie procesu inventarizácie majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov zákonným spôsobom a bez nedostatkov. V príspevku sa venujeme inventarizácii majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov, ktorú musia účtovné jednotky vykonať ku dňu účtovnej závierky, t.j. k 31.12.2024.
Meníme pripojovací kábel na trafostanici, technické parametre sa oproti starému káblu nemenia, konzultované s technickým pracovníkom, ide len o výmenu časti privádzacieho kábla do trafostanice z olejového na plastový a jeho mierny posun. Podľa nás by sa malo o výmene kábla účtovať ako o oprave 511, lebo nový plastový kábel neprinesie žiadne nové vlastnosti (bude privádzať rovnaké množstvo energie a pod.). K tejto výmene kábla bolo potrebné vypracovať projektovú dokumentáciu, je potrebné vyjadrenie plynárov, telekomunikácii, či je prekládka možná, či novou trasou nebudú narušené ich siete a je potrebné stavebné povolenie a po ukončení výmeny kábla aj kolaudačné rozhodnutie, avšak aj napriek tomu, že je potrebné toto všetko ide len o výmenu kábla za kábel. Avšak prostriedky na projektovú dokumentáciu od nášho zriaďovateľa sme dostali ako kapitálové prostriedky. Môžeme teda účtovať o technickom z hodnotení len vo výške nákladov na projektovú dokumentáciu (účet 042), keďže zriaďovateľ označil tieto prostriedky ako kapitálové a všetky ostatné náklady, na vyjadrenia, povolenia a celkovú realizáciu výmeny kábla, ktoré pôjdu z našich zdrojov, účtovať ako bežné náklady (účet 511)? A ešte otázka, keď sa jedná o pripojovací kábel do trafostanice, išlo by o technické zhodnotenie Trafostanice, ktorú máme v minulosti zaradenú do 4 odpis skupiny, alebo by sa to bralo ako osobitný objekt prípojka a vytvorila by sa nová karta a zaradilo by sa to do 4 odpis. skupiny? Pretože, nenašli sme v majetku osobitnú kartu vybudovanie prípojky do trafostanice, takže nevieme ako bolo o starom pripojovacom kábli v minulosti účtované. Vopred ďakujem za Vašu pomoc a odborné stanovisko v danej problematike. 
Povodňou bola spôsobená škoda na budovách obecného úradu a obecnej školy. Môže obec použiť prostriedky rezervného fondu na odstránenie tejto škody na majetku obce?