Predbežná finančná kontrola

Vydáno: 2 minúty čítania

Podľa § 9 ods. 2 zákona o finančnej kontrole predbežnú finančnú kontrolu vykonáva vedúci zamestnanec poverený vedúcim orgánu verejnej správy a zamestnanci zodpovední za rozpočet, verejné obstarávanie, správu majetku alebo za iné odborné činnosti podľa charakteru finančnej operácie. Z uvedeného vyplýva, že predbežnú finančnú kontrolu musia vykonávať minimálne dve osoby, a to vedúci zamestnanec a zodpovedný zamestnanec. Ako správne zabezpečiť v „malej“ obci vykonávanie predbežnej finančnej kontroly tak, aby nedošlo k porušeniu § 9 ods. 2 zákona o finančnej kontrole, ak sú v obci zamestnaní len dvaja „radoví“ zamestnanci (t. j. účtovníčka a matrikárka), a jediným vedúcim je starosta obce, ktorý je súčasne štatutárnym orgánom? Môže, alebo nemôže vykonávať predbežnú finančnú kontrolu aj štatutárny orgán (t. j. starosta obce a riaditeľ základnej školy s materskou školou, ktorá má právnu subjektivitu), keď podľa § 8 písm. a) zákona o finančnej kontrole vedúci orgánu verejnej správy (t. j. štatutárny orgán) zodpovedá za zabezpečenie vytvorenia, zachovávania a rozvíjania finančného riadenia, a preto sa domnievam, že predbežnú finančnú kontrolu by nemal vykonávať?

Orgán verejnej správy, a teda aj obec a škola s právnou subjektivitou, má povinnosť dodržiavať zákon č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorší

Související dokumenty

Súvisiace články

Zverenie majetku do správy a základná finančná kontrola
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly príjmových finančných operácií
Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom
Predbežná finančná kontrola a pokladnica
Postavenie súkromnej umeleckej školy
Kontrolná právomoc obce vo vzťahu k školám a školským zariadeniam
Preddavky z verejných prostriedkov v obciach a ROPO
Vykonávanie kontrolnej činnosť poslancami
Usmernenie obcí pri výkone dozoru v oblasti hazardných hier
Záverečný účet obce a odborné stanovisko hlavného kontrolóra k návrhu záverečného účtu obce
Vnútorná administratívna kontrola v otázkach a odpovediach
Sprístupňovanie informácií povinnými osobami
Sú mestá a obce dobrými podnikateľmi?
Nový zákon o finančnej kontrole a audite v podmienkach územnej samosprávy
Finančná kontrola v roku 2016 v podmienkach územnej samosprávy – základná finančná kontrola
Nedostatky v hospodárení tzv. malých obcí
Hlavný kontrolór obce
Kontrola použitia financií na riešenie situácie marginalizovanej rómskej komunity v obciach
Vybavovanie sťažností hlavným kontrolórom obce

Súvisiace otázky a odpovede

Spotrebná daň z uhlia
Daňové priznanie k spotrebnej dani z elektriny
Víno – veľkoobchod a výroba
Nadobudnutie benzinu v SR z EU
Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti
Kaviareň a spotrebná daň a iné povolenia
Prerušenie alebo zrušenie živnosti a vysporiadanie používania automobilu v podnikaní
Spotrebná daň z piva - účtovanie
Doplnenie otázky ID 3752
DPH a oprávnenie na distribúciu SBL
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Účtovanie úveru
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Verejné obstarávanie
Účtovanie transparentného účtu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Kód zdroja pre spolufinancovanie z rozpočtu obce
Obstaranie dochádzkového systému rozpočtovou organizáciou