Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Vzor smernice o verejnom obstarávaní (I.)
Dátum: Rubrika: Poznatky z praxe Zo seriálu: Vzor smernice o verejnom obstarávaní
V čísle 7-8/2016 sme uverejnili článok: „Nový zákon o verejnom obstarávaní a verejné obstarávanie v praxi škôl“, ku ktorému v tomto čísle uverejňujeme vzor smernice.
Vzor:
Smernica o verejnom obstarávaní |
č. |
Organizácia |
Základná škola |
Identifikačné číslo organizácie (IČO) |
xxxxx |
Obec a PSČ |
xxxxx |
Ulica a číslo |
xxxxx |
Štát |
Slovenská republika |
Právna forma |
rozpočtová organizácia |
Štatutárny orgán |
|
Riaditeľ základnej školy (ďalej len „škola“) schvaľuje túto smernicu o verejnom obstarávaní, ktorou sa rušia doterajšie smernice pojednávajúce o náležitostiach obsiahnutých v tejto smernici. Platnosť vnútorného predpisu od: xxxxx. |
Obec/mesto, dátum Riaditeľ školy |
Riaditeľa Základnej školy xxxxxx (ďalej len „škola“) na zabezpečenie zodpovedného a prehľadného postupu rozpočtovania a použitia verejných prostriedkov školy, s cieľom ich hospodárneho, efektívneho a účinného využívania v podmienkach školy, vydáva túto smernicu pre verejné obstarávanie v podmienkach školy. Cieľom smernice je zaviesť také postupy, ktorými sa v podmienkach školy zabezpečí, aby náklady vynaložené na obstaranie predmetu zákazky vždy boli primerané jeho kvalite a cene, pričom sa dodrží princíp rovnakého zaobchádzania, princíp nediskriminácie uchádzačov alebo záujemcov, princíp transparentnosti a princíp hospodárnosti a efektívnosti.
Článok I
Úvodné ustanovenia
- Smernica o verejnom obstarávaní (ďalej len „smernica“) upravuje:
- verejné obstarávanie v súlade so zákonom č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení zákona č. 438/2015 Z. z. (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“) a aplikuje pravidlá a postupy verejného obstarávania, ktoré nie sú uvedené v zákone, pri zadávaní podlimitných zákaziek a zákaziek podľa § 117 zákona o verejnom obstarávaní,
- obeh účtovných dokladov v súlade so zákonom č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy v znení neskorších predpisov, zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o účtovníctve), internými školskými predpismi a pokynmi zriaďovateľa pri zákazkách, na ktoré sa vzťahuje verejné obstarávanie,
- finančnú kontrolu v súlade so zákonom č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o finančnej kontrole a audite“) a pokynmi zriaďovateľa pri zákazkách, na ktoré sa vzťahuje verejné obstarávanie.
- Cieľom je:
- zabezpečiť dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov,
- zabezpečiť hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť pri hospodárení s verejnými prostriedkami, ako aj pri iných činnostiach školy,
- zabezpečiť súlad s rozpočtom školy,
- zabezpečiť včasné a spoľahlivé informovanie,
- súlad so zmluvami a internými predpismi školy,
- zabezpečiť vytvorenie takých podmienok, aby sa na príprave a realizácii každého finančného výdavku podieľali najmenej dve osoby, z toho jeden vedúci zamestnanec zodpovedný za schválenie finančného rozhodnutia,
- zaviesť postupy, ktorými sa v podmienkach školy zabezpečí, aby vynaložené náklady na obstaranie predmetu zákazky vždy boli primerané jeho kvalite a cene,
- zaviesť postupy, ktorými sa dodrží princíp rovnakého zaobchádzania, princíp nediskriminácie uchádzačov alebo záujemcov, princíp transparentnosti a princíp hospodárnosti a efektívnosti.
- Vedúcimi zamestnancami sa na účely tejto smernice rozumejú vedúci zamestnanci podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov, Zákonníka práce a vymedzení platným organizačným poriadkom školy.
- Zamestnancami na účely tejto smernice sa rozumejú všetci zamestnanci, ktorí sú v pracovnom pomere ku škole, prípadne vykonávajú pre zamestnávateľa činnosti na základe niektorých dohôd mimo pracovného pomeru, prípadne inou zmluvou v zmysle zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v z. n. p.
- V postupoch verejného obstarávania škola spolupracuje s inými externými odborníkmi v príslušnej oblasti.
- Táto smernica sa nevzťahuje na zadávanie zákaziek týkajúcich sa:
- drobného nákupu do 20 €,
- pohostenia pri oficiálnych návštevách a ďalších výdavkov spojených s pobytom oficiálnych hostí financované ako výdavky na reprezentačné účely,
- občerstvenia pre účastníkov porád a iných pracovných stretnutí financované ako výdavky na reprezentačné účely,
- účasti zamestnancov na profesijnom vzdelávaní organizovanom iným subjektom formou školení, konferencií, a pod.
Článok II
Základné pojmy
- Dokumenty potrebné na vypracovanie ponuky sú oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, výzvy na súťaže, oznámenia o koncesii, oznámenie o vyhlásení súťaže návrhov, výzva na predkladanie ponúk, súťažné podklady, súťažné podmienky, informatívny dokument, koncesná dokumentácia a iná sprievodná dokumentácia.
- Hospodársky subjekt (HS) – fyzická/právnická osoba alebo skupina takýchto osôb, ktorá na trh dodáva tovar, uskutočňuje stavebné práce alebo poskytuje službu (Pozn. autora: predtým podnikateľ).
- Záujemca – HS, ktorý má záujem o účasť na verejnom obstarávaní.
- Uchádzač – HS, ktorý predložil ponuku.
- Subdodávateľ – HS, ktorý uzavrel alebo uzavrie s úspešným uchádzačom písomnú odplatnú zmluvu na plnenie určitej časti zákazky alebo koncesie.
- Rámcová dohoda – písomná dohoda medzi jedným/viacerými obstarávateľmi alebo jedným/viacerými obstarávateľmi na jednej strane a jedným/viacerými uchádzačmi na druhej strane. Určuje podmienky zadávania zákaziek počas platnosti rámcovej dohody, najmä ceny a predpokladané množstvo predmetu zákazky. Je to dohoda, ktorá sa uzatvára len vo verejnom obstarávaní. Iné formy obchodovania rámcovú dohodu nepoznajú.
- Značka – akýkoľvek dokument, osvedčenie/potvrdenie, ktoré potvrdzuje, že stavebné práce, výrobok, služba, proces alebo postup spĺňajú podmienky na udelenie značky.
- Bežne dostupné tovary, stavebné práce alebo služby na trhu:
- nie sú vyrábané, dodávané, uskutočňované alebo poskytované na základe špecifických a pre daný prípad jedinečných požiadaviek,
- sú ponúkané v podobe, v ktorej sú bez väčších úprav ich vlastností alebo prvkov aj dodané, uskutočnené alebo poskytnuté a zároveň,
- sú spravidla v podobe, v akej sú dodávané, uskutočňované alebo poskytované pre verejného obstarávateľa a obstarávateľa, dodávané, uskutočňované alebo poskytované aj pre spotrebiteľov a iné osoby na trhu.
- Bežne dostupnými tovarmi, stavebnými prácami alebo službami podľa § 2 ods. 5 písm. o) sú najmä tovary, stavebné práce alebo služby určené na uspokojenie bežných prevádzkových potrieb verejného obstarávateľa a obstarávateľa.
- Bežne dostupnými tovarmi alebo službami podľa § 2 ods. 5 písm. o) sú najmä tovary a služby spotrebného charakteru.
- Zákazka je odplatná zmluva uzavretá medzi jedným alebo viacerými verejnými obstarávateľmi alebo obstarávateľmi na jednej strane a jedným alebo viacerými úspešnými uchádzačmi na strane druhej, ktorej predmetom je dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služby.
- Zákazka na dodanie tovaru je zákazka, ktor
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.