Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Online časopis

Vzor smernice o verejnom obstarávaní (I.)

Dátum: Rubrika: Poznatky z praxe Zo seriálu: Vzor smernice o verejnom obstarávaní

V čísle 7-8/2016 sme uverejnili článok: „Nový zákon o verejnom obstarávaní a verejné obstarávanie v praxi škôl“, ku ktorému v tomto čísle uverejňujeme vzor smernice.

Vzor:

Smernica o verejnom obstarávaní

č.

Organizácia

Základná škola

Identifikačné číslo organizácie (IČO)

xxxxx

Obec a PSČ

xxxxx

Ulica a číslo

xxxxx

Štát

Slovenská republika

Právna forma

rozpočtová organizácia

Štatutárny orgán

 

Riaditeľ základnej školy (ďalej len „škola“) schvaľuje túto smernicu o verejnom obstarávaní, ktorou sa rušia doterajšie smernice pojednávajúce o náležitostiach obsiahnutých v tejto smernici.

Platnosť vnútorného predpisu od: xxxxx.

Obec/mesto, dátum Riaditeľ školy

Riaditeľa Základnej školy xxxxxx (ďalej len „škola“) na zabezpečenie zodpovedného a prehľadného postupu rozpočtovania a použitia verejných prostriedkov školy, s cieľom ich hospodárneho, efektívneho a účinného využívania v podmienkach školy, vydáva túto smernicu pre verejné obstarávanie v podmienkach školy. Cieľom smernice je zaviesť také postupy, ktorými sa v podmienkach školy zabezpečí, aby náklady vynaložené na obstaranie predmetu zákazky vždy boli primerané jeho kvalite a cene, pričom sa dodrží princíp rovnakého zaobchádzania, princíp nediskriminácie uchádzačov alebo záujemcov, princíp transparentnosti a princíp hospodárnosti a efektívnosti.

Článok I

Úvodné ustanovenia

  1. Smernica o verejnom obstarávaní (ďalej len „smernica“) upravuje:
    1. verejné obstarávanie v súlade so zákonom č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení zákona č. 438/2015 Z. z. (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“) a aplikuje pravidlá a postupy verejného obstarávania, ktoré nie sú uvedené v zákone, pri zadávaní podlimitných zákaziek a zákaziek podľa § 117 zákona o verejnom obstarávaní,
    2. obeh účtovných dokladov v súlade so zákonom č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy v znení neskorších predpisov, zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o účtovníctve), internými školskými predpismi a pokynmi zriaďovateľa pri zákazkách, na ktoré sa vzťahuje verejné obstarávanie,
    3. finančnú kontrolu v súlade so zákonom č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o finančnej kontrole a audite“) a pokynmi zriaďovateľa pri zákazkách, na ktoré sa vzťahuje verejné obstarávanie.
  2. Cieľom je:
    1. zabezpečiť dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov,
    2. zabezpečiť hospodárnosť, efek­tívnosť a účinnosť pri hospodárení s verejnými prostriedkami, ako aj pri iných činnostiach školy,
    3. zabezpečiť súlad s rozpočtom školy,
    4. zabezpečiť včasné a spoľahlivé informovanie,
    5. súlad so zmluvami a internými predpismi školy,
    6. zabezpečiť vytvorenie takých podmienok, aby sa na príprave a realizácii každého finančného výdavku podieľali najmenej dve osoby, z toho jeden vedúci zamestnanec zodpovedný za schválenie finančného rozhodnutia,
    7. zaviesť postupy, ktorými sa v podmienkach školy zabezpečí, aby vynaložené náklady na obstaranie predmetu zákazky vždy boli primerané jeho kvalite a cene,
    8. zaviesť postupy, ktorými sa dodrží princíp rovnakého zaobchádzania, princíp nediskriminácie uchádzačov alebo záujemcov, princíp transparentnosti a princíp hospodárnosti a efektívnosti.
  3. Vedúcimi zamestnancami sa na účely tejto smernice rozumejú vedúci zamestnanci podľa zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov, Zákonníka práce a vymedzení platným organizačným poriadkom školy.
  4. Zamestnancami na účely tejto smernice sa rozumejú všetci zamestnanci, ktorí sú v pracovnom pomere ku škole, prípadne vykonávajú pre zamestnávateľa činnosti na základe niektorých dohôd mimo pracovného pomeru, prípadne inou zmluvou v zmysle zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v z. n. p.
  5. V postupoch verejného obstarávania škola spolupracuje s inými externými odborníkmi v príslušnej oblasti.
  6. Táto smernica sa nevzťahuje na zadávanie zákaziek týkajúcich sa:
    1. drobného nákupu do 20 €,
    2. pohostenia pri oficiálnych návštevách a ďalších výdavkov spojených s pobytom oficiálnych hostí financované ako výdavky na reprezentačné účely,
    3. občerstvenia pre účastníkov porád a iných pracovných stretnutí financované ako výdavky na reprezentačné účely,
    4. účasti zamestnancov na profesijnom vzdelávaní organizovanom iným subjektom formou školení, konferencií, a pod.

Článok II

Základné pojmy

  1. Dokumenty potrebné na vypracovanie ponuky sú oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, výzvy na súťaže, oznámenia o koncesii, oznámenie o vyhlásení súťaže návrhov, výzva na predkladanie ponúk, súťažné podklady, súťažné podmienky, informatívny dokument, koncesná dokumentácia a iná sprievodná dokumentácia.
  2. Hospodársky subjekt (HS) – fyzická/právnická osoba alebo skupina takýchto osôb, ktorá na trh dodáva tovar, uskutočňuje stavebné práce alebo poskytuje službu (Pozn. autora: predtým podnikateľ).
  3. Záujemca – HS, ktorý má záujem o účasť na verejnom obstarávaní.
  4. Uchádzač – HS, ktorý predložil ponuku.
  5. Subdodávateľ – HS, ktorý uzavrel alebo uzavrie s úspešným uchádzačom písomnú odplatnú zmluvu na plnenie určitej časti zákazky alebo koncesie.
  6. Rámcová dohoda – písomná dohoda medzi jedným/viacerými obstarávateľmi alebo jedným/viacerými obstarávateľmi na jednej strane a jedným/viacerými uchádzačmi na druhej strane. Určuje podmienky zadávania zákaziek počas platnosti rámcovej dohody, najmä ceny a predpokladané množstvo predmetu zákazky. Je to dohoda, ktorá sa uzatvára len vo verejnom obstarávaní. Iné formy obchodovania rámcovú dohodu nepoznajú.
  7. Značka – akýkoľvek dokument, osvedčenie/potvrdenie, ktoré potvrdzuje, že stavebné práce, výrobok, služ­ba, proces alebo postup spĺňajú podmienky na udelenie značky.
  8. Bežne dostupné tovary, stavebné práce alebo služby na trhu:
    1. nie sú vyrábané, dodávané, uskutočňované alebo poskytované na základe špecifických a pre daný prípad jedinečných požiadaviek,
    2. sú ponúkané v podobe, v ktorej sú bez väčších úprav ich vlastností alebo prvkov aj dodané, uskutočnené alebo poskytnuté a zároveň,
    3. sú spravidla v podobe, v akej sú dodávané, uskutočňované alebo poskytované pre verejného obstarávateľa a obstarávateľa, dodávané, uskutočňované alebo poskytované aj pre spotrebiteľov a iné osoby na trhu.
  9. Bežne dostupnými tovarmi, stavebnými prácami alebo službami podľa § 2 ods. 5 písm. o) sú najmä tovary, stavebné práce alebo služby určené na uspokojenie bežných prevádzkových potrieb verejného obstarávateľa a obstarávateľa.
  10. Bežne dostupnými tovarmi alebo službami podľa § 2 ods. 5 písm. o) sú najmä tovary a služby spotrebného charakteru.
  11. Zákazka je odplatná zmluva uzavretá medzi jedným alebo viacerými verejnými obstarávateľ­mi alebo obstarávateľmi na jednej strane a jedným alebo viacerými úspešnými uchádzačmi na strane druhej, ktorej predmetom je dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služby.
  12. Zákazka na dodanie tovaru je zákazka, ktor
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály