Oprava parkovacích plôch

OAO ID: 860 Zodpovedané: 07. 12. 2011

Plné znění otázky

V areáli firmy vlastníme zastavané plochy a nádvoria, na ktorých sú parkovacie miesta. Podklad plôch bol panelový, a keďže panely boli značne poškodené, v roku 2009 spoločnosť začala opravu parkovacích plôch. Oprava plôch je realizovaná od roku 2009, kedy bola spravená  prvá časť, ďalšie v rokoch  2010 a 2011 a predpokladáme, že práce budú dokončené v roku 2012. Časť materiálu (kamenivo, betón, obrubníky, zámkovú dlažbu) dodávame my, ako realizátor a vlastník, a časť dodávateľ prác. V roku 2010 sme nakúpili materiál, ktorý bol použitý pri realizácií opráv. Dodávateľská firma, ktorá práce realizovala nám fakturovala iba úplne dokončené práce. Fakturácia prebehla v decembri 2010. Množstvo kúpenej a uloženej dlažby bolo 1500 m2. Avšak zapieskovaná a definitívne ukončená práca bola iba na ploche 850 m2. Dodávateľ podľa dohody vyfakturoval práce iba na ukončenú plochu, t. j. 850 m2. Materiál a práce na túto ukončenú plochu sme zaúčtovali na účet 511. Ako má byť správne zaúčtovaný materiál v množstve 650 m2 (ktorý je už „spracovaný") v roku 2010, avšak ku ktorému práce budú vyfakturované až tento rok 2011?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy
Zverejňovanie zmlúv, faktúr a objednávok – skúsenosti z kontrolnej činnosti
Zverejňovanie faktúr v praxi
Povinné zverejňovanie faktúr
Komplikované účtovné prípady – započítanie pohľadávok a záväzkov a zmena v osobe veriteľa alebo dlžníka
Špecifiká rezerv a nevyfakturovaných dodávok v účtovníctve rozpočtových, príspevkových organizácií a obcí
Zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky za konsolidovaný celok obce – prípadová štúdia
DPH z iného členského štátu
Refakturácia energie s DPH alebo bez DPH?
Výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly
Fakturácia za služby voči zdravotným poisťovniam
Vyúčtovanie dopravných služieb
Preukazovanie a preskúmavanie vybraných dokladov v samospráve
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve
Komentár k novele postupov účtovania pre ROPO, štátne fondy, obce a VÚC
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Účtovné doklady v praxi
Zaúčtovanie faktúry pri aktualizácii informačného systému
Elektronická faktúra
Postup vzájomného započítania pohľadávok

Súvisiace otázky a odpovede

Recyklačný poplatok
Projektová dokumentácia k zatepleniu budov ZŠ
Výstavba budovy
Účtovanie úhrady faktúry prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice v roku 2012
Provízia za sprostredkovanie predaja
Účtovanie služobnej cesty
Prepočet kurzu
Vyúčtovanie plynu
Účtovanie dane za ubytovanie na zahraničných faktúrach
Dodávateľská faktúra zo zahraničia
Účtovanie - úhrada kartou
Účtovanie stravných lístkov v rozpočtovej organizácii
Účtovanie poštovného súvisiaceho s predajom tovaru
Účtovanie autoplachty na kamión
Účet 131 a koncoročná uzávierka
Odberateľská faktúra a skonto
Zaúčtovanie starého dokladu
Certifikácia ISO, účtovanie a daňový výdavok
Nevyfakturované služby