Výstavba budovy

OAO ID: 4857 Zodpovedané: 11. 12. 2023

Plné znění otázky

Sme príspevková organizácia zriadená obcou, platitelia DPH. V rámci podnikateľskej činnosti sme v rokoch 2021, 2022 a 2023 realizovali v rámci podnikateľskej činnosti na základe zmluvy o dielo výstavbu nehnuteľnosti - budovu. Kolaudácia prebehla v 08/2023. Počas rokov 2021 a 2022 sme čiastkovo fakturovali podľa dokončených prác, celkovo do hodnoty diela dohodnutej v zmluve o dielo 293058,00. Aktiváciu vlastných nákladov sme v priebehu roku 2021, 2022 a 2023 zaúčtovali na účet 121 - nedokončená výroba súvzťažne s účtom 611, aby sme eliminovali vplyv nákladov na výsledok hospodárenia. V roku 2023 po kolaudácii sme zaúčtovali vznik výrobkov zápisom 123/613 vo výške 355823,00 eur a odúčtovali nedokončenú výrobu 611/121 taktiež v sume 355823,00. Následne sme vystavili vyúčtovaciu faktúru na hodnotu diela na základe zmluvy o dielo v sume 293058 + DPH s odpočtom vyfakturovaných čiastkových fakturácií - preddavkov 293058,00 + DPH. Hodnota zákazky na základe zmluvy o dielo bola 293058,00 eur, hodnota nedokončenej výroby - účet 121 je 355823,00. Ďalšie navýšenie hodnoty diela nebolo dohodnuté, zo zákazky teda vychádza strata 62765,00 eur. Je potrebné upravovať výsledok hospodárenia v roku 2023 alebo akým spôsobom by sme sa mali vysporiadať so vzniknutou stratou?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Povinné zverejňovanie faktúr
Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy
Zverejňovanie zmlúv, faktúr a objednávok – skúsenosti z kontrolnej činnosti
Komplikované účtovné prípady – započítanie pohľadávok a záväzkov a zmena v osobe veriteľa alebo dlžníka
Špecifiká rezerv a nevyfakturovaných dodávok v účtovníctve rozpočtových, príspevkových organizácií a obcí
Zverejňovanie faktúr v praxi
Postup vzájomného započítania pohľadávok
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve
Komentár k novele postupov účtovania pre ROPO, štátne fondy, obce a VÚC
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly
Zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky za konsolidovaný celok obce – prípadová štúdia
Novela zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy
Špecifické prípady účtovníctva a financovania obce
Vyplácanie dividend obciam
Zverenie majetku obce do správy správcu
Preplatky z ročného zúčtovania zdravotného poistenia
Inventarizácia majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov
Vybavenie reklamácie medzi dodávateľom a rozpočtovou organizáciou
Hromadná licenčná zmluva

Súvisiace otázky a odpovede

Projektová dokumentácia k zatepleniu budov ZŠ
Obstaranie dochádzkového systému rozpočtovou organizáciou
Zapojenie zostatku prostriedkov ŠR a rezervného fondu
Vrátenie nevyčerpaných prostriedkov
Recyklačný poplatok
Účtovanie vývozu komunálneho odpadu
Účtovanie prívesného vozíka v hodnote 1 092 €
Prenájom alebo služba
Darovanie prebytočného hnuteľného majetku štátu /tabletový počítač/ obci
Účtovanie úhrady faktúry prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice v roku 2012
Oprava parkovacích plôch
Provízia za sprostredkovanie predaja
Účtovanie služobnej cesty
Prepočet kurzu
Vyúčtovanie plynu
Účtovanie dane za ubytovanie na zahraničných faktúrach
Dodávateľská faktúra zo zahraničia
Účtovanie - úhrada kartou
Účtovanie stravných lístkov v rozpočtovej organizácii