Rozhodnutie
Počet vyhľadaných dokumentov: 13
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 13
Zoradiť podľa:
- Článek
Článok sa zaoberá preskúmaním rozhodnutia orgánu verejnej moci príslušného na konanie a rozhodovanie vo veci ochrany verejného záujmu a zamedzenia rozporu záujmov, ako aj jeho priebehom. Poukazuje tiež na základnú charakteristiku tohto konania a niektoré rozhodnutia Ústavného súdu SR.
- Článek
Rozhodovanie o miestnom poplatku za rozvoj si vyžaduje dôsledné uplatňovanie zákonných ustanovení aj správne vyhodnotenie momentu vzniku poplatkovej povinnosti. Článok sa venuje výkladu zákonných podmienok na vyrubenie poplatku za rozvoj so zreteľom na rozhodnutie správneho súdu a jeho dôsledky pre postup obcí pri správe dane.
Poprosím o vzor rozhodnutia o spojení veci v správnom konaní podľa zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) pre vydanie rozhodnutia podľa § 5 Občianskeho zákonníka
- Článek
Európsky parlament ako hlavný legislatívny orgán Európskej únie má tri základné právomoci, a to legislatívnu, kontrolnú a rozpočtovú právomoc. V článku sa zameriame na jeho legislatívnu právomoc, ako aj legislatívnu právomoc Rady EÚ, a teda schvaľovanie právnych predpisov EÚ počas roka 2024. Zameriame sa na predpisy týkajúce sa životného prostredia, ktorým sa parlament a Rada venovali v prvej polovici roku 2024, či už dané predpisy boli schválené a v akej podobe, ako aj na nové predpisy, ktorými sa zaoberali ku koncu roku 2024.
- Článek
Najvyšší správny súd SR sa v konaní sp. zn. 7 Sžik 3/2017 zaoberal otázkou, či podávanie šablónovitých žalôb a vyjadrení obsahujúcich námietky, ktoré zjavne nesúvisia s prejednávanou vecou, možno považovať za šikanózne alebo sledujúce zneužitie práva a z tohto dôvodu odmietnuť žalobu postupom podľa § 28 Správneho súdneho poriadku[1].
Zamestnancovi obce bolo doručené odvolanie účastníka správneho konania proti rozhodnutiu vydanému obcou. V podanom odvolaní však účastník správneho konania presne neuviedol rozhodnutie obce, proti ktorému smeruje ním podané odvolanie. Zamestnanec obce preto uvedené odvolanie považoval za obsahovo nekompletné a ďalej sa ním nezaoberal, teda nevykonal následné procesné úkony spočívajúce v prípadnom doplnenom dokazovaní alebo zvažovaní o autoremedúre. Konal zamestnanec obce v súlade s platným právom?
- Článek
Obce a mestá okrem množstva iných pôsobností majú aj postavenie správcov miestnych daní a poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Táto pôsobnosť patrí do oblasti ich samosprávnej pôsobnosti. Cieľom tohto článku je na praktických príkladoch poukázať na niektoré chyby zaužívané v aplikačnej praxi niektorých obcí a miest, ktoré môžu spôsobiť ujmu na právach daňovníkov alebo aj miest a obcí.
- Článek
Súdny dvor Európskej únie vydal v septembri 2024 rozsudok, v ktorom sa venoval vybraným skládkam odpadov v Slovenskej republike. V tomto rozsudku konštatoval porušenie smernice Rady
1999/31/ES z 26. apríla 1999 o skládkach odpadov zo strany Slovenskej republiky. Vzhľadom na to, že ide o tzv. infringement - konanie iniciované Európskou komisiou voči členskému štátu z dôvodu porušenia práva EÚ, Slovenskej republike môžu byť v ďalších krokoch uložené aj finančné sankcie. Cieľom tohto článku je analýza predmetného rozsudku a možného scenára budúceho vývoja vo svetle súvisiacej judikatúry Súdneho dvora Európskej únie.
Zamestnancovi obce bolo doručené odvolanie účastníka správneho konania proti rozhodnutiu vydanému obcou. V podanom odvolaní však účastník správneho konania neuviedol presné označenie rozhodnutia obce, ktoré odvolaním napáda, a taktiež, akým spôsobom má odvolacia inštancia rozhodnúť. Preto zamestnanec obce uvedené odvolanie považoval za obsahovo nekompletné, právne nesúladné a ďalej sa ním nezaoberal, teda nevykonal následné procesné úkony v správnom procese. Konal zamestnanec obce v súlade s platným právom?
- Článek
Právoplatnosť rozhodnutia/platobného výmeru obce je významnou právnou skutočnosťou, ktorá spôsobuje, že rozhodnutie/platobný výmer možno napadnúť len mimoriadnymi opravnými prostriedkami. Proti právoplatnému rozhodnutiu/platobnému výmeru obce nemožno podať odvolanie. V prípade právoplatného platobného výmeru obce je potrebné počkať na uplynutie lehoty na plnenie si daňovej povinnosti zo strany daňového subjektu a až potom sa stane platobný výmer obce vykonateľným. Vykonateľné rozhodnutie/platobný výmer obce následne obec môže vymáhať od daňového subjektu buď cestou daňového exekučného konania, alebo cestou súdneho exekútora.
- Článek
Koncom roka 2023 Súdny dvor EÚ svojím rozsudkom [1] uložil Rumunsku pokutu za neuzavretie skládok v súlade so smernicou Rady
1999/31/ES z 26. apríla 1999 o skládkach odpadov (ďalej len "smernica o skládkach") vo výške 1 500 000 eur, ako aj penále vo výške 600 eur za každý deň a za každú neuzavretú skládku odo dňa vyhlásenia rozsudku do uzatvorenia poslednej skládky. Podobný osud môže postihnúť aj Slovensko, keďže v máji 2023 podala Európska komisia žalobu voči SR pre rovnaké porušenie. O porušení SR nebolo zatiaľ rozhodnuté. [2]
- Článek
Platobný výmer predstavuje významné rozhodnutie správcu dane vydané v daňovom konaní, ktorým sa určuje výška daňovej povinnosti daňového subjektu. V prípade obcí ide o vydávanie rozhodnutí/platobných výmerov týkajúcich sa miestnych daní a poplatkov, ktorých správu obce vykonávajú v súlade s právnou úpravou. V príspevku sa dozviete, aké obsahové súčasti musí platobný výmer obce obsahovať.
- Článek
Rozhodnutie vydané obcou v správnom konaní musí vychádzať zo starostlivo zisteného skutkového stavu na základe dôkazov, ktoré boli v správnom konaní získané. V záujme objasnenia predmetu správneho konania musia obce postupovať v úzkej spolupráci s inými orgánmi verejnej moci. Rozhodnutie obce, ktorá je správnym orgánom, pritom musí obsahovať jednotlivé obligatórne obsahové súčasti.