Musí sa úrad zaoberať každou námietkou?

Vydáno: 9 minút čítania
Najvyšší správny súd SR sa v konaní sp. zn. 7 Sžik 3/2017 zaoberal otázkou, či podávanie šablónovitých žalôb a vyjadrení obsahujúcich námietky, ktoré zjavne nesúvisia s prejednávanou vecou, možno považovať za šikanózne alebo sledujúce zneužitie práva a z tohto dôvodu odmietnuť žalobu postupom podľa § 28 Správneho súdneho poriadku
[1]
.
V prejednávanej veci bolo sporným povolenie
navrhovanej činnosti
„ZOHT-Zhodnocovanie odpadov mobilným zariadením“
, ktorej účelom je úprava alebo zhodnocovanie ostatných odpadov mobilným zariadením v mieste ich vzniku. Predmetným zariadením sa predpokladá úprava 100 % vstupných odpadov, pričom v procese štiepkovania, rezania a miešania biologicky rozložiteľných odpadov vznikne druhotná surovina, ktorá bude využitá ako súčasť paliva na získavanie tepelnej energie, na mulčovanie kvetinových záhonov alebo kompostovanie.
Prvostupňový orgán -
okresný úrad, odbor starostlivosti o životné prostredie, v zisťovacom konaní rozhodol, že činnosť sa nebude posudzovať
postupom podľa zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zároveň v rozhodnutí určil podmienky zmierňujúce vplyv navrhovanej činnosti na životné prostredie.
Voči rozhodnutiu okresného úradu podala
odvolanie zainteresovaná verejnosť
(ekologická organizácia majúca vo svojich cieľoch zlepšovanie životného prostredia), ktorá namietala
obrovské množstvo všeobecne koncipovaných pripomienok

Související dokumenty

Súvisiace články

Využívanie odpadov na energetické účely
Prípustné hodnoty hluku pre mobilné zariadenie
Ako nám pomôže príprava na opätovné použitie k zvýšeniu úrovne zhodnotenia odpadu
Množstvový zber odpadu v obci
Triedením a množstvovým zberom možno platiť za odpady menej
Finančná zodpovednosť za nakladanie s odpadom z fotovoltických panelov z hľadiska judikatúry Súdneho dvora EÚ a zákona o odpadoch
Vykonávanie environmentálnych právnych predpisov v členských štátoch EÚ – preskúmanie zo strany Európskej komisie (2.)
Plážový littering
Recyklovanie odpadu v oblasti stavebného priemyslu
Budeme o rok skládkovať už len upravený odpad?
Kuchynský odpad ako vedľajší živočísny produkt
Zvýšila pandémia ochorenia Covid-19 tlak na zodpovedosť jednotlivca a spoločnosti za nakladanie s odpadmi?
Musí byť ekologické aj ekonomické?
Obťažovanie pevnými a tekutými odpadmi
Zásady správneho trestania pri porušení integrovaného povolenia
Množstvový zber odpadov - spravodlivá cesta k znášaniu zodpovednosti za tvorbu komunálnych odpadov?
Pojem odpad - spojené veci C-241-242/12 - SHELL NEDERLAND A BELGIAN SHELL
Blistre, tuby, tégliky
Odpad z viacvrstvových kombinovaných materiálov možno využiť viac

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Zber BRKO a frekvencia vývozu
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Odpisovanie skládky
Vrátenie dane z členského štátu EÚ
Vyrubenie dane za vodné plochy
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta
Oslobodenie od dane podľa § 43 zákona o DPH
Úradná pečiatka
Likvidácia kovového odpadu
Vstup na pozemok suseda
Zmluva s poslancom mestského zastupiteľstva
Vyrubenie dane a odvolacie konanie
Správny poplatok
Rodinný dom a miestne dane
Vlastník časti stavby a jej odstránenie
Sankcie pre obec

Súvisiace predpisy

162/2015 Z.z. Správny súdny poriadok
24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov
543/2002 Z.z. o ochrane prírody a krajiny
79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
460/1992 Zb. Ústava Slovenskej republiky