Kritériá Komisie pre náklady na čistenie prostredia znečisteného voľne pohodeným odpadom

Vydáno: 12 minút čítania
Ako spoločnosť sa vyvíjame. Niekedy posúvame vpred, inokedy stojíme alebo aj bohužiaľ cúvame. To, čo by bolo kedysi spoločensky nemysliteľné, sa stalo bežným a v modernej spoločnosti treba na to reagovať. Medzi túto potrebu sa zaradilo aj vysporiadanie sa s voľne pohodenými jednorazovými plastmi, konkrétne pokrytie potrebných nákladov na nakladanie s týmto odpadom a na čistenie prostredia znečisteného odpadom od konkrétnych odpadov z jednorazových plastových výrobkov uvedených na trh.
Boj proti plastom, hlavne tým jednorazovým a odpadom z nich má mnoho podôb. Riešia sa v rámci legislatívnych predpisov na európskej úrovni, iné zavádzajú jednotlivé európske štáty nad ich rámec. Za pioniera a inšpiráciu v tejto oblasti možno považovať napríklad Francúzsko. Naplnenie tejto vízie a požiadaviek na jednorazové plasty spoločným postupom a cieľmi bola na európskej úrovni prijatá smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/904 z 5. júna 2019 o znižovaní vplyvu určitých plastových výrobkov na životné prostredie (ďalej len „smernica SUP“) [1] . Výber sa zameral na jednorazové plastové výrobky (ďalej len „JPV“), ktoré sú najčastejšie nachádzané na plážach v Únii, ako aj na rybársky výstroj obsahujúci plasty a výrobky z oxo-degradovateľných plastov. Podstatou smernice o JPV je:
-
obmedzenie JPV uvádzať na trh tam, kde existovali opätovne použiteľné alternatívy,
-
stanovenie cieľov pre plasty, ktoré sú hodnotné,
-
zvyšovanie informovanosti spotrebiteľov a propagáciu zodpovedného spotrebiteľského správania a
-
v neposlednom rade pokrytie financovania.
To v sebe zahŕňa fin

Související dokumenty

Súvisiace články

Triedením a množstvovým zberom možno platiť za odpady menej
Využívanie odpadov na energetické účely
Finančná zodpovednosť za nakladanie s odpadom z fotovoltických panelov z hľadiska judikatúry Súdneho dvora EÚ a zákona o odpadoch
Vykonávanie environmentálnych právnych predpisov v členských štátoch EÚ – preskúmanie zo strany Európskej komisie (2.)
Plážový littering
Recyklovanie odpadu v oblasti stavebného priemyslu
Budeme o rok skládkovať už len upravený odpad?
Kuchynský odpad ako vedľajší živočísny produkt
Zvýšila pandémia ochorenia Covid-19 tlak na zodpovedosť jednotlivca a spoločnosti za nakladanie s odpadmi?
Musí byť ekologické aj ekonomické?
Obťažovanie pevnými a tekutými odpadmi
Množstvový zber odpadov - spravodlivá cesta k znášaniu zodpovednosti za tvorbu komunálnych odpadov?
Pojem odpad - spojené veci C-241-242/12 - SHELL NEDERLAND A BELGIAN SHELL
Blistre, tuby, tégliky
Odpad z viacvrstvových kombinovaných materiálov možno využiť viac
Samosprávy na Slovensku a možnosti využívania potenciálu ZEVO
Môže držiteľ odpadu prekategorizovať odpad pod iné katalógové číslo?
Recykláciu nezvýšia len limity
Praktická elektronická evidencia odpadu pre zberný dvor

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Zber BRKO a frekvencia vývozu
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Odpisovanie skládky
Vrátenie dane z členského štátu EÚ
Vyrubenie dane za vodné plochy
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta
Oslobodenie od dane podľa § 43 zákona o DPH
Úradná pečiatka
Likvidácia kovového odpadu
Vstup na pozemok suseda
Zmluva s poslancom mestského zastupiteľstva
Vyrubenie dane a odvolacie konanie
Správny poplatok
Rodinný dom a miestne dane
Vlastník časti stavby a jej odstránenie
Sankcie pre obec