Časté kontrolné zistenia v interných predpisoch

Vydáno: 9 minút čítania

Príspevok sa venuje právnej sile interných predpisov (vnútorné akty riadenia), charakteru interných predpisov, ich zverejňovaniu a častým otázkam zamestnancov z praxe obecných úradov, škôl, zariadení a organizácií v územnej samospráve. Interné predpisy sú často predmetom následných kontrol (či už hlavným kontrolórom obce alebo mesta, vyššieho územného celku) alebo v rámci výkonu kontroly Najvyšším kontrolným úradom Slovenskej republiky, resp. Úradom vládneho auditu alebo Ministerstvom financií Slovenskej republiky.

Pri interných predpisoch subjektu územnej samosprávy platí nasledovné:
1.
Interné predpisy predstavujú vnútornú normotvorbu subjektu územnej samosprávy.
2.
Interné predpisy majú charakter aktov riadenia a metodiky či postupu všetkých zamestnancov alebo vybraného okruhu zamestnancov.
3.
Interné predpisy majú nižšiu právnu silu ako samotný osobitný predpis (t.j. zákon).
4.
Interné predpisy nie sú iba vnútorné smernice alebo poriadky.
5.
Interné predpisy nesmú byť iba skopírované texty zákonov a ich normatívnych právnych aktov.
6.
Interné predpisy sa spravidla číslujú a povinne sa k nim uvádza ich účinnosť a okruh pôsobnosti.
7.
Interné predpisy majú nadväzovať na organizačnú štruktúru.
V podmienkach subjektu územnej samosprávy obcí, škôl a zariadení či príspevkových a rozpočtových organizácií

Související dokumenty

Súvisiace články

Praktický pohľad na vybrané povinnosti a kompetencie hlavného kontrolóra
Niektoré aspekty kontroly dlhovej politiky vybraných miest a obcí
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly právnych úkonov obce
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly na iných úkonoch majetkovej povahy
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve
Povinnosti obce vyplývajúce z novely zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly príjmových finančných operácií
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve (II.)
Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom
Inkompatibilita a obmedzenia pri výkone funkcie hlavného kontrolóra obce (II.)
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly hotovostných výdavkových finančných operácií
Nedostatky zistené správou finančnej kontroly v samospráve (I.)
Sprístupňovanie informácií povinnými osobami
Výsledky kontroly dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov pri hospodárení s verejnými prostriedkami a nakladaní s majetkom
K novele zákona o finančnej kontrole a vnútornom audite
Vnútorná administratívna kontrola v otázkach a odpovediach
Hlavný kontrolór a majetkové priznanie
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Vykonávanie kontrolnej činnosť poslancami

Súvisiace otázky a odpovede

Spotrebná daň z uhlia
Daňové priznanie k spotrebnej dani z elektriny
Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti
Víno – veľkoobchod a výroba
Nadobudnutie benzinu v SR z EU
Doplnenie otázky ID 3752
DPH a oprávnenie na distribúciu SBL
Prerušenie alebo zrušenie živnosti a vysporiadanie používania automobilu v podnikaní
Spotrebná daň z piva - účtovanie
Kaviareň a spotrebná daň a iné povolenia
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
Oprávnené náklady obce
Oprávnené náklady obce 2
Používanie fondov
Zriadenie Infocentra a Multifunkčnej miestnosti
Vodné, stočné a zrážky obec
Doplnenie otázky 5331
Práceneschopnosť a výkon funkcie starostu obce?
Použitie fondu opráv nájomných bytov
Predaj akcií a kúpa dlhopisov