Časté kontrolné zistenia v interných predpisoch

Vydáno: 9 minút čítania

Príspevok sa venuje právnej sile interných predpisov (vnútorné akty riadenia), charakteru interných predpisov, ich zverejňovaniu a častým otázkam zamestnancov z praxe obecných úradov, škôl, zariadení a organizácií v územnej samospráve. Interné predpisy sú často predmetom následných kontrol (či už hlavným kontrolórom obce alebo mesta, vyššieho územného celku) alebo v rámci výkonu kontroly Najvyšším kontrolným úradom Slovenskej republiky, resp. Úradom vládneho auditu alebo Ministerstvom financií Slovenskej republiky.

Pri interných predpisoch subjektu územnej samosprávy platí nasledovné:
1.
Interné predpisy predstavujú vnútornú normotvorbu subjektu územnej samosprávy.
2.
Interné predpisy majú charakter aktov riadenia a metodiky či postupu všetkých zamestnancov alebo vybraného okruhu zamestnancov.
3.
Interné predpisy majú nižšiu právnu silu ako samotný osobitný predpis (t.j. zákon).
4.
Interné predpisy nie sú iba vnútorné smernice alebo poriadky.
5.
Interné predpisy nesmú byť iba skopírované texty zákonov a ich normatívnych právnych aktov.
6.
Interné predpisy sa spravidla číslujú a povinne sa k nim uvádza ich účinnosť a okruh pôsobnosti.
7.
Interné predpisy majú nadväzovať na organizačnú štruktúru.
V podmienkach subjektu územnej samosprávy obcí, škôl a zariadení či príspevkových a rozpočtových organizácií

Související dokumenty

Súvisiace články

Malé obce – kontrola zameraná na evidenciu a nakladanie s pozemkami
Odmena hlavného kontrolóra
Obstaranie majetku z prostriedkov štátneho rozpočtu z účtovného hľadisk
Praktický pohľad na vybrané povinnosti a kompetencie hlavného kontrolóra
Finančná kontrola v roku 2016 v podmienkach územnej samosprávy – základná finančná kontrola
Pravidlá kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra
Nedostatky v hospodárení tzv. malých obcí
Hlavný kontrolór obce
Administratívna finančná kontrola a finančná kontrola na mieste v podmienkach územnej samosprávy
Kontrolná právomoc obce vo vzťahu k školám a školským zariadeniam
Finančná kontrola v obci
Preddavky z verejných prostriedkov v obciach a ROPO
Účtovanie pohybu majetku v ROPO a základná finančná kontrola
Vybavovanie sťažností hlavným kontrolórom obce
Sankcie pre obec
Ako hospodária malé obce – výsledky kontroly hospodárenia obcí s  menej ako 1  000 obyvateľmi
Inštitút zápisnice o  prešetrení sťažnosti v  zmysle zákona o  sťažnostiach
Vypracovanie správy či protokolu z vykonanej kontroly?
Nový zákon o finančnej kontrole a audite v podmienkach územnej samosprávy
Dotácie a administratívna kontrola kontrolovanej osoby

Súvisiace otázky a odpovede

Kaviareň a spotrebná daň a iné povolenia
Prerušenie alebo zrušenie živnosti a vysporiadanie používania automobilu v podnikaní
Doplnenie otázky ID 3752
DPH a oprávnenie na distribúciu SBL
Spotrebná daň z piva - účtovanie
Víno – veľkoobchod a výroba
Nadobudnutie benzinu v SR z EU
Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti
Spotrebná daň z uhlia
Daňové priznanie k spotrebnej dani z elektriny
Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Osobný záujem verejného funkcionára
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Účtovanie úveru
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Verejné obstarávanie
Účtovanie transparentného účtu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Darovanie prebytočného hnuteľného majetku štátu /tabletový počítač/ obci