Časté kontrolné zistenia v interných predpisoch

Vydáno: 9 minút čítania

Príspevok sa venuje právnej sile interných predpisov (vnútorné akty riadenia), charakteru interných predpisov, ich zverejňovaniu a častým otázkam zamestnancov z praxe obecných úradov, škôl, zariadení a organizácií v územnej samospráve. Interné predpisy sú často predmetom následných kontrol (či už hlavným kontrolórom obce alebo mesta, vyššieho územného celku) alebo v rámci výkonu kontroly Najvyšším kontrolným úradom Slovenskej republiky, resp. Úradom vládneho auditu alebo Ministerstvom financií Slovenskej republiky.

Pri interných predpisoch subjektu územnej samosprávy platí nasledovné:
1.
Interné predpisy predstavujú vnútornú normotvorbu subjektu územnej samosprávy.
2.
Interné predpisy majú charakter aktov riadenia a metodiky či postupu všetkých zamestnancov alebo vybraného okruhu zamestnancov.
3.
Interné predpisy majú nižšiu právnu silu ako samotný osobitný predpis (t.j. zákon).
4.
Interné predpisy nie sú iba vnútorné smernice alebo poriadky.
5.
Interné predpisy nesmú byť iba skopírované texty zákonov a ich normatívnych právnych aktov.
6.
Interné predpisy sa spravidla číslujú a povinne sa k nim uvádza ich účinnosť a okruh pôsobnosti.
7.
Interné predpisy majú nadväzovať na organizačnú štruktúru.
V podmienkach subjektu územnej samosprávy obcí, škôl a zariadení či príspevkových a rozpočtových organizácií

Související dokumenty

Súvisiace články

Malé obce – kontrola zameraná na evidenciu a nakladanie s pozemkami
Odmena hlavného kontrolóra
Obstaranie majetku z prostriedkov štátneho rozpočtu z účtovného hľadisk
Praktický pohľad na vybrané povinnosti a kompetencie hlavného kontrolóra
Poskytovanie čiastkových informácií z výkonu kontroly
Praktické poznatky z finančnej kontroly
Predkladanie výsledkov vyhodnocovania hospodárenia územnej samosprávy
Výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly
Zverenie majetku do správy a základná finančná kontrola
Zásady účtovníctva a systém finančného riadenia pre vedúce školských jedální (II.)
Poskytovanie čiastkových informácií z výkonu kontroly
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly na iných úkonoch majetkovej povahy
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve
Povinnosti obce vyplývajúce z novely zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Vykonávanie predbežnej finančnej kontroly príjmových finančných operácií
Ako sa vyhýbať chybám v účtovníctve (II.)
Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom
Inkompatibilita a obmedzenia pri výkone funkcie hlavného kontrolóra obce (II.)
Kontrola vybraných nástrojov aktívnej politiky trhu práce, nelegálnej práce a nelegálneho zamestnávania
Predbežná finančná kontrola a pokladnica

Súvisiace otázky a odpovede

Kaviareň a spotrebná daň a iné povolenia
Prerušenie alebo zrušenie živnosti a vysporiadanie používania automobilu v podnikaní
Doplnenie otázky ID 3752
DPH a oprávnenie na distribúciu SBL
Spotrebná daň z piva - účtovanie
Víno – veľkoobchod a výroba
Nadobudnutie benzinu v SR z EU
Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti
Spotrebná daň z uhlia
Daňové priznanie k spotrebnej dani z elektriny
Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Osobný záujem verejného funkcionára
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Účtovanie úveru
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Verejné obstarávanie
Účtovanie transparentného účtu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Darovanie prebytočného hnuteľného majetku štátu /tabletový počítač/ obci