Záverečný účet obce za rok 2019

Vydáno: 13 minút čítania

Obce zostavujú záverečné účty v čase mimoriadnej situácie, ktorá bola na území Slovenskej republiky vyhlásená v súlade so zákonom č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov z dôvodu ochorenia COVID-19 spôsobeným vírusom SARS-CoV-2. V príspevku sa venujeme zostaveniu záverečného účtu obce, upozorníme a pripomenieme si niektoré zmeny pri predkladaní a zverejňovaní záverečného účtu obce.

Na úvod treba upozorniť na účinný zákon č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 v z. n. p. (ďalej len „zákon č. 67/2020 Z. z.“). Týmto zákonom sa ustanovujú opatrenia v oblastiach, ktoré sú v pôsobnosti Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorých cieľom je zmiernenie negatívnych následkov pandémie, ktorá vznikla z dôvodu ochorenia COVID-19 (ďalej len „pandémia“). Opatrenia v zákone č. 67/2020 Z. z. okrem úpravy rozpočtových pravidiel v zákone č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy“) riešia aj termín prerokovania návrhu záverečného účtu v obecnom zastupiteľstve. Podľa § 16 ods. 12 zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy obec má povinnosť do 6 mesiacov od skončenia rozpočtového roka prerokovať v obecnom zastupiteľstve návrh záverečného účtu. V súlade s § 20 ods. 1 zákona č. 67/2020 Z. z. počas obdobia pandémie sa lehoty podľa osobitných predpisov považujú za dodržané, ak obec ako účtovná jednotka zmeškané povinnosti splní do konca tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie alebo do uplynutia lehoty na podanie daňového priznania podľa § 21 ods. 1 zákona č. 67/2020 Z. z. podľa toho, ktorá z lehôt uplynie skôr.

Z uvedeného vyplýva, že obec má oprávnenie predložiť návrh záverečného účtu v lehote do konca tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po skončení obdobia pandémie. Otázka je, či obce možnosť posunúť le

Související dokumenty

Súvisiace články

Záverečný účet obce
Vysporiadanie výsledku hospodárenia a finančné operácie
Zostavenie záverečného účtu obce za rok 2017
Vysporiadanie schodku rozpočtu za rok 2017
Rezervný fond v záverečnom účte obce
Zostavenie záverečného účtu obce za rok 2018
Použitie prostriedkov z rezervného fondu
Hospodárenie príspevkovej organizácie
Prax obcí pri zostavení návrhu záverečného účtu 2017
Rezervný fond, zákonný rezervný fond, rezervy
Zostavenie záverečného účtu obce za rok 2023
Spracovanie záverečného účtu obce
Spracovanie záverečného účtu obce
Spracovanie záverečného účtu obce (II.)
Nevyčerpané účelovo určené prostriedky a ich použitie v nasledujúcich rozpočtových rokoch
Záverečný účet obce – výsledok rozpočtového hospodárenia
Účtovanie výsledku rozpočtového hospodárenia
Zostavenie záverečného účtu obce a vyššieho územného celku za rok 2022
Účtovanie výsledku hospodárenia v obci

Súvisiace otázky a odpovede

Vyčíslenia výsledku rozpočtového hospodárenia
Vyčíslenie výsledku rozpočtového hospodárenia r. 2008
Vyčíslenie výsledku rozpočtového hospodárenia v roku 2007
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
Používanie fondov
Obchodné organizácie v záverečnom účte
Hlavný kontrolór obce
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Záverečný účet obce
Účtovanie úveru
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Verejné obstarávanie
Účtovanie transparentného účtu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Kód zdroja pre spolufinancovanie z rozpočtu obce
Obstaranie dochádzkového systému rozpočtovou organizáciou
Vrátenie nevyčerpaných prostriedkov
Penalizácia a sankcie za nedokončené dielo
Účtovanie vývozu komunálneho odpadu

Súvisiace predpisy

67/2020 Z.z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19