Zapojenie časti prebytku rozpočtu

Vydáno: 5 minút čítania

Mesto sa zapojilo do výziev na získanie financií z EÚ. Na týchto projektoch sa vyžaduje 5% spoluúčasť mesta. Či mesto uspeje sa zatiaľ nevie, ale vyžaduje sa v predkladaných dokumentoch projektová dokumentácia (financovaná z rozpočtu mesta), uznesenie mestského zastupiteľstva, kde je uvedené, že mesto súhlasí so spoluúčasťou 5%, účtovná závierka, a pod. V projektovej dokumentácii je uvedený okrem iného aj celkový rozpočet (výkaz – výmer) na realizáciu projektu. Aká výška finančných prostriedkov by sa mala uviesť do rozpočtu na strane príjmov a na strane výdavkov iba 5 % (spoluúčasť mesta) alebo 100 % (celý rozpočet projektu)?

Mám informáciu, že forma priameho použitia prebytku rozpočtu z predchádzajúceho roka cez príjmy a výdavky rozpočtu nasledujúceho roka (bez pridelenia do peňažných fondov) nie je zákonná. Aj v našej obci som chcela zapojiť nie celý prebytok, len časť na vykrytie bežných výdavkov v rozpočte roku 2012. Pretože, ak dáme celý prebytok do rezervného fondu (ten je zo zákona), tak zákon definuje, kedy je z neho možné použiť financie na bežné výdavky. Je možné si založiť iný fond, kde bude presne zadefinované, na čo sa použijú finančné prostriedky, napr. aj na vykrytie bežných výdavkov? Alebo akým iným spôsobom, môžem zapojiť časť prebytku rozpočtu predchádzajúceho roka na vykrytie bežných výdavkov nasledujúceho roka?

Podľa § 4 ods. 5 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon č. 583/2004 Z. z.“) rozpočet obce obsahuje zámery a ciele, ktoré bude obec realizovať z výdavkov rozpočtu obce (ďalej len „program obce“).

Podľa § 5 ods. 1 a § 7 ods. 1 zákona č. 583/2004 Z. z. príjmy rozpočtu obce sú okrem iného dotácie zo štátneho rozpočtu v súlade so zákonom o štátnom rozpočte na príslušný rozpočtový rok a prostriedky z Európskej únie a iné prostriedky zo zahraničia po

Související dokumenty

Súvisiace články

Rozpočtové hospodárenie a účtovníctvo obce a rozpočtovej organizácie
Záverečný účet obce
Účtovanie obstarania majetku zo štrukturálnych fondov Európskej únie
Finančné vzťahy v rozpočte obce a vyššieho územného celku
Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom
Záverečný účet obce – účtovanie výsledku rozpočtového hospodárenia
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Tvorba rozpočtu obce – legislatívne východiská
Osobitosti rozpočtového hospodárenia a účtovania v školách a školských zariadeniach
Zostavenie výročných správ v samospráve
Pravidlá kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra
Elektronizácia služieb miest „eMestá“
Pokladničný limit obcí, rozpočtových a príspevkových organizácií
Povinnosť zúčtovania finančných vzťahov
Spracovanie záverečného účtu obce (II.)
Aktuálne otázky v oblasti rozpočtových pravidiel pre subjekty územnej samosprávy
Ozdravný režim a nútená správa obce
Finančné vzťahy – transfery v rozpočte obce
Kompetencie obcí a ich oprávnenie vydávať všeobecne záväzné nariadenia

Súvisiace otázky a odpovede

Tvorba rezervného fondu z prebytku – účtovanie
Budovanie kanalizácie
Sponzorstvo obce
Tvorba rezervného fondu
Účtovanie Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka
Úprava rozpočtu
Úprava rozpočtu
Účtovanie prebytku hospodárenia
Výpočet výšky rezervného fondu za rok 2009
Ako zapojiť prebytok do hospodárenia
Príspevok z environmentálneho fondu
Financovanie výdavkov na opatrovateľskú činnosť
Odkúpenie pohľadávky
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Účtovanie úveru
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Verejné obstarávanie
Účtovanie transparentného účtu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch