Výpočet výšky rezervného fondu za rok 2009

OAO ID: 383 Zodpovedané: 15. 05. 2011

Plné znění otázky

Hospodárenie obce a základnej školy, ktorá je v zriaďovateľskej pôsobnosti. Za rok 2009 bolo nasledovne:

Čerpanie rozpočtu r. 2009 Príjmy Výdavky Rozdiel
Bežný rozpočet (BR) 613 074,12 572 258,27 40 815,85
Kapitálový rozpočet (KR) 0,00 23 940,97 -23 940,97
BR + KR 613 074,12 596 199,24 16 874,88
z toho nevyčerpané  účelovo určené prostriedky štátneho rozpočtu 12 409,34 -
-12 409,34
Prebytok rozpočtu na rozdelenie RF -
-
4 465,54
Finančné operácie (FO) 36 017,66 14 072,39 21 945,27
SPOLU BR+KR+FO 649 091,78 610 271,63 38 820,15

Príjmové finančné operácie pozostávali:
Nevyčerpané účelovo určené  dotácie z roku 2008 17 109,66 (EK 453)
Prostriedky z rezervného fondu 18 908,00 (EK 454001)
FO príjmové spolu: 36 017,66
Výdavkové finančné operácie pozostávali:
Splátky úveru 11 055,80 (EK 821005)
Splátok za finančný prenájom 3 016,59 (EK 824)
FO výdavkové spolu 14 072,39

Prostriedky rezervného fondu  obec v roku 2009 použila  na kapitálové výdavky.

Rezervný fond j treba vytvoriť zo sumy 4.465,54 + 21.945,27 = 26. 410,91 €?

Je vypočítaný ako rozdiel bežného a kapitálového rozpočtu a zostatku finančných operácii? Treba previesť tieto prostriedky na samostatný bankový účet a ako  následne, keď ich budem používať, budem postupovať z hľadiska rozpočtových položiek  Ekonomickej klasifikácie? Ako sa táto skutočnosť odzrkadli v rozpočte?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Záverečný účet obce
Finančné vzťahy v rozpočte obce a vyššieho územného celku
Zúčtovanie finančných vzťahov subjektov verejnej správy so štátnym rozpočtom
Záverečný účet obce – účtovanie výsledku rozpočtového hospodárenia
Zákonnosť používania a účtovanie sociálneho fondu
Tvorba rozpočtu obce – legislatívne východiská
Osobitosti rozpočtového hospodárenia a účtovania v školách a školských zariadeniach
Povinnosť zúčtovania finančných vzťahov
Spracovanie záverečného účtu obce (II.)
Aktuálne otázky v oblasti rozpočtových pravidiel pre subjekty územnej samosprávy
Ozdravný režim a nútená správa obce
Finančné vzťahy – transfery v rozpočte obce
Zostavenie rozpočtu obce na roky 2014 až 2016
Nevyčerpané účelovo určené prostriedky a ich použitie v nasledujúcich rozpočtových rokoch
Pravidlá rozpočtového hospodárenia pri použití nevyčerpaných účelovo určených prostriedkov
Rozpočtové určenie daní samosprávy na Slovensku
Voľby do orgánov samosprávy obcí a zostavenie rozpočtu obce na roky 2015 až 2017
Príprava obcí na zostavenie rozpočtu na roky 2016 až 2018
Účtovanie výsledku rozpočtového hospodárenia
Výsledok rozpočtového hospodárenia podľa jednotnej metodiky platnej pre Európsku úniu

Súvisiace otázky a odpovede

Budovanie kanalizácie
Tvorba rezervného fondu
Úprava rozpočtu
Úprava rozpočtu
Financovanie výdavkov na opatrovateľskú činnosť
Kód zdroja pre spolufinancovanie z rozpočtu obce
Čerpanie rezervného fondu na bežné výdavky
Použitie kódu zdroja 43
Dotácie obce právnickej osobe
Dotácie z rozpočtu obce
Vykonávanie predbežnej a priebežnej finančnej kontroly
Postup pri započítaní pohľadávky v bežnom rozpočte
Postup vzájomného započítania pohľadávok
Dotácia – zmena rozpočtu obce
Tvorba rezervného fondu z prebytku – účtovanie
Sponzorstvo obce
Účtovanie Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka
Účtovanie prebytku hospodárenia
Ako zapojiť prebytok do hospodárenia

Súvisiace predpisy

§ 15 odst. 1 písm. c) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 16 odst. 6 zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 16 odst. 7 zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov