V článku sa venujeme problematike účtovania finančného príspevku na úhradu časti mzdy zamestnanca materskej školy z projektu na podporu udržania zamestnanosti materských škôl podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky z 8. augusta 2007 č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v z. n. p. (ďalej len "postupy účtovania") a podľa zákona § 54 ods. 1 zákona č. 5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "zákon o službách zamestnanosti").
Projekt "Podpora udržania zamestnanosti v materských školách"
na podporu udržania pracovných miest v čase vyhlásenej mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu a odstránením ich následkov (ďalej len "projekt") sa realizuje prostredníctvom úradov práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len "úrad práce") v rámci Slovenskej republiky ako aktívne opatrenie na trhu práce (ďalej len "AOTP") podľa § 54 ods. 1 písm. e) zákona o službách zamestnanosti.
Cieľom projektu
je poskytnúť materským školám podporu na udržanie pracovných miest formou poskytovania príspevku z dôvodu vyhlásenia a trvania mimoriadneho stavu a odstránením jej následkov.
Projekt prispeje k zmierneniu ekonomických vplyvov na zamestnanosť v dôsledku vyhlásenej mimoriadnej situácie a prislúchajúcimi prijatými opatreniami.
Cieľovou skupinou
sú:
-
pedagogickí zamestnanci materských škôl,
-
odborní zamestnanci materských škôl,
-
nepedagogickí zamestnanci materských škôl.
Príspevok
sa poskytuje zo zdrojov Európskeho sociálneho fondu (ďalej len "ESF") a štátneho rozpočtu Slovenskej republiky (ďalej len "ŠR") v zmysle národného projektu
"Podpora udržania zamestnanosti v materských školách"
realizovaného podľa § 54 ods. 1 písm. e) zákona o službách zamestnanosti a v rámci Operačného programu Ľudské zdroje. Tento príspevok sa skladá z príspevku zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky alebo z príspevku zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a z príspevku z Európskeho sociálneho fondu. Vzájomný pomer medzi prostriedkami spolufinancovania zo ŠR a prostriedkami ESF je 15 %: 85 % v rámci územia Slovenskej republiky okrem Bratislavského kraja. Vzájomný pomer medzi prostriedkami spolufinancovania zo ŠR a prostriedkami ESF je 50 %: 50 % v rámci územia Bratislavského kraja.
Na poskytnutie týchto prostriedkov, kontrolu týchto prostriedkov a vymáhanie ich neoprávneného použitia sa vzťahuje režim upravený v osobitných predpisoch (zákon č. 357/2015 Z.z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p., zákon č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p., zákon č. 292/2014 Z.z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p.).
Vysvetlivky: KZ - kód zdroja, KZ 1AC1 príspevok z ESF, KZ 1AC2 príspevok zo ŠR, RK - rozpočtová klasifikácia, ESF - Európsky sociálny fond, ŠR - štátny rozpočet, ÚPSVaR - Úrad práce sociálnych vecí a rodiny.
Účtovanie v obciach
P. č.
Text účtovného prípadu
KZ
RK
Suma v €
MD
D
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).