Naše interné gastrolístky, resp. ich fakturácia

OAO ID: 2827 Zodpovedané: 14. 12. 2016

Plné znění otázky

Sme firma, platiteľ DPH, ktorá poskytuje stravovacie služby vo vlastných stravovacích zariadeniach pre zamestnancov rozličných spoločností. Najprv predáme naše interné gastrolístky zamestnávateľom na faktúru, oni ich vydajú svojim zamestnancom, ktorí sa za ne stravujú v našich zariadeniach. Faktúra za tieto lístky je vystavená s DPH (t. j. MD 311 / D 324 a 343). Gastrolístky sú ceniny, nemali by sme ich radšej fakturovať bez DPH? Zúčtovanie použitých lístkov prebieha internou faktúrou, ktorá nejde klientovi (t. j. MD 324 / D 602). Nemali by sa tržby za obedy (platené v gastrolístkoch) radšej priebežne evidovať v ERP/VRP? Nazdávame sa, že sme povinný vystaviť doklad z ERP, lebo podnikateľ, ktorý poskytuje službu uvedenú v prílohe č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z., je povinný pri platbe za vydanú stravu evidovať tržbu v ERP/VRP, nakoľko na predajnom mieste prijal platbu platobným prostriedkom nahrádzajúcim hotovosť [§ 2 písm. i) zákona č. 289/2008 Z. z.]. Keďže vystavujeme faktúru za naše interné gastrolístky s DPH a následne by sme tržbu evidovali v ERP/VRP, vznikla by nám hrozba, že na základe § 69 odsek 5 zákona o DPH by sme museli DPH zaplatiť dvakrát. Raz z vyhotovenej faktúry zamestnávateľom, raz z dokladu z ERP. (Každá osoba, ktorá uvedie vo faktúre, alebo v inom doklade o predaji daň, je povinná zaplatiť túto daň.). V prípade potreby teoreticky môžeme vystaviť taký doklad z ERP, kde by sme zúčtovali naše interné gastrolístky ako zálohu . Napr.: Obed: 10 €, DPH 2 €, Záloha (gastrolístky) -10 €, DPH -2 €, Celkom 0 €. Je tento postup správny? Aké sú alternatívy?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Refakturácia energie s DPH alebo bez DPH?
Príspevok na rekreáciu zamestnancov podľa Zákonníka práce a nariadenia GDPR
Pracovnoprávne dôsledky skončenia kolektívnej zmluvy vyššieho stupňa pre verejnú službu
Príspevok obce na rekreáciu a na športovú činnosť dieťaťa svojho zamestnanca
Postavenie hlavného kontrolóra v mzdovej učtárni (4. časť)
Kontrola vyplácania príspevku na rekreáciu podľa Zákonníka práce
Účtovanie vrátenia alikvotnej časti stabilizačného príspevku zamestnancov sociálnych služieb
Práca nadčas vo verejnej službe
Práca nadčas vo verejnej službe (II.)
Kvalifikačné predpoklady opatrovateľky zamestnanej obcou
Určenie predpokladanej hodnoty zákazky pri ďalších formách poskytovania stravy a iných benefitov zamestnancom
Stravovanie zamestnancov v roku 2017
Poskytnutie stravovania zamestnancom prijatých na základe dohôd s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny
Podnikateľská činnosť obcí z hľadiska DPH (I.)
Výkon kontrolnej činnosti podľa pravidiel finančnej kontroly
Účtovanie finančného príspevku na stravovanie zo sociálneho fondu
Preukazovanie a preskúmavanie vybraných dokladov v samospráve
Stravovanie zamestnancov školy nielen z pohľadu účtovníctva
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (II.)
Účtovanie stravovania prostredníctvom elektronických kariet

Súvisiace otázky a odpovede

Stravovacie služby poskytnuté škole
Dve pracovné pozície na jednu pracovnú zmluv
Práceneschopnosť a doplnkové dôchodkové poistenie
Vymeriavací základ na účely materskej dovolenky
Prihlásenie zamestnanca do SP- Otázka nelegálneho zamestnávania
Zamestnanecké stravovacie karty
Debetné stravovacie karty
Zmluva o vytvorení a použití umeleckého výkonu
Vyplatenie podielu na zisku v s.r.o. za rok 2012 a odvody
Trvanie rodičovskej dovolenky
Daňový bonus a ročné zúčtovanie preddavkov na daň
Študent pracujúci na dohodu po skončení bakalárskeho štúdia
Práca na materskej dovolenke
Správne účtovanie športového klubu - kolektív
Neospravedlnené zameškanie časti pracovnej zmeny
Práca dobrovoľníka pre obchodnú spoločnosť
Zamestnávanie manželky
Odvody do poisťovní
Vymeriavací základ na poistné do Sociálnej poisťovne