Naše interné gastrolístky, resp. ich fakturácia

OAO ID: 2827 Zodpovedané: 14. 12. 2016

Plné znění otázky

Sme firma, platiteľ DPH, ktorá poskytuje stravovacie služby vo vlastných stravovacích zariadeniach pre zamestnancov rozličných spoločností. Najprv predáme naše interné gastrolístky zamestnávateľom na faktúru, oni ich vydajú svojim zamestnancom, ktorí sa za ne stravujú v našich zariadeniach. Faktúra za tieto lístky je vystavená s DPH (t. j. MD 311 / D 324 a 343). Gastrolístky sú ceniny, nemali by sme ich radšej fakturovať bez DPH? Zúčtovanie použitých lístkov prebieha internou faktúrou, ktorá nejde klientovi (t. j. MD 324 / D 602). Nemali by sa tržby za obedy (platené v gastrolístkoch) radšej priebežne evidovať v ERP/VRP? Nazdávame sa, že sme povinný vystaviť doklad z ERP, lebo podnikateľ, ktorý poskytuje službu uvedenú v prílohe č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z., je povinný pri platbe za vydanú stravu evidovať tržbu v ERP/VRP, nakoľko na predajnom mieste prijal platbu platobným prostriedkom nahrádzajúcim hotovosť [§ 2 písm. i) zákona č. 289/2008 Z. z.]. Keďže vystavujeme faktúru za naše interné gastrolístky s DPH a následne by sme tržbu evidovali v ERP/VRP, vznikla by nám hrozba, že na základe § 69 odsek 5 zákona o DPH by sme museli DPH zaplatiť dvakrát. Raz z vyhotovenej faktúry zamestnávateľom, raz z dokladu z ERP. (Každá osoba, ktorá uvedie vo faktúre, alebo v inom doklade o predaji daň, je povinná zaplatiť túto daň.). V prípade potreby teoreticky môžeme vystaviť taký doklad z ERP, kde by sme zúčtovali naše interné gastrolístky ako zálohu . Napr.: Obed: 10 €, DPH 2 €, Záloha (gastrolístky) -10 €, DPH -2 €, Celkom 0 €. Je tento postup správny? Aké sú alternatívy?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Refakturácia energie s DPH alebo bez DPH?
Postavenie hlavného kontrolóra v mzdovej učtárni (4. časť)
Príspevok obce na rekreáciu a na športovú činnosť dieťaťa svojho zamestnanca
Príspevok na rekreáciu zamestnancov podľa Zákonníka práce a nariadenia GDPR
Práca nadčas vo verejnej službe (II.)
Pracovnoprávne dôsledky skončenia kolektívnej zmluvy vyššieho stupňa pre verejnú službu
Kontrola vyplácania príspevku na rekreáciu podľa Zákonníka práce
Účtovanie vrátenia alikvotnej časti stabilizačného príspevku zamestnancov sociálnych služieb
Práca nadčas vo verejnej službe
Kvalifikačné predpoklady opatrovateľky zamestnanej obcou
Určenie predpokladanej hodnoty zákazky pri ďalších formách poskytovania stravy a iných benefitov zamestnancom
Stravovanie zamestnancov v roku 2017
Poskytnutie stravovania zamestnancom prijatých na základe dohôd s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny
Stravné lístky a skrátený pracovný pomer
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (II.)
Stravovanie základnej školy podľa aktuálneho zákona o  rozpočtových pravidlách
Účtovanie stravovania prostredníctvom elektronických kariet
Účtovanie zamestnaneckých výhod v organizáciách štátnej správy a samosprávy
Stravovanie zamestnancov v čase koronavírusu
Finančný príspevok na stravovanie po novele Zákonníka práce

Súvisiace otázky a odpovede

Stravovacie služby poskytnuté škole
Dve pracovné pozície na jednu pracovnú zmluv
Práceneschopnosť a doplnkové dôchodkové poistenie
Vymeriavací základ na účely materskej dovolenky
Prihlásenie zamestnanca do SP- Otázka nelegálneho zamestnávania
Zamestnanecké stravovacie karty
Debetné stravovacie karty
Zmluva o vytvorení a použití umeleckého výkonu
Vyplatenie podielu na zisku v s.r.o. za rok 2012 a odvody
Trvanie rodičovskej dovolenky
Daňový bonus a ročné zúčtovanie preddavkov na daň
Študent pracujúci na dohodu po skončení bakalárskeho štúdia
Práca na materskej dovolenke
Správne účtovanie športového klubu - kolektív
Neospravedlnené zameškanie časti pracovnej zmeny
Práca dobrovoľníka pre obchodnú spoločnosť
Zamestnávanie manželky
Odvody do poisťovní
Vymeriavací základ na poistné do Sociálnej poisťovne