Škola
Počet vyhľadaných dokumentov: 179
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 179
Zoradiť podľa:
- Článek
Som zriaďovateľkou súkromnej základnej školy. Z dôvodu odstránenia dvojzmennej prevádzky sme zriadili nové elokované pracovisko v susednej obci, ktoré bolo zaradené do siete škôl Ministerstva školstva SR. Máme záujem...
Príspevok poskytuje základným školám, špeciálnym základným školám, stredným školám a špeciálnym stredným školám.
- Článek
Naša škola s právnou subjektivitou v rámci prehľadného kolobehu a odsúhlasovania nám preposiela všetky finančné prostriedky. Škola dostala na svoj účet finančné prostriedky v rámci projektu Východoslovenská energetika (VSE). Tie nám len preposlala, aby nám sedelo odsúhlasovanie, my sme im ich hneď preposlali naspäť. Aké by malo byť v takomto prípade účtovanie - cez 261 alebo 351?
Mestá a obce na západnom Slovensku čelia prudkému nárastu počtu detí, ktorý presahuje možnosti miestnej infraštruktúry.
Zmeny predstavujú poskytnutie finančných prostriedkov zriaďovateľom, ktorí vstúpili do dohodovacieho konania podľa § 8c ods. 1 písm. a) zákona č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v súvislosti so zvýšením platových taríf zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme od 1. 9. 2025 o 7 %.
Podpora je určená deťom z domácností poberajúcich dávku v hmotnej núdzi alebo s príjmom najviac vo výške životného minima.
Školy budú fungovať v miernejšom alebo prísnejšom režime na základe toho, či v predchádzajúcom školskom roku prekročili referenčnú hodnotu stanovenú ministerstvom školstva na školský rok.
Naša škola s právnou subjektivitou v rámci prehľadného kolobehu a odsúhlasovania nám preposiela všetky finančné prostriedky. Škola dostala na svoj účet fin. prostriedky v rámci projektu od VSE. Tie nám len preposlala, aby nám sedelo odsúhlasovanie, my sme im ich hneď preposlali naspäť. Ako prosím, by malo byť v takomto prípade účtovanie. Cez 261, cez 351?
Som zriaďovateľkou Súkromnej základnej školy v Pezinku. Z dôvodu odstránenia dvojzmennej prevádzky sme zriadili nové elokované pracovisko v susednej obci Viničné, ktoré bolo zaradené do siete škôl Ministerstva školstva SR. Máme záujem zaradiť aj pripravenú výdajnú školskú jedáleň a priestory školského klubu detí, na čo potrebujeme súhlas obce. Škola má povinnosť zabezpečiť pre svojich žiakov rovnaké podmienky ako iné školy v regióne. Výdajná školská jedáleň a školský klub detí sú bežné súčasti vzdelávacieho systému.
Mesto Pezinok však vyjadrilo výhrady k zaradeniu s odôvodnením, že naši žiaci pochádzajú z blízkeho okolia Pezinka a nie výhradne z Pezinka samotného. Mesto preto odmieta financovať tieto deti z podielových daní, pretože na nich nedostane dotácie. Naša škola rešpektuje rozhodnutie rodičov, ktorí sa zodpovedne rozhodujú aké vzdelanie svojmu dieťaťu chcú poskytnúť, a preto nelimitujeme ich podmienkou trvalého pobytu iba z Pezinka, ale aj z okolia Pezinka.
Ako škola poskytujeme kvalitné vzdelanie, ktoré prispieva k rozvoju Pezinka aj celého regiónu. Mnoho rodín z okolitých obcí v Pezinku pracuje, čím ekonomicky prispievajú do mestského rozpočtu. Napriek tomu sme pri hľadaní kompromisného riešenia, napríklad čiastočného financovania týchto žiakov, dostali negatívnu odpoveď s tvrdením, že to nie je možné.
Rada by sme si preto overila nasledovné:
Vedeli by ste mi, prosím, potvrdiť jednoduché vysvetlenie financovania v prípade, že ŠKD a ŠVJ budú zaradené do siete škôl a školských zariadení Ministerstva školstva SR? Ako by v takom prípade financovanie prebiehalo zo strany Ministerstva školstva SR a zo strany Mesta Pezinok, a ako by to bolo v prípade, že zaradené nebudú?
Môže Mesto Pezinok žiadať o finančné prostriedky na žiakov, ktorí sú zapísaní v zriaďovateľskej škole so sídlom v Pezinku, ale ich trvalý pobyt je v blízkom okolí?
Ak by ste nám vedeli pomôcť s lepším nastavením argumentácie predstaviteľom Mestského zastupiteľstva Mesta Pezinok, budem Vám veľmi vďačná.
Vopred Vám ďakujem za čas a pomoc a teším sa na Vašu odpoveď.
Ako nastaviť zápisy detí do ZŠ tak, aby boli v súlade so zákonom a zvládnuteľné v praxi? Webinár vás prevedie pravidlami povinnej školskej dochádzky, procesom prijímania, ponúka prehľad povinností, spádových obvodov a najčastejších situácií vrátane sankcií - s dôrazom na jednotnú prax v zriaďovateľskej sieti.
Može si riaditeľ školy uplatniť prerušenie výkonu pracovnej činnosti najviac na jeden školský rok (podľa § 82 ods. 5 zákona č. 138/2019 Z.z., ak spĺňa podmienky) počas jeho funkčného obdobia. Môže ísť o predĺženie jeho funkčného obdobia o tento čas?
Môže zriaďovateľ vymenovať riaditeľa školy, na základe návrhu rady školy, po úspešnom výberovom konaní (do 30 dní podľa § 3 ods. 2 zákona 596/2003 Z.z.) s neskorším dátumom účinnosti nástupu do funkcie (napr. aj niekoľko mesiacov)? Príklad: Výberové konanie vyhrá uchádzač "z vonku", teda ktorý nie je zamestnancom školy a rada školy podá zriaďovateľovi návrh napr. 15. marca. Zriaďovateľ vymenuje do funkcie víťazného uchádzača v zákonnej 30-dňovej lehote (teda do 14. apríla), ale s tým, že nástup do funkcie spolu s uzavretím pracovnej zmluvy bude realizovaný až od 1. júla. Je legislatívne daná nejaká lehota medzi vymenovaním a nástupom do funkcie spojeným s uzavretím pracovnej zmluvy?
Je možné urobiť zmenu úväzku pedagogických zamestnancov v priebehu školského roka? Dôvodom môže byť napr. racionalizácia financovania OK napr. pri vychovávateľoch ŠKD. Samozrejme, pri obojstrannej dohode zamestnávateľ vs. zamestnanec to by asi nemal byť problém. Ale, čo ak nedojde k dohode, zamestnanec nesúhlasí. Čo by malo byť prvotným impulzom k riešeniu v rámci úsporných opatrení pri originálnych kompetenciách ako je zníženie úväzkov resp. pri odmietnutí organizačná zmena ... aj v priebehu školského roka. Mohla by to byť napr. výzva zriaďovateľa k racionalizačným opatreniam doručená riaditeľovi školy s právnou subjektivitou?
Ak obec neschváli na rok 2025 rozpočet a bude v rozpočtovom provizóriu, môže poskytnúť dotáciu súkromnej základnej umeleckej škole na základe zmluvy o financovaní?
Je obec povinná na základe predpokladanej hodnoty jednotkového koeficientu na rok 2025 upraviť výšku finančných prostriedkov na mzdy a prevádzku pre školy a školské zariadenia vo všeobecne záväznom nariadení (VZN) na rok 2025?
Škola s právnou subjektivitou dostala dotáciu z environmentálneho fondu v decembri 2024 zaúčtovala si to na účet 359 a aj do príjmov v roku 2024. V roku 2025 si škola zaúčtuje na účet rozp. položka 453, keď začne čerpať dotáciu. Má si to mesto nejako predpísať túto dotáciu v roku 2024? Ako to mesto zaúčtuje, keď jej škola v roku 2025 pošle dotáciu, ktorú čerpá len na 359? Škola má príjmy a aj výdavky tejto dotácie.
Započítava sa do počtu žiakov pre financovanie školskej jedálne aj počet detí v MŠ alebo toto stravovanie je už započítané v normatíve MŠ?
- Článek
V príspevku sa venujeme zmenám účinným od 1. januára 2025, ktoré sa dotknú financovania originálnych školských kompetencií a materských škôl, ako aj aplikácii zákona č. 290/2024 Z.z., ktorý prináša zásadné zmeny vo financovaní originálnych školských kompetencií.
Povodňou bola spôsobená škoda na budovách obecného úradu a obecnej školy. Môže obec použiť prostriedky rezervného fondu na odstránenie tejto škody na majetku obce?
Môže obec použiť prostriedky rezervného fondu na opravu elektroinštalácie v budove školy? Musí vyhlásiť havarijný stav?