Odpadové hospodárstvo v priemyselnom sektore

Vydáno: 8 minút čítania

Článok je zameraný na manažovanie odpadového hospodárstva v priemyselnom sektore. Pod pojmom priemyselný sektor si možno predstaviť štandardnú výrobnú prevádzku, ktorá pozostáva z výrobnej haly so strojnými zariadeniami alebo výrobnými linkami, skladovými priestormi a areálom, prípadne príručnými skladmi. Všetko ostatné závisí len od nás, aby sme si prevádzku prispôsobili čo najvhodnejším a najefektívnejším spôsobom.

Pri manažovaní zákonmi stanovených oblastí (BOZP, PO, ŽP) sa prihliada už pri navrhovaní, projektovaní a výstavbe nových alebo rekonštruovaných výrobných hál. Pre odpadové hospodárstvo sa berie do úvahy nanajvýš sklad odpadov, čo predstavuje veľkú pomoc, ale iba pre menšie objemy odpadov a hlavne jednoznačne identifikovateľné, ako sú opotrebované oleje (13 01, 13 02, 13 03) , obaly obsahujúce zvyšky nebezpečných látok (ďalej len "NL") alebo kontaminované NL (150110), absorbenty, filtračné materiály kontaminované NL (150202), olejové filtre (160107), prípadne iné. Podobné platí aj pre odpady kategórie ostatný ("O"), ako sú obaly z papiera (150101), obaly z plastov (150102), ktoré sú typickým obalovým materiálom pri kúpe alebo dovoze komponentov. Prevádzkovatelia už vedia, že tieto základné obaly treba triediť a odovzdávať na recykláciu, ale je to iba "smietka v mori".
V prípade menej známych odpadov, prevažne nie nebezpečného charakteru, sú automaticky vhadzované do jedného veľkokapacitného kontajnera pre zmiešané obaly (150106), čo je veľká škoda a chyba, keďže stačí iba vhodne nastaviť systém.
Chý

Související dokumenty

Súvisiace články

Recyklovateľnosť obalov a recyklácia odpadov z obalov
Reakcia autora článku: Prečo sme v odpadovom hospodárstve na chvoste EÚ?
V rodinnom záhradníctve v Rakúsku už spracúvajú bioodpad na energiu a teplo
CEO podvody ako hrozba (aj) pre podnikateľov z oblasti odpadového hospodárstva
Priemyselné emisie
Ako môžu obce a mestá splniť legislatívne ciele v odpadovom hospodárstve
Zánik poplatkovej povinnosti v priebehu roka
Povinnosti obce pri odpredaji šrotu
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Postup pri preberaní poštových zásielok
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Podania daňového subjektu
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)
Poplatok za komunálny odpad a zabezpečenie kompostovacích zásobníkov
Ročné ohlásenie o vzniku odpadov a nakladaní s ním pre obec
Príspevok z Environmentálneho fondu

Súvisiace otázky a odpovede

Zber BRKO a frekvencia vývozu
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?
Nehnuteľnosti v bezpodielovom spoluvlastníctve po rozvode manželov
Zdaňovanie stavby hotela
Poplatok za ubytovacie služby a DPH
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Chýbajúce náležitosti podania
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Kompetencie obecného zastupiteľstva
Procesný postup správcu dane
Prefakturácia miestneho poplatku za komunálne odpady
Účtovanie o rezervách
Pálenie pneumatík
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach

Súvisiace predpisy

79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov