Formy finančnej spolupráce obcí

Vydáno: 7 minút čítania

Naša obec má záujem z vlastných zdrojov spoločne investovať do infraštruktúry so susednou obcou. Aké právne možnosti má na takéto spolufinancovanie spoločnej investičnej aktivity?

Spolufinancovanie spoločnej investičnej (ale aj inej - neinvestičnej) aktivity viacerých obcí sa môže uskutočniť viacerými spôsobmi a formami medziobecnej spolupráce. Každá z foriem má svoje pozitíva i negatíva. Použitie vhodnej formy vždy závisí od sledovaných cieľov (dlhodobých vs krátkodobých). Každá možná forma spolupráce však musí byť založená na princípe dobrovoľnosti, obojstrannej výhodnosti, za účelom plnenia verejného záujmu.
Medziobecná spolupráca môže byť realizovaná rôznymi formami, ktorých aplikácia na konkrétny prípad kooperácie závisí od podmienok a druhu spolupráce vzhľadom na špecifiká konkrétnej formy. Právny poriadok a súčasná komunálna prax diverzifikuje právne formy medziobecnej spolupráce nasledovne:
a)
spoločný mimorozpočtový fond
[§ 7 ods. 6 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p.(ďalej len "zákon o obecnom zriadení")],
b)
združovanie prostriedkov
(§ 7 ods. 5 zákona o obecnom zriadení),

Související dokumenty

Súvisiace články

Organizácia spoločného obecného úradu
Výkon stavebného konania spoločnými obecnými úradmi
Obsahové náležitosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (2. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (1. časť)
Obťažovanie hlukom z kultúrneho domu
Úprava pričlenenia obce v praktických právnych príkladoch
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (4. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (3. časť)
Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom (I.)
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Financovanie úloh spoločného obecného úradu
Podklady pre rozhodnutie obce v správnom konaní
Predpoklady právnej zodpovednosti obce pri výkone správy
Rokovanie obecného zastupiteľstva počas mimoriadnej situácie
Predpoklady platnosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom (II.)
Fungovanie a organizácia spoločného obecného úradu
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu

Súvisiace otázky a odpovede

Zverejňovanie dohôd
Živnostník a s.r.o. ako dodávatelia
Pomoc rodinného príslušníka
Prítomnosť na pracovisku bez pracovnej zmluvy
Odvolanie z funkcie vedúceho štátneho zamestnanca
Dočasné preradenie administratívneho zamestnanca na pozíciu operátora
Čerpanie dovolenky pred nástupom na materskú dovolenku
Prepočet dovolenky
Nárokovateľnosť § 82 ods. 5 zákona č. 138/2019 riaditeľom školy počas jeho funkčného obdobia.
Vymenovanie riaditeľa školy zriaďovateľom na základe návrhu rady školy a jeho reálny nástup do funkcie.
Je možné urobiť zmenu úvazku pedagogických zamestnancov aj v priebehu školského roka?
Cestovné príkazy
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Správne poplatky vyberané obcou podľa zákona č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v z. n. p.
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Dotácia od Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA)
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Dlhopisový program - VODA SPIEVA
Záverečný účet obce

Súvisiace predpisy

369/1990 Zb. o obecnom zriadení
40/1964 Zb. Občiansky zákonník
513/1991 Zb. Obchodný zákonník
213/1997 Z.z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby