Základná finančná kontrola – časté otázky samosprávy v praxi

Vydáno: 11 minút čítania

Príspevok sa venuje stále aktuálnej téme, ktorá je často dopytovaná aj prostredníctvom servisu otázok a odpovedí – základnej finančnej kontrole v územnej samospráve v súlade s ustanoveniami § 7 zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon č. 357/2015 Z. z.“).

Bližšie sa budeme venovať náležitostiam základnej finančnej kontroly v texte odpovedí a čitateľovi bude prezentovaný zákonný spôsob overovania častých finančných operácií alebo jej častí. Príspevok je spracovaný na podmienky aktuálneho roka 2020 (pozn. autora: zákon č. 357/2015 Z. z. sa od januára 2020 nemenil) a obsahuje viaceré vzory realizovania základnej finančnej kontroly v prostredí obcí, či škôl alebo zariadení s komentárom autora.

? Otázka č. 1:

Stačí používať pri uzatvorených zmluvách vytlačenú tabuľku základnej finančnej kontroly alebo je potrebné používať riadnu pečiatku? Je postačujúca táto nami vytvorená tabuľka?

Finančná operácia alebo jej časť je – nie je súlade rozpočtom – osobitným predpisom – zmluvou – rozhodnutím – vnútorným predpisom – inými podmienkami poskytnutia verejných financií

dátum

podpis

osoba zodpovedná za rozpočet

Verejné obstarávanie sa vykonalo – nevykonalo súlade so zákonom č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a zmene a doplnení niektorých zákonov z.

Související dokumenty

Súvisiace články

Obecné zastupiteľstvo a plán činnosti hlavného kontrolóra
Postavenie hlavného kontrolóra v mzdovej učtárni (4. časť)
Postavenie hlavného kontrolóra v mzdovej učtárni (5. časť)
Postavenie hlavného kontrolóra v mzdovej učtárni (2. časť)
Hlavná kontrolórka a jej členstvo v komisii
Základné pravidlá finančnej kontroly v roku 2019
Odvolanie hlavného kontrolóra obce
Účasť hlavného kontrolóra v príprave uznesení
Finančná kontrola na mieste
Obsah činnosti hlavného kontrolóra
Kontrola súkromných a cirkevných škôl a školských zariadení
Praktické riešenia situácií v súvislosti s COVID-19 v územnej samospráve
Hlavný kontrolór obce počas COVID-19
Finančná kontrola v čase vyhlásenej mimoriadnej situácie
Hlavný kontrolór obce počas PN a materskej dovolenky
Odmena hlavného kontrolóra
Praktický pohľad na vybrané povinnosti a kompetencie hlavného kontrolóra
Finančná kontrola v roku 2016 v podmienkach územnej samosprávy – základná finančná kontrola
Pravidlá kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra

Súvisiace otázky a odpovede

Pomoc rodinného príslušníka
Ukončenie podnikania - živnosti a daňové náležitosti
Spotrebná daň z uhlia
Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Predaj elektriny výnosový účet
N.o. a technické zhodnotenie majetku
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Prenájom automobilu do spoločnosti
Zaradenie majetku do odpisovej skupiny
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Úhrada zo sociálneho fondu + zdaňovanie
Nepeňažné plnenie a oslobodenie od dane
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Realizovateľné cenné papiere
Realizovateľné cenné papiere
Vystavenie dobropisu k faktúre z minulého roka
Nadobudnutie nehnuteľnosti v krajine EÚ a dane

Súvisiace predpisy

357/2015 Z.z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov