Právna úprava reprezentačných a propagačných výdavkov

Vydáno: 9 minút čítania

Reprezentačné a propagačné výdavky nie sú z právnej stránky podrobne upravené pre všetky subjekty verejnej správy, čo v bežnej praxi vyvoláva otázky, ako postupovať pri ich uplatňovaní.

Vo všeobecnosti sú pre všetky subjekty verejnej správy reprezentačné výdavky a výdavky na propagačné účely uvedené v § 34 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy“), kde sa uvádza:

„Subjekt verejnej správy je oprávnený uhrádzať zo svojho rozpočtu v nevyhnutnom rozsahu aj výdavky na reprezentačné a propagačné účely.“

Štátne rozpočtové a štátne príspevkové organizácie majú predmetné výdavky upravené Výnosom Ministerstva ­financií Slovenskej republiky z 8. ­decembra 2004 č. ­MF/11251/2004-42, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o hospodárení rozpočtových organizácií a príspevkových organizácií a ktorým sa mení výnos Ministerstva financií Slovenskej republiky z 25. februára 2004 č. 2252/2004-44 v znení výnosu č. MF/003821/2004-442 (oznámenie č. 670/2004 Z. z., FS č. 14/2004), v znení výnosu z 28. marca 2006 č. MF/009246/2006-421 (oznámenie č. 178/2006 Z. z., FS č. 20/2006), v znení výnosu z 30. septembra 2009 č. MF/24851/2009-421 (oznámenie č. 428/2009 Z. z., FS č. 12/2009), v znení opatrenia z 11. augusta 2016 č. MF/017290/2016-421 (oznámenie č. 243/2016 Z. z., FS č. 24/2016) a v znení opatrenia z 22. novembra 2017 č. MF/017340/2017-421 (oznámenie č. 307/2017 Z. z., FS č. 13/2017).

V zmysle citovaného výnosu MF SR sa v § 1 uvádza:

„Výdavky, ktoré môže štátna rozpočtová a štátna príspevková organizácia (ďalej len „organizácia“) uhrádzať zo svojho rozpočtu, sú aj výdavky na
a) vzdelávanie zamestnancov, a to na
   

Související dokumenty

Súvisiace články

Verejné podujatia s občerstvením
Evidencia pracovného času
Organizačná zmena zamestnávateľa v otázkach a odpovediach
Účtovanie miestnych daní a poplatkov obce
Povinné zverejňovanie faktúr
Opatrovateľská služba
Neumožnenie výkonu práce po ukončení práceneschopnosti
Zostavenie a tvorba rozpočtu obce
Prideľovanie príspevku na dopravu žiakov v otázkach a odpovediach
Zverenie majetku obce do správy správcu
Preplatky z ročného zúčtovania zdravotného poistenia
Inventarizácia majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov
Účtovná závierka v samospráve za rok 2018 (1. časť)
Daň za užívanie verejného priestranstva pri ambulantnom predaji
Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy
Novela zákona o finančnej kontrole – zmena pri výkone základnej finančnej kontroly
Zrážky zo mzdy pri nútenom výkone rozhodnutia
Informačná povinnosť zamestnávateľov voči zamestnancom podľa nariadenia GDPR
Účtovanie transferov rozpočtových a príspevkových organizácií a obcí v praxi

Súvisiace otázky a odpovede

Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Jednorazová náhrada
Predaj nehnuteľnosti
Predaj elektriny výnosový účet
N.o. a technické zhodnotenie majetku
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Prenájom automobilu do spoločnosti
Zaradenie majetku do odpisovej skupiny
Účtovníctvo materskej spoločnosti na Slovensku
Recyklačný poplatok
Úhrada zo sociálneho fondu + zdaňovanie
Nepeňažné plnenie a oslobodenie od dane
Zápisné v ZUŠ (nezisková organizácia)
Prefakturovanie nákladov ZUŠ (neziskovej organizácii)
Koncoročný koncert ZUŠ - vstupné
Realizovateľné cenné papiere
Realizovateľné cenné papiere
Vystavenie dobropisu k faktúre z minulého roka
Nadobudnutie nehnuteľnosti v krajine EÚ a dane
Daňové a účtovné odpisy pri predaji podniku v priebehu účtovného obdobia