Okrúhly stôl obstarávania
Počet vyhľadaných dokumentov: 2
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 2
Zoradiť podľa:
Zákon č. 345/2018 Z. z. zo dňa 6. 12. 2018 a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“) a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, zmenil okrem iného aj lehoty pre možnosť podania žiadosti o nápravu proti podmienkam uvedených v iných dokumentoch potrebných na vypracovanie žiadosti o účasť, ponuky alebo návrhu poskytnutých verejným obstarávateľom, obstarávateľom alebo osobou podľa § 8 zákona o verejnom obstarávaní.
Lehoty sa zmenili tak, že mnohí z praktikov vo verejnom obstarávaní, bez nakreslenia si nejakej časovej osi, sa pri prepočítavaní oprávnenosti doručenia žiadosti o nápravu v týchto lehotách na prvé prečítanie stratia. Tento príspevok má objasniť správne počítanie lehôt na doručovania žiadosti o nápravu uchádzačom, záujemcom, účastníkom alebo osobou, ktorej práva alebo právom chránené záujmy boli alebo mohli byť dotknuté postupom verejného obstarávateľa, obstarávateľa alebo osoby podľa § 8 zákona o verejnom obstarávaní.
Vládou Slovenskej republiky bola uznesením č. UV-5753/2020 zo dňa 11. 3. 2020, dňom 12. 3. 2020 vyhlásená mimoriadna situácia z dôvodu pandémie vírusu COVID-19. Mnohí sme tak vystavení situácii, v ktorej musíme nielen zabezpečovať mimoriadne komodity mimoriadne rýchlo, zároveň musíme aj improvizovať pri nových, ale aj bežiacich verejných obstarávaniach tak, aby sme celú túto situáciu zvládli, v súlade so zákonom č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákonom o verejnom obstarávaní“) a za dodržania podmienok mimoriadnej situácie. Tento príspevok má prispieť lepšej orientácii, ako postupovať pri verejnom obstarávaní počas mimoriadnej situácie.