Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Online časopis

Vykonanie inventarizácie počas pandémie

Dátum: Rubrika: Naša poradňa

Podľa § 29 ods. 3 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej len „zákon o účtovníctve“) má účtovná jednotka povinnosť vykonať inventarizáciu majetku a záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov v účtovníctve k 31. 12. 2020. V našej organizácii sme povinní v súlade so zákonom o účtovníctve vykonať aj inventarizáciu hmotného majetku, keďže naposledy bola vykonaná k 31. 12. 2016.

Problém však je, že hmotný majetok máme umiestnený aj mimo budov, ktoré máme v správe. Ide o majetok, ktorý je zmluvami o výpožičke daný do užívania organizáciám na celom území Slovenska. Vzhľadom na súčasnú mimoriadnu situáciu súvisiacu s pandémiou ochorenia COVID-19 vás žiadame o usmernenie, či je možné inventarizáciu vykonať neúplne bez majetku umiestneného v cudzích budovách alebo či je možné vykonať inventarizáciu aj v inom termíne, ako určuje zákon.

Proces inventarizácie je upravený v § 29 a nasl. zákona o účtovníctve. Podľa týchto ustanovení zákona o účtovníctve je účtovná jednotka povinná inventarizovať majetok, záväzky a rozdiel majetku a záväzkov. Inventarizáciu vykonáva účtovná jednotka ku dňu, ku ktorému sa zostavuje riadna alebo mimoriadna účtovná závierka. Inventarizáciou sa overuje, či stav majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov v účtovníctve zodpovedá skutočnosti.
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály