Byty postavené z prostriedkov ŠFRB a povinnosti obce

OAO ID: 2558 Zodpovedané: 02. 12. 2015

Plné znění otázky

Obec postavila 4 bytové domy v roku 2003 a 2 bytové domy v roku 2014 aj z prostriedkov ŠFRB. Moje otázky sú: 1. obec vyberá nájomné za všetky bytovky na jeden samostatný účet - stačí 1 samostatný účet pre úhrady nájomného za byty? alebo ani nemusí byť samostatný účet na nájomné za byty? 2. obec je povinná tvoriť Fond prevádzky, údržby a opráv minimálne vo výške 0,5 % z nákladov na obstaranie bytov § 18 ods. 2 zákona č. 443/2010 Z. z. Kedy tento "fond" obec tvorí (mesačne, štvrťročne....) a z čoho? (z nájmu ?) A ako sa zaúčtuje tvorba? 3. obec tvorí len jeden Fond prevádzky, údržby a práv ? alebo je obec povinná tvoriť ešte ďalší fond, vyplývajúci z iného zákona ako je 443/2010 Z.z.? 4. Pre prostriedky Fondu prevádzky, údržby a o opráv musí mať obec zriadený samostatný bankový účet na každý bytový dom? (alebo na každý bytový vchod?) 5. Čo všetko môže obec hradiť z Fondu prevádzky, údržby a opráv? Môžu to byť bežné výdavky na údržbu ...alebo kapitálové výdavky, alebo oboje výdavky? 6. Ak sa čerpajú prostriedky Fondu prevádzky, údržby a opráv v roku kedy sa prostriedky vytvorili, tak sa použije kód zdroja 41 vo výdavkovej časti a tieto prostriedky sa nezapájajú do príjmových finančných operácii?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Fondy tvorené z prebytku v obci
Tvorba a použitie fondu rozvoja bývania v podmienkach obcí
Tvorba a použitie fondu prevádzky, opráv a údržby v podmienkach obcí od 1. januára 2018
Postavenie poslancov obecného zastupiteľstva v mzdovej učtárni
Vybrané príklady účtovania cenných papierov a podielov obce/VÚC
Príspevok na prevádzku kancelárie spoločného stavebného úradu platené pozadu (napr. za rok 2017, vyfakturované v roku 2018)
Úprava zápisnice obecného zastupiteľstva
Účtovanie dobrovoľnej zbierky pre občana
Zmena VZN priamo na zasadnutí
Daň za užívanie verejného priestranstva pri ambulantnom predaji
Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy
Novela zákona o finančnej kontrole – zmena pri výkone základnej finančnej kontroly
Zrážky zo mzdy pri nútenom výkone rozhodnutia
Informačná povinnosť zamestnávateľov voči zamestnancom podľa nariadenia GDPR
Účtovanie transferov rozpočtových a príspevkových organizácií a obcí v praxi
Obstaranie stravných lístkov a cenín v obci
Voľba hlavnej kontrolórky
Vyhlásenie náhradníka poslanca pri vzdaní sa mandátu
Rokovanie obecného zastupiteľstva
Plat zástupcu primátora

Súvisiace otázky a odpovede

Použitie peňažných fondov obce
Fond prevádzky, údržby a opráv
Verejné obstarávanie
Vodovod a kanalizácia - refakturacia
Oznámenia funkcií, zamestnaní, činnosti a majetkových pomerov verejných funkcionárov - bývalí poslanci
Preddavky.
Zmluva o užívaní priestorov
Kód zdroja pre spolufinancovanie z rozpočtu obce
Penalizácia a sankcie za nedokončené dielo
Výroba dreveného vyrezávaného kríža
Výberové konanie na obsadenie funkcie riaditeľa školy
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi, resp. osobitný príjemca
Účtovanie vývozu komunálneho odpadu
Poslanec obecného zastupiteľstva a jeho funkcie
Archeologický výskum
Zaraďovanie závlahového systému
Prenájom alebo služba
Interreg SK - CZ účtovanie
Čerpanie rezervného fondu na bežné výdavky

Súvisiace predpisy

182/1993 Z.z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov