Vstup na pozemok suseda

OAO ID: 1739 Zodpovedané: 29. 05. 2013

Plné znění otázky

Stavebník oznámil na stavebný úrad stavebné úpravy oplotenia súčasťou ktorého je aj bránka umožňujúca vstup na vlastný aj susedov pozemok. Keďže pozemok stavebníka je široký len cca 35 cm, majiteľ susedného pozemku po ktorom sa doteraz pohyboval stavebník s tým už nesúhlasí, pretože sa pohybujú po jeho pozemku nielen počas stavebných prác ale kedykoľvek aj v minulosti. Vlastník dotknutého pozemku písomne požiadal stavebníka aby nebudoval bránu k jeho pozemku a kópiu zaslal na stavebný úrad. Stavebník sa ústne vyjadril že tam kde bola bránka nebude budovať ani plot a ostane tam voľný prechod. S týmto riešením nesúhlasí vlastník susedného pozemku. Pozn.: Stavebník má hlavný vchod na pozemok zabezpečený z verejnej komunikácie. Ako má ďalej postupovať stavebný úrad?

K otázke boli následne pripojené nasledovné podklady:

  • snímka z pozemkovej mapy so zakreslením trasy oplotenia a bránky,
  • ohlásenie stavebných úprav/udržiavacích prác, ktoré stavebníčka datovala dňa 19. 4. 2013 a na obecný úrad bolo doručené dňa 24. 4. 2013,
  • podanie spoluvlastníka susednej nehnuteľnosti zo dňa 7. 5. 2013 zaslané stavebníčke a na vedomie obci ako stavebnému úradu (na obecný úrad doručené dňa 7. 5. 2013); z obsahu podania vyplýva, že ide o námietky a pripomienky suseda proti uskutočneniu stavebných úprav oplotenia.

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Povinnosti obce pri triedenom zbere biologicky rozložiteľného odpadu
Poplatok za komunálny odpad a zabezpečenie kompostovacích zásobníkov
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov
Účtovanie účelovej finančnej rezervy
Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Postup pri preberaní poštových zásielok
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)
Podania daňového subjektu
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Povinnosti obce pri odpredaji šrotu
Ročné ohlásenie o vzniku odpadov a nakladaní s ním pre obec
Legislatívne zmeny v samospráve za rok 2019
Finančná motivácia občanov k triedeniu komunálneho odpadu už od nového roka
Legislatívne zmeny v samospráve za rok 2020 (2. časť)
... vieme triediť? Triediť je veda! A niekedy aj bieda.
Všeobecne záväzné nariadenia obce (2. časť)
Záväznosť "EIA-rozhodnutí" v následných povoľovacích konaniach podľa stavebného zákona (1. časť)

Súvisiace otázky a odpovede

Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Zdaňovanie stavby hotela
Kde sa platia miestne dane?
Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta
Sankcie pre obec
Poplatok za uloženie nebezpečného odpadu
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Kompetencie obecného zastupiteľstva
Procesný postup správcu dane
Pálenie pneumatík
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Chýbajúce náležitosti podania

Súvisiace predpisy

§ 139b odst. 7 písm. b) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon)
§ 55 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon)
§ 57 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon)
§ 18 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok)
§ 3 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok)