Súhrnné správy o zákazkách

Vydáno: 9 minút čítania
Súhrnné správy o zákazkách predstavujú dôležitý nástroj pre transparentné a efektívne verejné obstarávanie. Ich elektronické spracovanie cez systém eForms umožňuje vytvárať prehľadnú databázu cien, ktorá pomáha verejným obstarávateľom optimalizovať nákupy a zlepšovať obchodné podmienky. V článku sa dozviete, aké výhody nová verzia prináša, ako prebieha proces vyplnenia formulára a na čo si dať pozor pri jeho odosielaní.
Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „ÚVO“) zbiera informácie z elektronických formulárov súhrnných správ, ktoré v štruktúrovanej podobe verejní obstarávatelia zasielajú cez Informačný systém elektronickej platformy verejného obstarávania -
eForms
.
Takýto spôsob elektronického zasielania údajov je pri súhrnných správach dôležitý, nakoľko umožňuje vznik štruktúrovanej databázy s cenami obstarávaných komodít, tzv. cenovej mapy. Vďaka tomu možno zistiť ceny nákupov napríklad za notebook, osobný automobil či pelety na vykurovanie.
Verejní obstarávatelia už nemusia manuálne vyhľadávať informácie na stránkach jednotlivých miest a obcí, nakoľko sú sústredené na jednom mieste. Subjekty územnej samosprávy tak majú možnosť nastaviť si lepšie obchodné podmienky s jednotlivými hospodárskymi subjektmi.
 
Úspešné nasadenie novej verzie IS eForms zo strany ÚVO
 
(po odstávke v dňoch 24. 4. - 28.4.2025)
Po strate pôvodného štátneho dodávateľa, komplikovanom verejnom obstarávaní na výber nového dodávateľa a za pomoci Európskej komisie zvládol Úrad pre verejné obstarávanie v úzkej súčinnosti s novým dodávateľom nasadenie novej verzie IS eForms 1.11.
Národný projekt informačného systému eForms sa realizuje v nadväznosti na povinnosti vyplývajúce

Související dokumenty

Súvisiace články

Základné kroky a postupy vo verejnom obstarávaní
Možnosti zmeny zmluvnej ceny vo verejnom obstarávaní pre mimoriadne okolnosti
Dodržiavanie základných princípov verejného obstarávania
Uplatňovanie niektorých ustanovení zákona o verejnom obstarávaní pre nadlimitné zákazky pri zadávaní podlimitných zákaziek
Ako postupovať pri in-house zákazkách vertikálnych a zákazkách horizontálnej spolupráce
Nová verzia informačného systému eForms
Základná finančná kontrola pri disponovaní s majetkom
Kapitálové výdavky pri verejnom obstarávaní v obci
Predkladanie výsledkov vyhodnocovania hospodárenia územnej samosprávy
Ako súvisí novela zákona o eurofondoch s „malou“ novelou zákona o verejnom obstarávaní
Národný potravinový katalóg
Použitie rezervného fondu
Nový zákon o verejnom obstarávaní a verejné obstarávanie v praxi škôl
Zmluva s dodávateľom energie - verejné obstarávanie
Účtovanie finančnej zábezpeky v obciach a v ich rozpočtových a príspevkových organizáciách
Vzor smernice o verejnom obstarávaní (I.)
Vzor smernice o verejnom obstarávaní (II.)
K novele zákona o finančnej kontrole a vnútornom audite
Zákonnosť a transparentnosť prevodov majetku obce

Súvisiace otázky a odpovede

Správne poplatky vyberané obcou podľa zákona č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v z. n. p.
Účtovanie kúpy auta obcou na základe kúpnej zmluvy od FO
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Súlad uvedenia smernice v pracovnej zmluve so Zákonníkom práce
Dotácia od Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA)
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Dlhopisový program - VODA SPIEVA
Výpočet nebytového priestoru pre daň z nehnuteľnosti
Záverečný účet obce
DPH
Zaradenie do platovej triedy
Výpočet nároku za dovolenku za rok 2022_materská dovolenka
Odvolanie z funkcie riaditeľa rozpočtovej organizácie obce pri uzatvorení dohody o skončení pracovného pomeru
Účtovanie projektovej dokumentácie
Zaradenie do platových tried
Príspevková organizácia mesta - lízing,úver
Vyslanie zamestnanca na pracovnú cestu
Národný projekt - kódy zdrojov financovania
Použitie rezervného fondu obce na kapitálové výdavky

Súvisiace predpisy

343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov