Hodnoty uhlíkovej stopy nemusia byť vždy objektívne

Vydáno: 7 minút čítania
Uhlíková neutralita, uhlíková stopa či ozónová diera, globálne otepľovanie a skleníkové efekty sú často diskutovanými témami pri hodnotení kvality života a životného prostredia. Ide o globálne témy, ktorých riešenie musí presiahnuť lokálny záber tej-ktorej krajiny či kontinentu. Sú to však témy, ktoré sa týkajú nielen štátnych orgánov, ale aj každého z nás. Svoju uhlíkovú stopu vytvára svojou činnosťou, správaním, stravovaním každý jednotlivec. Snáď aj preto sa vyskytuje veľa „osobných kalkulačiek“ pre výpočet osobnej uhlíkovej stopy, a to s cieľom motivovať ľudí k osobnému prístupu k riešeniu problematiky. Môže však vzniknúť otázka, či sú nielen tieto, ale aj ostatné výpočty a údaje o uhlíkovej stope objektívne.
Uhlíková stopa je definovaná ako sumár vypustených skleníkových plynov vyjadrených v
CO2 ekvivalentoch. Uhlíková stopa sa najčastejšie používa v súvislosti s výrobkami a definuje sa ako suma všetkých plynov, ktoré boli vypustené do ovzdušia pri výrobe konkrétneho výrobku. Vypúšťané plyny, označované aj ako skleníkové plyny, tvoria okrem CO2 aj oxidy dusíka, metán či halogénové uhľovodíky, aj preto sa miesto uhlíková stopa niekedy používa aj označenie
skleníková stopa. Svoju uhlíkovú či skleníkovú stopu, emisie vytvára aj človek svojou činnosťou. V tejto súvislosti sa hovorí hlavne o používaní fosílnych palív.
Kým
priama, primárna uhlíková stopa<

Související dokumenty

Súvisiace články

Uhlíková stopa a životný cyklus
Norma ISO 14067 a jej potenciál vo verejnom obstarávaní
Musí byť ekologické aj ekonomické?
Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Povinnosti obce pri triedenom zbere biologicky rozložiteľného odpadu
Zákon o poplatkoch za uloženie odpadov od 1. januára 2019
Poplatok za komunálny odpad a zabezpečenie kompostovacích zásobníkov
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Príspevok z Environmentálneho fondu
Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov
Účtovanie účelovej finančnej rezervy
Štátna podpora formou úveru z Environmentálneho fondu
Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Postup pri preberaní poštových zásielok
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Zánik poplatkovej povinnosti v priebehu roka
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)
Podania daňového subjektu
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Zber BRKO a frekvencia vývozu
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Odpisovanie skládky
Vrátenie dane z členského štátu EÚ
Vyrubenie dane za vodné plochy
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta
Oslobodenie od dane podľa § 43 zákona o DPH
Úradná pečiatka
Likvidácia kovového odpadu
Vstup na pozemok suseda
Zmluva s poslancom mestského zastupiteľstva
Vyrubenie dane a odvolacie konanie
Správny poplatok
Rodinný dom a miestne dane
Vlastník časti stavby a jej odstránenie
Sankcie pre obec