Hodnoty uhlíkovej stopy nemusia byť vždy objektívne

Vydáno: 7 minút čítania
Uhlíková neutralita, uhlíková stopa či ozónová diera, globálne otepľovanie a skleníkové efekty sú často diskutovanými témami pri hodnotení kvality života a životného prostredia. Ide o globálne témy, ktorých riešenie musí presiahnuť lokálny záber tej-ktorej krajiny či kontinentu. Sú to však témy, ktoré sa týkajú nielen štátnych orgánov, ale aj každého z nás. Svoju uhlíkovú stopu vytvára svojou činnosťou, správaním, stravovaním každý jednotlivec. Snáď aj preto sa vyskytuje veľa „osobných kalkulačiek“ pre výpočet osobnej uhlíkovej stopy, a to s cieľom motivovať ľudí k osobnému prístupu k riešeniu problematiky. Môže však vzniknúť otázka, či sú nielen tieto, ale aj ostatné výpočty a údaje o uhlíkovej stope objektívne.
Uhlíková stopa je definovaná ako sumár vypustených skleníkových plynov vyjadrených v
CO2 ekvivalentoch. Uhlíková stopa sa najčastejšie používa v súvislosti s výrobkami a definuje sa ako suma všetkých plynov, ktoré boli vypustené do ovzdušia pri výrobe konkrétneho výrobku. Vypúšťané plyny, označované aj ako skleníkové plyny, tvoria okrem CO2 aj oxidy dusíka, metán či halogénové uhľovodíky, aj preto sa miesto uhlíková stopa niekedy používa aj označenie
skleníková stopa. Svoju uhlíkovú či skleníkovú stopu, emisie vytvára aj človek svojou činnosťou. V tejto súvislosti sa hovorí hlavne o používaní fosílnych palív.
Kým
priama, primárna uhlíková stopa<

Související dokumenty

Súvisiace články

Musí byť ekologické aj ekonomické?
Uhlíková stopa a životný cyklus
Norma ISO 14067 a jej potenciál vo verejnom obstarávaní
Zánik poplatkovej povinnosti v priebehu roka
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Postup pri preberaní poštových zásielok
Povinnosti obce pri odpredaji šrotu
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Podania daňového subjektu
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (13.)
Novela zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie
Ako môžu obce a mestá splniť legislatívne ciele v odpadovom hospodárstve
Environmentálna kriminalita v Slovenskej republike, najzávažnejšie formy jej páchania a využitie moderných technológií pri jej odhaľovaní, dokumentovaní a vyšetrovaní
Nariadenie o batériách a odpadových batériách
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (14.)

Súvisiace otázky a odpovede

Samostatne hospodáriaci roľník a daň z pozemkov
Urbárske spoločenstvo a daň z pozemkov
Dodatočné daňové priznanie
Komu vyrubiť daň z nehnuteľností?
Nehnuteľnosti v bezpodielovom spoluvlastníctve po rozvode manželov
Zdaňovanie stavby hotela
Poplatok za ubytovacie služby a DPH
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov
Chýbajúce náležitosti podania
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Kompetencie obecného zastupiteľstva
Procesný postup správcu dane
Prefakturácia miestneho poplatku za komunálne odpady
Účtovanie o rezervách
Pálenie pneumatík
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku