V aplikačnej praxi sa často vyskytujú opakujúce sa chyby, ktoré pramenia z neznalosti právnych predpisov, pričom najčastejšie pri činnosti orgánov samosprávy dochádza k rozdielnemu pochopeniu základných kompetencií týchto orgánov. Poslanci obecných zastupiteľstiev formou uznesení ukladajú povinnosti riadiacim zamestnancom obecných úradov (prednostom, vedúcim oddelení) a tiež ostatným zamestnancom úradu, čo ale nie je v súlade s platnou právnou úpravou. Cieľom nasledujúceho článku je bližšie objasniť túto problematiku.
„Starosta vydáva pracovný poriadok, organizačný poriadok obecného úradu a poriadok odmeňovania zamestnancov obce; informuje obecné zastupiteľstvo o vydaní a zmenách organizačného poriadku obecného úradu.“
„Organizáciu obecného úradu, počet zamestnancov a ich pracovné činnosti ustanovuje organizačný poriadok obecného úradu.“