Dotácie na verejnoprospešné práce a ich vplyv na odpočítanie DPH

Vydáno: 2 minúty čítania

Spoločnosť poskytujúca verejnoprospešné služby dostáva od mestského úradu dotácie na krytie strát z poskytovania verejnoprospešných služieb, sú to tzv. prevádzkové dotácie a dotácie na nákup strojov a zariadení – tzv. investičné dotácie.

V záujme čo najobjektívnejšieho posúdenia danej problematiky uvádzam nasledovné doplňujúce informácie:

  1. verejnoprospešné služby poskytuje spoločnosťs ručením obme­dzeným, kde jediným spoločníkom je mesto poskytujúce uvedené dotácie,
  2. ide konkrétneo poskytovanie nasledovných ­verejnoprospešných služieb:
    1. čistenie miestnych komunikácií,
    2. prevádzkovanie športových zariadení (športová hala, umelá ľadová plocha),
    3. správa trhovísk a cintorína,
    4. údržba verejnej zelene,
  3. odberatelia:
    1. mesto – mestský úrad,
    2. obyvatelia mesta a blízkeho okolia,
    3. iné podnikateľské a nepodni­kateľské subjekty mesta a blízkeho okolia,
  4. výnosy:
    1. fakturácia verejnoprospešných služieb (čistenie miestnych komunikácií, údržba,verejnej zelene) pre mesto,
    2. fakturácia služieb pre podnikateľské a nepodnikateľské subjekty,
    3. tržby zo vstupného do športových zariadení,
  5. prevádzkové dotácie mesto poskytuje na krytie strát z verejnoprospešných služieb ­vrátane prevádzkovania športových zariadení; nie je špecifikovaný konkrétny účel použitia týchto dotácií, podmienkou je použitie na výdavky súvisiaces poskytovaním verejnoprospešných služieb,
  6. investičné dotácie sa oproti tomu poskytujú na nákup konkrétnych strojov a zariadení.

Aký vplyv majú prijaté dotácie na odpočítanie dane z pridanej hodnoty (DPH) podniku poskytujúceho verejnoprospešné služby, ktorý je platiteľom DPH? Má plný nárok na odpočítanie DPH z nakupovaných výrobkov a služieb, alebo musí uplatňovať pomerné odpočítavanie cez koeficient DPH?

Prijaté dotácie nemajú žiadny vplyv na režim dane z pridanej hodnoty, resp. na odpočítanie dane.

Související dokumenty

Súvisiace články

Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (II.)
Individuálna účtovná závierka v štátnej správe a samospráve (II.)
Rôznorodosť subjektov verejnej správy z hľadiska účtovníctva a daní
Rozpočtové určenie daní samosprávy na Slovensku
Daňové priznanie subjektov verejnej správy a územnej samosprávy za rok 2011 (II.)
Účtovné prípady súvisiace so šírením ochorenia COVID-19
Novely opatrení pre samosprávu
Legislatívne zmeny v samospráve za rok 2020 (2. časť)
Výchovné a vzdelávacie služby oslobodené od DPH
Podnikateľská činnosť rozpočtových a príspevkových organizácií
Len zavedená daň z nehnuteľností sa vyberá
Tvorba rozpočtu obce – legislatívne východiská
Účtovanie v centrách voľného času
Oprava stroja
Refakturácia energie s DPH alebo bez DPH?
Podnikateľská činnosť obcí z hľadiska DPH (I.)
Podnikateľská činnosť obcí z hľadiska DPH (II.)
Vyvolané investície z hľadiska účtovníctva a dane z pridanej hodnoty
Novela zákona o dani z pridanej hodnoty

Súvisiace otázky a odpovede

Uplatnenie nároku na nadmerný odpočet v dodatočnom daňovom priznaní
Rovnaký termín doručenia oznámenia o daňovej kontrole a podania dodatočného daňového priznania
Označenie platby DPH po 1. 1. 2012
Oslobodenie bytu od dane z bytov
Lehota na vydanie rozhodnutia
DPH
Zaradenie nehnuteľnosti do majetku
Komu nemôže obec uložiť pokutu za priestupok
Odtlačok úradnej pečiatky
Doručovanie úradných písomností
Obec ako správca trhového miesta
Nesprávne uvedené poučenie v rozhodnutí
Doručenie písomnosti uložením
Dodatočné daňové priznanie a pokuta
Pokuta za oneskorené podanie daňového priznania
K niektorým náležitostiam platobného výmeru
Prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia
Miestne dane a poplatky
Povinnosti mandátara pri uzatvorení mandantnej zmluvy.
Pokuta Inšpektorátu práce a prípadná žiadosť o úľavu