Organizácia spoločného obecného úradu

Vydáno: 9 minút čítania

Spoločný obecný úrad predstavuje často využívané riešenie výkonu decentralizovaných kompetencií samosprávou. Využívaným je predovšetkým preto, že na rozdiel od zlučovania obcí, keď dochádza k faktickému zániku právnej subjektivity zlučovaných obcí, spoločné obecné úrady predstavujú optimalizáciu výkonu prenesených kompetencií štátnej správy jednotlivými obcami - zmluvnými stranami zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu. Nedochádza pritom k zániku právnej subjektivity takýchto obcí, ktoré si takýmto spôsobom zabezpečujú výkon decentralizovaných úloh štátnej správy. Právnym základom na činnosť spoločného obecného úradu je podľa § 20a ods. 2 a 3 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len "zákon o obecnom zriadení") zmluva o zriadení spoločného obecného úradu.

Organizácia spoločného obecného úradu
Ing. JUDr.
Ladislav
Hrtánek
PhD.
Príklad č. 1:
Jednotliví starostovia obcí, ktorí podpísali zmluvu o zriadení spoločného obecného úradu, si v nej upravili sídlo a štatutárny orgán spoločného obecného úradu. Je uvedený postup v súlade s právnym poriadkom?
Podľa § 20a ods. 3 písm. a) zákona o obecnom zriadení musí zmluva o zriadení spoločného obecného úradu obsahovať označenie jeho sídla. Pokiaľ spoločný obecný úrad zabezpečuje prenesený výkon štátnej správy pre obec, ktorá ho uskutočňuje podľa osobitného predpisu aj pre iné obce, je jeho sídlom táto obec. Určenie sídla spoločného obecného úradu je podstatné aj z organizačného hľadiska, keďže táto obec bude vykonávať úlohy spoločného obecného úradu v konaniach (napr. v stavebnom konaní), opatrovateľskej

Související dokumenty

Súvisiace články

Výkon stavebného konania spoločnými obecnými úradmi
Obsahové náležitosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (2. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (1. časť)
Obťažovanie hlukom z kultúrneho domu
Úprava pričlenenia obce v praktických právnych príkladoch
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (4. časť)
Komentár k priestupkom podľa § 105 stavebného zákona (3. časť)
Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom (I.)
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu
Financovanie úloh spoločného obecného úradu
Podklady pre rozhodnutie obce v správnom konaní
Predpoklady právnej zodpovednosti obce pri výkone správy
Rokovanie obecného zastupiteľstva počas mimoriadnej situácie
Formy finančnej spolupráce obcí
Predpoklady platnosti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
Právny postup samosprávy pri vybavovaní podaní spoločným obecným úradom (II.)
Fungovanie a organizácia spoločného obecného úradu
Vnútorné predpisy spoločného obecného úradu

Súvisiace otázky a odpovede

Zverejňovanie dohôd
Živnostník a s.r.o. ako dodávatelia
Pomoc rodinného príslušníka
Prítomnosť na pracovisku bez pracovnej zmluvy
Odvolanie z funkcie vedúceho štátneho zamestnanca
Dočasné preradenie administratívneho zamestnanca na pozíciu operátora
Čerpanie dovolenky pred nástupom na materskú dovolenku
Prepočet dovolenky
Nárokovateľnosť § 82 ods. 5 zákona č. 138/2019 riaditeľom školy počas jeho funkčného obdobia.
Vymenovanie riaditeľa školy zriaďovateľom na základe návrhu rady školy a jeho reálny nástup do funkcie.
Je možné urobiť zmenu úvazku pedagogických zamestnancov aj v priebehu školského roka?
Cestovné príkazy
Zmluva Spoločný úrad a dodatky k nej
Správne poplatky vyberané obcou podľa zákona č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v z. n. p.
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Dotácia od Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA)
Spotreba elektrickej energie - zariadenie poskytovateľa internetu
Doplnenie otázky - dotácia z PPA (5129)
Dlhopisový program - VODA SPIEVA
Záverečný účet obce

Súvisiace predpisy

369/1990 Zb. o obecnom zriadení