Rozpočtová organizácia mesta má podpisovanie v internej smernici o vykonávaní finančnej kontroly upravené nasledovne: „Zamestnanec a vedúci zamestnanec potvrdia základnú finančnú kontrolu vlastnoručným podpisom alebo podpisovou pečiatkou, alebo vložením predtlačeného (scanu) podpisu.“ To znamená, že podpisová pečiatka a predtlačený (scan) podpisu sa nemôžu použiť? Je potrebné uvedené informácie zmeniť aj v internej smernici?
Vlastnoručný podpis je jednou z foriem (alternatív) podpisu a zákon o finančnej kontrole a audite v § 7 ods. 2 a 3 hovorí iba o pojme „podpis“. Preto v praxi možno použiť aj kombináciu, pričom v smernici má byť uvedená i alternatíva, ak zamestnanci nepoužijú vlastnoručný podpis. V metodickom usmernení sekcie auditu a kontroly Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/010400/2020-1411 k výkonu finančnej kontroly je uvedené vyjadrenie, že za vlastnoručný podpis sa nepovažuje napr. vopred predtlačený podpis pečiatkou, alebo nasnímaný alebo realizovaný prostredníctvom rozmnožovacej techniky. Textácia z metodického usmernenia nadväzuje práve na alternatívy podpisovania, a teda za vlastnoručný podpis sa nepovažuje predtlačený podpis a podobne. Zároveň je možné podľa ďalšej časti metodického usmernenia realizovať základnú finančnú kontrolu aj elektronicky. Do internej smernice by som doplnil, že:
„Zamestnanec a vedúci zamestnanec potvrdia výkon základnej finančnej kontroly vlastnoručným podpisom alebo alternatívne podpisovou pečiatkou, alebo vložením predtlačeného scanu podpisu. Tieto formy musia byť relevantné a nespochybniteľné, že ich upravil predmetný zamestnanec.“