Smernica na zabezpečenie verejného obstarávania v subjekte územnej samosprávy

Vydané: 23 minút čítania

Subjekt územnej samosprávy ................. (upraví sa interne) je verejným obstarávateľom v zmysle ustanovení § 7 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej v smernici len „zákon“). Predmetom a účelom tejto smernice je zabezpečiť jednotný postup pri príprave a uskutočňovaní verejného obstarávania zákaziek na dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác a poskytnutie služieb v rámci nášho subjektu územnej samosprávy ................... (ďalej len ako verejný obstarávateľ).

Táto smernica sa vzťahuje aj na zadávanie zákaziek spolufinancovaných zo zdrojov Európskej únie, prípadne iných externých finančných mechanizmov a dotácií spoločne s príslušnými riadiacimi dokumentmi pre daný finančný mechanizmus, a to v častiach, kde smernica obsahuje prísnejšiu úpravu. Pri zadávaní zákaziek sa musí uplatňovať princíp rovnakého zaobchádzania, princíp nediskriminácie uchádzačov alebo záujemcov, princíp transparentnosti a princíp hospodárnosti a efektívnosti, a preto smernica je spracovaná v nasledovnom znení:

Čl. I.

Vymedzenie základných pojmov

  1. Verejné obstarávanie sú pravidlá a postupy podľa zákona, ktorými sa zadávajú zákazky, koncesie a súťaže návrhov.
  2. Zákazka je odplatná zmluva uzavretá medzi mestom na jednej strane a jedným alebo viacerými úspešnými uchádzačmi na strane druhej, ktorej predmetom je dodanie tovaru, poskytnutie služieb alebo uskutočnenie stavebných prác.
  3. Externý konzultant na verejné obstarávanie je osoba, zodpovedná za riadenie procesu verejného obstarávania v súlade so zákonom na základe zmluvy o poskytovaní služieb (ak je to relevantné).
  4. Zamestnanec je určený pracovník, ktorý pripravuje opis predmetu zákazky pre proces verejného obstarávania, a to ..........., respektíve organizačný úsek/referát ............ (upraví sa interne) v zmysle organizačného poriadku úradu/organizácie ......... .
  5. Rámcová dohoda je písomná dohoda medzi verejným obstarávateľom a jedným alebo viacerými úspešnými uchádzačmi. Rámcová dohoda určuje podmienky zadávania zákaziek počas jej platnosti, najmä čo sa týka ceny a predpokladaného množstva predmetu zákazky.

Pozn. k rámcovej zmluve:

Rámcovú dohodu možno uzavrieť najviac na štyri roky. Rámcová dohoda sa končí uplynutím času alebo za podmienok uvedených v nej. Uzavretie rámcovej dohody nesmie brániť hospodárskej súťaži. Pri uzatváraní rámcovej dohody zvyčajne nie je známy presný rozsah zákaziek, ktoré sa budú na jej základe zadávať (na obstaranie takéhoto typu zákaziek je rámcová dohoda určená) – rámcová dohoda stanovuje, ak je to možné, predpokladané množstvo predmetu zákazky, avšak na proces jej uzatvárania sa vzťahujú tie isté pravidlá ako na zákazky s presne definovaným obsahom aj rozsahom.

Zákazky na základe rámcovej dohody je možné zadať počas trvania rámcovej dohody, pričom trvanie zákaziek zadaných na základe rámcovej dohody môže presiahnuť trvanie rámcovej dohody. Zákazky zadávané na základe rámcovej dohody, ktorých trvanie presiahne trvanie rámcovej dohody, možno zadať na obdobie, ktoré je primerané, a to najmä s ohľadom na dĺžku trvania obdobných zákaziek zadávaných na základe tej istej rámcovej dohody.

  1. Zmluva je písomná dohoda medzi verejným obstarávateľom a úspešným uchádzačom. Zmluva určuje podmienky zadávania zákaziek počas jej platnosti, najmä čo sa týka ceny a predpokladaného množstva predmetu zákazky. Uzavretá zmluva nesmie byť v rozpore so súťažnými podkladmi a s ponukou predloženou úspešným uchádzačom alebo uchádzačmi.
  2. Hospodársky subjekt je fyzická osoba, právnická osoba alebo skupina takýchto osôb, ktorá na trh dodáva tovar, uskutočňuje stavebné práce alebo poskytuje službu.
  3. Záujemca je hospodársky subjekt, ktorý má záujem o účasť vo verejnom obstarávaní.
  4. Uchádzač je hospodársky subjekt, ktorý predložil ponuku.
  5. Koncesionár je hospodársky subjekt, s ktorým verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ uzavrel koncesnú zmluvu podľa tohto zákona.
  6. Bežne dostupné tovary, služby alebo stavebné práce na trhu sú tovary, stavebné práce alebo služby, ktoré nie sú vyrábané, dodávané, uskutočňované alebo poskytované na základe špecifických a pre daný prípad jedinečných požiadaviek, resp. sú ponúkané v podobe, v ktorej sú bez väčších úprav ich vlastností alebo prvkov aj dodané, uskutočnené alebo poskytnuté. Bežne dostupnými tovarmi alebo službami sú najmä tovary a služby spotrebného charakteru.
  7. Elektronická platforma je informačný systém verejnej správy, ktorý slúži na zabezpečenie
  8. zadávania zákazky na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb, na evidenciu týchto zákaziek, ako aj na zabezpečenie s tým súvisiacich činností.
  9. Evidencia referencií je informačný systém verejnej správy, ktorého správcom je Úrad pre verejné obstarávanie a v ktorom sa vedú referencie od verejných obstarávateľov. Referenciou na účely zákona je elektronický dokument obsahujúci potvrdenie o dodaní tovaru, uskutočnení stavebných prác alebo poskytnutí služby.

Čl. II.

Finančné limity, určenie predpokladanej hodnoty zákazky

  1. Zákazka je nadlimitná alebo podlimitná v závislosti od jej predpokladanej hodnoty. Zákazka je nadlimitná, ak predpokladaná hodnota zákazky je rovná alebo je vyššia ako finančný limit ustanovený všeobecne záväzným právnym predpisom, ktorý vydáva Úrad pre verejné obstarávanie.
  2. Zákazka je podlimitná, ak predpokladaná hodnota zákazky je v priebehu kalendárneho roka alebo počas platnosti zmluvy, ak sa zmluva uzatvára na dlhšie obdobie ako jeden kalendárny rok, nižšia ako finančný limit uvedený v § 5 ods. 3 zákona a súčasne je rovnaká alebo vyššia ako 50 000 eur.
  3. Zákon sa nevzťahuje na zákazky malého rozsahu do 50 000 eur bez DPH. Táto smernica upravuje primárny postup pri ich realizácii.
  4. Predpokladaná hodnota zákazky (ďalej len „PHZ“) sa určuje ako cena bez dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“). Verejný obstarávateľ a obstarávateľ určia predpokladanú hodnotu zákazky na základe údajov a informácií o zákazkách na rovnaký alebo porovnateľný predmet zákazky. Ak nemá verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ takéto údaje k dispozícii, určí predpokladanú hodnotu na základe údajov získaných prieskumom trhu s požadovaným plnením alebo na základe údajov získaných iným vhodným spôsobom.
  5. Predpokladaná hodnota zákazky je platná v čase odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania alebo oznámenia použitého ako výzva na súťaž na uverejnenie; ak sa uverejnenie takého oznámenia nevyžaduje, predpokladaná hodnota je platná v čase začatia postupu zadávania zákazky.
  6. Do predpokladanej hodnoty zákazky sa zahŕňa aj hodnota opakovaných plnení, ak sa plánujú zabezpečiť, ďalej všetky formy opcií a všetky obnovenia zákazky, ceny a odmeny, ktoré sa poskytujú uchádzačom alebo účastníkom súťaže návrhov.
  7. Predpokladaná hodnota zákazky zahrňujúca dodávku tovaru aj poskytnutie služby sa vypočíta ako celková hodnota tovaru a celková hodnota služby. Do predpokladanej hodnoty zákazky sa zahrnie aj cena montážnych a inštalačných činností.
  8. Predpokladaná hodnota rámcovej dohody sa určí ako maximálna predpokladaná hodnota všetkých zákaziek, ktoré sa predpokladajú počas platnosti rámcovej dohody. Verejný obstarávateľ v dokumentácii k verejnému obstarávaniu uchovávajú aj informácie a podklady, na základe ktorých určili predpokladanú hodnotu zákazky.

Poznámka autora k tejto časti smernice:

Zákon stanovuje v súvislosti so stanovením PHZ taktiež zákaz rozdeliť zákazku, teda stanoviť jej predpokladanú hodnotu tak, aby sa vôbec neaplikoval zákon, resp. pravidlá a postupy ním stanovené alebo aby sa použili nižšie finančné limity a menej prísne postupy zadávania zákazky. Účelové rozdelenie zákazky predstavuje jedno z najzávažnejších porušení zákona, keďže pri nižšej predpokladanej hodnote zákazky je predpoklad, že sa o publikácii zákazky dozvie užší okruh hospodárskych subjektov, čo môže v konečnom dôsledku nepriaznivo pôsobiť na hospodársku súťaž.

Posúdenie, či ide o nedovolené rozdelenie zákazky, je potrebné odvodzovať od konkrétnych okolností uvádzaného prípadu, pričom sa zohľadňuje najmä časová, miestna a vecná (funkčná) súvislosť jednotlivých zákaziek. Časová súvislosť znamená najmä rovnaké, prípadne časovo blízke obdobie vyhlásenia, respektíve uskutočnenia zadávania zákaziek a uzavretia zmlúv či rovnakú, alebo podobnú lehotu plnenia zákazky. Miestna súvislosť znamená najmä miesto plnenia zákazky. Vecná či funkčná súvislosť spočíva predovšetkým v posúdení skutočnosti, či predmetom zákaziek je plnenie rovnakého či podobného charakteru, ktoré je charakteristické pre zadávanie jednej zákazky ako celku, v ktorej podľa konkrétnych možností trhu a so zachovaním princípov zadávania zákaziek sa môže verejný obstarávateľ rozhodnúť obstarávať podobné zákazky v jednej zákazke rozdelenej na samostatné časti, pričom umožní predkladať ponuky na jednu alebo viacero z týchto častí.

Čl. III.

Organizácia procesu verejného obstarávania

  1. Výkon agendy verejného obstarávania zabezpečuje ................ (upraví sa interne) v rámci úseku alebo referátu ......... (ďalej v smernici len „osoba zodpovedná za verejné obstarávanie“). Nadlimitné zákazky zabezpečuje .................... (upraví sa interne).

Čl. IV.

Postupy verejného obstarávania

Postupy vo verejnom obstarávaní sú v zmysle ustanovení § 29 zákona o verejnom obstarávaní:

a) verejná súťaž,

b) užšia súťaž,

c) rokovacie konanie so zverejnením,

d) súťažný dialóg,

e) inovatívne partnerstvo a

f) priame rokovacie konanie.

Čl. V.

Postup pri zadávaní nadlimitných zákaziek (zjednodušený)

  1. Verejný obstarávateľ pri zadávaní nadlimitných zákaziek na dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služieb použije postupy verejného obstarávania v súlade s druhou hlavou zákona o verejnom obstarávaní a touto smernicou.
  2. Administráciu procesu verejného obstarávania nadlimitných zákaziek zabezpečuje osoba zodpovedná za verejné obstarávanie podľa čl. III., a to vždy v súlade so zákonom.

Čl. VI.

Postup pri zadávaní podlimitných zákaziek (zjednodušený)

  1. Verejný obstarávateľ pri zadávaní podlimitných zákaziek na dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služieb použije postupy verejného obstarávania v zmysle ustanovení § 108 až § 113 zákona a v súlade s touto smernicou.
  2. Administráciu procesu verejného obstarávania podlimitných zákaziek zabezpečuje osoba zodpovedná za verejné obstarávanie v súlade so zákonom.
  3. Na zadávanie podlimitných zákaziek je verejný obstarávateľ povinný použiť na to určenú funkcionalitu elektronickej platformy (pozn.: zadefinuje sa podľa aktuálneho právneho stavu).
  4. Podlimitná zákazka podľa ustanovení § 108 zákona bez povinnosti zverejnenia vo vestníku verejného obstarávania je zákazka na obstaranie tovarov a služieb a na obstaranie stavebných prác, ktorých predpokladaná hodnota je nižšia ako 800 000 eur bez DPH.
  5. Podlimitná zákazka podľa ustanovení § 109 zákona bez povinnosti zverejnenia vo vestníku verejného obstarávania je zákazka na obstaranie tovarov a služieb bežne dostupných na trhu (pozn.: test bežnej dostupnosti je prílohou tejto smernice).
  6. Podlimitná zákazka podľa ustanovení § 110 zákona s povinnosťou zverejnenia vo vestníku verejného obstarávania je zákazka na obstaranie stavebných prác, ktorých predpokladaná hodnota zákazky je v priebehu kalendárneho roka alebo počas platnosti zmluvy, ak sa zmluva uzaviera na dlhšie obdobie ako jeden kalendárny rok vyššia ako 800 000 eur bez DPH.

Čl. VII.

Postup pri zadávaní zákaziek malého rozsahu

  1. Verejný obstarávateľ realizuje obstarávanie takýchto zákaziek vo vlastnej kompetencii, pričom je povinná vykonať obstarávanie v súlade s ustanoveniami zákona a je povinná evidovať všetky doklady a uchovávať ich desať rokov po uzavretí zmluvy. Predmetné dokumentácie a písomnosti z verejného obstarávania sa uchovávajú spôsobom ......... (upraví sa interne).
  2. K obstaraniu malého rozsahu sa vytvorí žiadanka, a to .......... (upraví sa interne, upravená je vzorová v prílohe č. 5 tejto smernice), ktorú spracúva gestor/organizačný úsek alebo oddelenie úradu alebo organizácie. Riadne sa vykoná základná finančná kontrola. Výber uchádzača pri zadávaní zákaziek sa uskutočňuje na základe informácií o predmete zákazky získaných prieskumom trhu v zmysle prílohy č. ..... (upraví sa interne). Prieskum trhu sa uskutočňuje najmä prostredníctvom:

a) elektronických zariadení,

b) osobného prieskumu,

c) prieskumu cenníkov alebo katalógov,

d) získania ponúk v písomnej forme od možných dodávateľov.

3. Zákazka malého rozsahu je zákazka, ktorej predpokladaná hodnota je nižšia ako 50 000 eur bez DPH v priebehu kalendárneho roka alebo počas platnosti zmluvy, ak sa zmluva uzatvára na obdobie dlhšie ako jeden kalendárny rok.

4. Každá osoba zapojená do niektorej etapy postupov verejného obstarávania (teda príprava, vypracovanie, vykonávanie alebo ukončenie) by mala vyhlásenie podpísať a odovzdať ho zamestnancovi/expertovi zodpovednému za verejné obstarávanie.

5. Táto povinnosť by sa mala týkať aspoň týchto osôb:

a) verejný obstarávateľ (štatutárny orgán) a každý, komu delegoval svoje povinnosti,

b) členovia správnej rady, členovia mestského/obecného zastupiteľstva,

c) zamestnanci podieľajúci sa na príprave/návrhu súťažných podkladov,

d) členovia komisie pre vyhodnotenie ponúk,

e) experti vykonávajúci akúkoľvek úlohu súvisiacu s prípravou súťažných podkladov a/alebo

f) hodnotením ponúk.

Pozn. autora k tejto časti smernice:

Prieskum trhu v zmysle  tohto článku sa uskutočňuje tak, aby sa hodnotili ponuky aspoň troch možných dodávateľov. O vykonaní prieskumu trhu sa vyhotovuje záznam o vykonaní prieskumu trhu. Vyhodnotenie prieskumu trhu sa vykonáva s ohľadom na povahu konkrétnej veci tak, aby vynaložené náklady na získanie predmetu zákazky boli primerané jeho kvalite a cene (pozn.: dodržiavanie zásad hospodárnosti pri vynakladaní finančných prostriedkov).

  1. Prieskum trhu pri obstarávaní zákaziek na dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služieb sa zdokumentuje podľa prílohy č. 1 tejto smernice. Verejný obstarávateľ vedie o vykonanom prieskume dokumentáciu, ktorá sa prikladá sa k účtovným dokladom.
  2. Dokumentáciu podpisuje zamestnanec, ktorý prieskum vykonal, prípadne osoba zodpovedná za verejné obstarávanie, resp. ........... (upraví sa interne).
  3. Prieskum trhu nie je potrebné vykonávať pre zákazky, ktorých hodnota (nákupná cena) je nižšia ako 5 000 eur bez DPH.

Alternatíva: Úprava pravidiel podľa tejto smernice aj pre zákazky do 5 000 eur bez DPH.

Čl. VIII.

Komisia, konflikt záujmu

  1. Na vyhodnocovanie ponúk pri nadlimitných zákazkách a podlimitných zákazkách s povinnosťou zverejnenia vo vestníku musí byť zriadená komisia. Komisia na vyhodnocovanie ponúk musí byť najmenej trojčlenná, v prípade nadlimitných zákaziek, ktorých hodnota je najmenej 10 miliónov eur, najmenej päťčlenná.
  2. Členov komisie vymenúva štatutárny orgán ............, a to na každé verejné obstarávanie osobitne. Členovia komisie musia mať odborné vzdelanie alebo odbornú prax zodpovedajúcu predmetu obstarávania. Štatutárny orgán môže na zabezpečenie transparentnosti procesu obstarávania vymenovať do komisie aj ďalších členov bez práva vyhodnocovať ponuky, pričom jedným z členov komisie bez práva vyhodnocovať musí byť osoba zodpovedná za verejné obstarávanie.
  3. Člen komisie musí spĺňať podmienky podľa ustanovení § 51 zákona.
  4. Verejný obstarávateľ je povinný zabezpečiť, aby vo verejnom obstarávaní nedošlo ku konfliktu záujmov s cieľom zabrániť narušeniam postupov verejného obstarávania, jeho transparentnosti a férovosti.

Poznámka autora ku konfliktu záujmov:

Činnosť verejného obstarávateľa musí zahŕňať postupy na identifikáciu konfliktov záujmov, predchádzanie týmto konfliktom a ich nápravu. Na tento účel legislatíva poskytuje definíciu pojmov „konflikt záujmov“ a „zainteresovaná osoba“. Konflikt záujmov vzniká, keď zainteresovaná osoba dostane príležitosť uprednostniť svoje súkromné záujmy pred svojimi služobnými povinnosťami. Konflikt záujmov v postupe verejného obstarávania, ktorý sa nerieši primeraným spôsobom, má vplyv na zákonnosť postupov. Vedie k porušovaniu zásad transparentnosti, rovnakého zaobchádzania a/alebo nediskriminácie, ktoré sa musia pri verejnej zákazke dodržiavať. Treba dodať, že rovnako verejný obstarávateľ musí prijať primerané opatrenia a vykonať nápravu, ak sa zistí konflikt záujmov. Takýmito opatreniami sú najmä vylúčenie zainteresovanej osoby z procesu prípravy alebo realizácie verejného obstarávania alebo úprava jej povinností a zodpovednosti s cieľom zabrániť pretrvávaniu konfliktu záujmov

  1. Verejný obstarávateľ musí zabezpečiť, aby vo verejnom obstarávaní nedošlo ku konfliktu záujmov s cieľom zabrániť narušeniam postupov verejného obstarávania, jeho transparentnosti a férovosti (pozn. autora: zároveň sa musí zaoberať možným konfliktom záujmov počas celého procesu verejného obstarávania).

Čl. IX.

Dokumentácia z procesu verejného obstarávania

  1. Archiváciu dokladov, dokumentov a ponúk uchádzačov z procesu verejného obstarávania zabezpečuje zamestnanec/úsek/referát ............. (určí sa interne), a to v zmysle ustanovení § 24 zákona a registratúrneho poriadku, resp. registratúrneho plánu č. ....... /upraví sa interne).
  2. Kompletná dokumentácia z procesu verejného obstarávania sa eviduje desať rokov odo dňa odoslania oznámenia o výsledku verejného obstarávania, rovnopis zmluvy, rámcovej dohody alebo koncesnej zmluvy sa uchováva počas celej doby jej trvania. Ak zákazka je financovaná z iných zdrojov ako z rozpočtu verejného obstarávateľa, dokumentáciu z verejného obstarávania treba evidovať a uchovávať po obdobie stanovené v príslušnej zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku.
  3. Centrálnu evidenciu uzatvorených zmlúv vedie .............. (určí sa interne). Táto smernica nadväzuje na smernicu o finančnej kontrole č. ......... a smernicu o účtovníctve/obehu účtovných dokladov č. ..........., resp. organizačný poriadok a registratúrny poriadok č. ........ .

Čl. X.

Spoločné ustanovenie

  1. Každý, kto sa zúčastní na príprave a vyhotovení súťažných podkladov, je povinný zachovávať mlčanlivosť o ich obsahu až do dňa, keď sa poskytnú uchádzačom alebo záujemcom.
  2. Zamestnanci verejného obstarávateľa a osoba zodpovedná za verejné obstarávanie sú povinní zachovávať mlčanlivosť o obchodnom tajomstve a o informáciách označených ako dôverné, ktoré im uchádzač alebo záujemca poskytol. Člen komisie nesmie poskytovať informácie o obsahu ponúk, žiadostí o účasť, riešení a návrhov počas ich vyhodnocovania až do ukončenia procesu verejného obstarávania.
  3. Postup pri zadávaní zákaziek verejným obstarávateľom musí byť v súlade s ostatnými vydanými internými predpismi verejného obstarávateľa ........... .

Čl. XI.

Záverečné ustanovenia a účinnosť

  1. Dokumentáciu verejného obstarávania eviduje a archivuje ....... (upraví sa interne).
  2. Kontrolu procesu verejného obstarávania vykonáva osoba zodpovedná za verejné obstarávanie, hlavný kontrolór a štátne orgány v rozsahu svojich kompetencií, resp. ........... (určí sa  podľa zriadenia).
  3. Neoddeliteľnou súčasťou tejto smernice je prílohová časť, ktorá sa skladá z ......... (určí sa interne, pričom upravená je vzorová prílohová časť na vlastnú úpravu ).
  4. Táto smernica nadobúda platnosť dňom podpisu a účinnosť dňa ............ (upraví sa interne).
  5. Smernica je dostupná pre zamestnancov spôsobom ........... alebo cez priečinok/intranet ......... (upraví sa interne ).

Vyhotovené dňa ...............

                                                                                       ...........................................

                                                                                         štatutárny orgán

                                                                                    starosta/riaditeľ/primátor

 

Príloha č. 1

Subjekt územnej samosprávy: ....................

Sídlo: ............................

Záznam z prieskumu trhu

Názov predmetu zákazky:

Stručný opis predmetu zákazky:

Slovník spoločného obstarávania (CPV):

Kategória (tovary, služby, práce):

Predpokladaná hodnota zákazky:

Spôsob vykonávania prieskumu: písomné/elektronické oslovenie XY záujemcov, zverejnenie na internetovej stránke, zverejnenie v tlači, zhromažďovaním cenníkov, informačných materiálov z výstav a veľtrhov, akciových letákov, katalógov, výstrižkov z časopisov a denníkov, informácií z internetových stránok a podobne.

Osoba zodpovedná za určenie predpokladanej hodnoty zákazky:

Poradové číslo (ak je to relevantné):

Záujemca:

Cena bez DPH s DPH:

Kontaktná osoba:

Číslo telefónu:

Dátum:

Vybraný dodávateľ/zhotoviteľ:

Kritérium hodnotenia ponúk:

Vyhodnotenie výberu (ak nebola vybraná najnižšia cena ekonomicky najvýhodnejšia ponuka):

Zmluvná cena:

Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač spĺňa podmienky účasti (napr. doklad o oprávnení podnikať, referencie, certifikáty, iné):

Spôsob vzniku záväzku: zmluva, objednávka .....

Zápis obsahuje ako prílohu:

  • výzvu na predloženie cenovej ponuky/doklady na základe ktorých došlo k výberu,
  • všetky cenové ponuky/ doklady/ marketingový prieskum trhu,
  • iné...................... (určí sa interne).

Vyhlasujem, že v súvislosti s týmto prieskumom spĺňam zákonné podmienky nestrannosti a dôvernost

Zodpovedný zamestnanec:    .............................      ...........................            ............................

                                               Meno, priezvisko       funkcia                       podpis

 

Príloha č. 2

Subjekt územnej samosprávy: ....................

Sídlo: ............................

Záznam z vyhodnotenia zákazky

Názov zákazky:

Číslo zákazky:

Typ zákazky:

Podlimitná zákazka podľa nasledujúcich ustanovení zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“):

 

vyzvanie min. troch hospodárskych subjektov na predloženie ponuky prostredníctvom určenej funkcionality elektronickej platformy podľa § 108 ods. 2 zákona, a to pri podlimitných zákazkách na tovary a služby a podlimitných zákazkách na stavebné práce s predpokladanou hodnotu zákazky do 800 000 eur bez DPH

 

použitie funkcionality elektronickej platformy podľa § 109 zákona pri tovaroch a službách bežne dostupných na trhu – EKS

 

bežný postup pre podlimitné zákazky podľa § 110 zákona, ak ide o podlimitnú zákazku na stavebné práce, ktorej predpokladaná hodnota zákazky je rovnaká alebo vyššia ako 800 000 eur; dobrovoľne použitie tohto postupu aj pri iných podlimitných zákazkách, povinnosť odoslať na uverejnenie výzvu na predkladanie ponúk prostredníctvom funkcionality elektronickej platformy vopred neurčenému okruhu hospodárskych subjektov

 

§ 110 ods. 6 zákona – bez povinnosti využitia funkcionality elektronickej platformy – výzva na rokovanie (jedného alebo viacerých vybraných záujemcov)

 

podlimitná koncesia podľa § 112 zákona

 

zjednodušený postup pre zákazky na sociálne a iné osobitné služby podľa § 113 zákona

na:

 

dodanie tovaru

 

poskytnutie služby

 

uskutočnenie stavebných prác

Opis predmetu zákazky:

CPV  (číslo podľa Spoločného slovníka obstarávania):

Predpokladaná hodnota zákazky:

Kritérium na vyhodnotenie ponúk:

Spôsob vykonania záznamu (ak je relevantné):

Prehľad oslovených hospodárskych subjektov s doplňujúcimi údajmi

Výsledné poradie

Hospodársky subjekt

(obchodné meno, adresa sídla  alebo miesta podnikania, IČO)

Cena: bez DPH/DPH/s DPH

Kontaktná osoba

(číslo, telefón, email)

Dátum a poznámka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Splnenie podmienky účasti osobného postavenie podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona u úspešného uchádzača:

☐ Áno

☐ Nie

Splnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. f) zákona u úspešného uchádzača:

☐ Áno

☐ Nie

Existencia dôvodov na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. f) zákona u úspešného uchádzača:

☐ Áno

☐ Nie

Existencia dôvodov na vylúčenie podľa § 40 ods. 8 písm. d) zákona u úspešného uchádzača:

☐ Áno

☐ Nie

Povinnosť uchádzača podľa § 11 zákona (register partnerov verejného sektora) u úspešného uchádzača:

☐ Áno

☐ Nie

Identifikácia úspešného uchádzača:

........................................................................................................................

Obchodné meno, adresa sídla alebo miesta podnikania, IČO

Zdôvodnenie výberu (ak nebola vybraná najnižšia cena):

Konečná obstarávacia cena bez DPH, resp. aj s DPH:

Spôsob vzniku záväzku:

 

na základe zmluvy, objednávky a následnej fakturácie

 

na základe písomnej objednávky a následnej fakturácie

                                                                                     

Tento záznam je súčasne vyhlásením osoby vykonávajúcej záznam z vyhodnotenia zákazky  a osoby schvaľujúcej tento záznam o nižšie uvedených skutočnostiach*.

Prílohy:[1]

V ........................................ dňa ..........................

Záznam vykonal*:         .......................................................

                                       meno, priezvisko a funkcia, podpis                                                                         

Schválil*:                      .......................................................

                                       meno, priezvisko a funkcia, podpis

*Čestne vyhlasujem, že:

  • poznám definíciu konfliktu záujmov, podľa ktorej pojem konfliktu záujmov zahŕňa prinajmenšom každú situáciu, keď osoby na strane verejného obstarávateľa, ktorí sú zapojení do vykonávania postupu obstarávania alebo môžu ovplyvniť výsledok tohto postupu (bez nutnosti ich zapojenia), majú priamo alebo nepriamo finančný, ekonomický alebo iný osobný záujem, ktorý možno vnímať ako ohrozenie ich nestrannosti a nezávislosti v súvislosti s daným postupom verejného obstarávania,
  • podľa mojich vedomostí nie som s ohľadom na uvedené verejné obstarávanie a subjekty, ktoré boli oslovené alebo predložili ponuky, t. j. aj k víťaznému uchádzačovi, v žiadnom konflikte záujmov, ktorý by mohol ohroziť nestrannosť a nezávislosť priebehu a výsledku predmetného verejného obstarávania a
  • v súvislosti s týmto záznamom spĺňam zákonné podmienky nestrannosti a dôvernosti.

 

Príloha č. 3

Subjekt územnej samosprávy: ....................

Sídlo: ............................

Záznam o uplatnení výnimky

zo zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní  a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“)

Názov zákazky:

Číslo zákazky:

Opis predmetu zákazky:

Označenie uplatnenej výnimky[2] a odôvodnenie jej použitia (§ 1 zákona):

Kritérium na vyhodnotenie ponúk:

Spôsob vykonania prieskumu trhu (prieskum trhu je dôrazne odporúčaný z dôvodu preukazovania hospodárnosti  a efektívnosti vynakladania finančných prostriedkov): napr. zaslanie výzvy e-mailom, informácie z internetu, katalógov a cenníkov…

Zoznam oslovených hospodárskych subjektov spolu s doplňujúcimi údajmi:

Výsledné poradie

Hospodársky subjekt

(obchodné meno, adresa sídla  alebo miesta podnikania, IČO)

Cena: bez DPH/DPH s DPH

Kontaktná osoba

(číslo,  telefón, email)

Dátum a poznámka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oprávnenosť oslovených hospodárskych subjektov na realizáciu predmetu zákazky (napr. výpis zo živnostenského registra alebo obchodného registra): ......................

Vybraný hospodársky subjekt:

.................................................................................................

Obchodné meno, adresa sídla alebo miesta podnikania, IČO

Zdôvodnenie výberu (ak nebola vybraná najnižšia cena):

Konečná cena bez DPH, respektíve aj s DPH:

Spôsob vzniku záväzku:

 

na základe zmluvy, objednávky a následnej fakturácie

 

na základe písomnej objednávky a následnej fakturácie

                                                                                   

Tento záznam je súčasne vyhlásením osoby vykonávajúcej prieskum trhu o nestrannosti a správnosti uvedených informácií.

Prílohy: ................

V .................................. dňa ...................

 

Prieskum vykonal:         .......................................................

                                       meno, priezvisko a funkcia, podpis                                                                         

 

Schválil:                        .......................................................

                                       meno, priezvisko a funkcia, podpis 

 

Príloha č. 4

Subjekt územnej samosprávy: ....................

Sídlo: ............................

Požiadavka na verejné obstarávanie cez elektronickú platformu

  1. Žiadateľ/vecne príslušný zamestnanec/organizačný úsek:
  2. Názov zákazky, zdôvodnenie požiadavky a zdroj financovania:
  3. Spoločný slovník obstarávania – CPV kód: (uviesť príslušný CPV kód z Hlavného slovníka CPV kódov)
  1. Predpokladaná hodnota zákazky v eurách bez DPH:
  2. Lehota dodania a požadované miesto plnenia:
  3. Kľúčové slová:
  4. Funkčná špecifikácia predmetu zákazky:
  5. Technické vlastnosti:
  6. Osobitné požiadavky na plnenie:
  7. Požadovanie vlastného návrhu plnenia zákazky:

☐ Áno

☐ Nie

Bližšie inštrukcie k požadovanému vlastnému návrhu plnenia zákazky:

  1. Údaje v prípade projektov financovaných z Európskej únie alebo iných zdrojov:

Vykonanie základnej finančnej kontroly v zmysle § 7 zákona č. 357/2015 Z. z.:

je – nie je* možné finančnú operáciu vykonať

je – nie je* možné v nej pokračovať

                                              ..................................    ................................

Dátum: ...........                       Meno, priezvisko a podpis zamestnanca

je – nie je* možné finančnú operáciu vykonať

je – nie je* možné v nej pokračovať

                                               .................................    ............................

Dátum: ...........                       Meno, priezvisko a podpis štatutára/vedúceho zamestnanca

* nehodiace sa škrtnúť

 

Príloha č. 5 – orientačná

Subjekt územnej samosprávy: ....................

Sídlo: ............................

Žiadanka na zabezpečenie obstarania tovaruprác –  služieb

č. ........../ 202x

Žiadateľ:

Organizačný úsek/referát:

P. č.

Predmet obstarania

Množstvo/počet

Predpokladaná hodnota zákazky (bez DPH)

Pozn.

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

Zdôvodnenie potreby obstarania: .................................................................................................

Meno a priezvisko zamestnanca: .................................

Dátum a podpis žiadateľa: ...............................     .................................

Vykonanie základnej finančnej kontroly v zmysle § 7 zákona č. 357/2015 Z. z.:

je – nie je* možné finančnú operáciu vykonať

je – nie je* možné v nej pokračovať

                                                           .............................     .............................

Dátum: ...........                                   Meno, priezvisko a podpis zamestnanca

je – nie je* možné finančnú operáciu vykonať

je – nie je* možné v nej pokračovať

                                                           ..........................    ............................

Dátum: ...........                                   Meno, priezvisko a podpis štatutára/vedúceho zamestnanca

* nehodiace sa škrtnúť

[1] Napríklad cenové ponuky oslovených hospodárskych subjektov, dopytujúce maily, cenníky, doklad o oprávnení podnikať, výpis z registra osôb so zákazom, alebo iné relevantné dokumenty

[2] Vybrať jednu z výnimiek uvedených v § 1 ods. 2 až 14 zákona