- Vzor
Smernica o verejnom obstarávaní
Článok 1
Účel a záväznosť smernice
- Účelom tejto smernice je zabezpečenie procesov verejného obstarávania v súlade so zákonom č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“). Smernica definuje základné pojmy pri procesoch verejného obstarávania a upravuje postup pri procesoch verejného obstarávania v obci/škole/organizácii ........ (vhodné doplniť).
- Táto smernica je záväzná pre všetkých zamestnancov subjektu územnej samosprávy .............. (ďalej len „zamestnanci“).
Článok 2
Vymedzenie základných pojmov
- Verejné obstarávanie – pravidlá a postupy podľa zákona o verejnom obstarávaní, ktorými sa zadávajú zákazky na dodanie tovaru, na poskytnutie služby, na uskutočnenie stavebných prác, koncesie a súťaže návrhov.
- Zákazka – odplatná zmluva uzavretá medzi verejným obstarávateľom a úspešným uchádzačom, ktorej predmetom je dodanie tovaru, poskytnutie služby alebo uskutočnenie stavebných prác.
- Záujemca – hospodársky subjekt, ktorý má záujem o účasť vo verejnom obstarávaní.
- Uchádzač – hospodársky subjekt, ktorý predložil ponuku.
- Subdodávateľ – hospodársky subjekt, ktorý uzavrie alebo uzavrel s úspešným uchádzačom písomnú odplatnú zmluvu na plnenie určitej časti zákazky alebo koncesie.
- Bežná dostupnosť na trhu – bežne dostupnými tovarmi, stavebnými prácami alebo službami na trhu sa rozumejú tovary, stavebné práce alebo služby, ktoré:
a) sú ponúkané v podobe, v ktorej sú bez väčších úprav ich vlastností alebo prvkov aj dodané, uskutočnené alebo poskytnuté a zároveň
b) sú spravidla v podobe, v akej sú dodávané, uskutočňované alebo poskytované pre verejného obstarávateľa, dodávané, uskutočňované alebo poskytované aj pre spotrebiteľov a iné osoby na trhu.
- Bežne dostupnými tovarmi, stavebnými prácami alebo službami sú najmä tovary, stavebné práce alebo služby určené na uspokojenie bežných prevádzkových potrieb verejného obstarávateľa. Bežne dostupnými tovarmi alebo službami sú najmä tovary a služby spotrebného charakteru.
- Zmluva – zmluva, resp. objednávka; koncesná zmluva alebo rámcová dohoda.
- Profil – systém umožňujúci zverejňovanie informácií a dokumentov elektronickou formou na elektronickom úložisku, ktoré tvorí osobitnú časť vestníka verejného obstarávania – dostupné na stránke www.uvo.gov.sk alebo https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-profilov.
- Elektronická platforma – je informačný systém verejnej správy, ktorý slúži na zabezpečenie zadávania zákazky na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác a na poskytnutie služby, na evidenciu týchto zákaziek, ako aj na zabezpečenie s tým súvisiacich činností. Správcom elektronickej platformy je Úrad vlády Slovenskej republiky.
- Evidencia referencií – je informačný systém verejnej správy, ktorého správcom je Úrad pre verejné obstarávanie a v ktorom sa vedú referencie od verejných obstarávateľov.
- Úsek verejného obstarávania – organizačným poriadkom určená organizačná jednotka, a to v našej organizácii/obci ........ (doplní sa interne).
- Organizačný útvar – vecne príslušný organizačný útvar ........ (doplní sa interne).
Článok 3
Rozdelenie zákaziek podľa finančných limitov, interné pravidlá zákaziek s nízkou hodnotou
- Zákon o verejnom obstarávaní sa nevzťahuje na zákazku, ktorej predpokladaná hodnota zákazky (v smernici aj ako „PHZ“) je nižšia ako 10 000 eur v priebehu kalendárneho roka alebo počas platnosti zmluvy, ak sa zmluva uzatvára na dlhšie obdobie ako jeden kalendárny rok.
- Zákazka je nadlimitná, podlimitná alebo s nízkou hodnotou v závislosti od jej predpokladanej hodnoty.
- Zákazka s nízkou hodnotou je:
a) zákazka na dodanie tovaru okrem potravín, zákazka na poskytnutie služby alebo zákazka na uskutočnenie stavebných prác, ktorej predpokladaná hodnota je nižšia ako finančný limit uvedený v odseku 4 a súčasne rovnaká alebo vyššia ako 10 000 eur v priebehu kalendárneho roka alebo počas platnosti zmluvy, ak sa zmluva uzatvára na dlhšie obdobie ako jeden kalendárny rok,
b) zákazka na dodanie tovaru, ktorým sú potraviny a ktorej predpokladaná hodnota je nižšia ako finančný limit podľa odseku 3 a zároveň rovnaká alebo vyššia ako 10 000 eur v priebehu kalendárneho roka alebo počas platnosti zmluvy, ak sa zmluva uzatvára na dlhšie obdobie ako jeden kalendárny rok, a teda:
ZÁKAZKA S NÍZKOU HODNOTOU (CIVILNÁ) |
||
PHZ |
Postup |
|
Tovar (okrem potravín)
Služba uvedená v prílohe č. 1 zákona
Stavebné práce |
≥ 10 000 eur < 100 000 eur
≥ 10 000 eur < 180 000 eur
≥ 10 000 eur < 400 000 eur ≥ 10 000 eur < 300 000 eur |
§ 117 zákona alebo |
PHZ |
|||
Potraviny |
≥ 10 000 eur < 140 000 eur ≥ 10 000 eur < 215 000 eur |
||
|
|
||
PHZ |
Postup |
||
Tovar
Služba uvedená |
≥ 140 000 eur (limit sa určí, podľa ≥ 750 000 eur |
Druhá časť |
|
Stavebné práce |
≥ 5 382 000 eur |
||
PHZ |
|||
Potraviny |
≥ 140 000 eur (limit sa určí podľa druhu verejného obstarávateľa) |
||
PODLIMITNÁ ZÁKAZKA – CIVILNÁ |
||
PHZ |
Postup |
|
Tovar (okrem potravín)
Služba uvedená v prílohe č. 1 zákona |
≥ 100 000 eur < 140 000 eur ≥ 180 000 eur < 215 000 eur ≥ 400 000 eur < 750 000 eur |
Tretia časť zákona |
Interné pravidlá pri zákazkách s nízkou hodnotou
4. Pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou sa postupuje podľa ustanovení § 117 s ohľadom na § 5 a § 6 zákona o verejnom obstarávaní.
Pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou:
a) na dodanie tovaru alebo na poskytnutie služby s predpokladanou hodnotou zákazky nižšou ako 70 000 eur,
b) na uskutočnenie stavebných prác s predpokladanou hodnotou zákazky nižšou ako 180 000 eur, ak verejný obstarávateľ vyzve na predloženie ponuky viac hospodárskych subjektov na účel zadania zákazky, vyzve tieto hospodárske subjekty na to určenou funkcionalitou elektronickej platformy a je povinný zabezpečiť dodržanie princípov rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie.
5. Verejný obstarávateľ je povinný postupovať v súlade s princípom transparentnosti a zdokumentovať celý priebeh verejného obstarávania tak, aby jeho úkony boli preskúmateľné bez ohľadu na použité prostriedky komunikácie.
6. Pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou s predpokladanou hodnotou zákazky rovnakou alebo vyššou, ako je uvedená v predošlom článku tejto smernice, sa postupuje podľa pravidiel uvedených v § 117 ods. 6 až 9 zákona o verejnom obstarávaní.
7. Ak boli zadané zákazky s nízkymi hodnotami s predpokladanou hodnotou zákazky vyzvaním na predloženie ponuky iba jedného hospodárskeho subjektu, potom sú organizačné útvary povinné oznámiť najneskôr do desiatich dní po skončení kalendárneho polroka písomne/mailom úseku verejného obstarávania pre každú takúto zákazku nasledujúce údaje: názov zákazky, hodnotu zákazky v eurách bez DPH, predmet zákazky a identifikáciu dodávateľa, a to s cieľom uverejnenia súhrnnej správy o zákazkách s nízkymi hodnotami v profile.
8. Všetky doklady a dokumenty zo zadávania zákaziek s nízkymi hodnotami sa evidujú a uchovávajú desať rokov od uzavretia zmluvy alebo vystavenia objednávky na úseku verejného obstarávania.
9. Žiadanka – Požiadavka na verejné obstarávanie sa použije v zmysle Prílohy č. 1 aj pre zákazky s nízkou hodnotou (prieskum trhu), pričom sa riadne overí základnou finančnou kontrolou.
10. Zodpovedný zamestnanec/úsek zasiela uverejnenie v profile súhrnnú správu o zmluvách so zmluvnými cenami vyššími ako 10 000 eur, ktoré uzavreli za obdobie kalendárneho polroka, a to
1. priebežne počas kalendárneho polroka alebo
2. hromadne najneskôr do 60 dní po skončení kalendárneho polroka.
Článok 4
Postupy jednotlivých procesov verejného obstarávania
- Procesy verejného obstarávania uskutočňuje úsek verejného obstarávania alebo sa zadávajú externe.
- Ak proces verejného obstarávania uskutočňuje úsek verejného obstarávania, potom organizačné útvary doručia na úsek verejného obstarávania v dostatočnom časovom predstihu tieto kompletné podklady:
a) podrobné vymedzenie predmetu zákazky podľa § 42 zákona o verejnom obstarávaní,
b) predpokladanú hodnotu zákazky vypočítanú podľa § 6 zákona o verejnom obstarávaní vrátane informácií a podkladov, na základe ktorých bola určená,
c) súťažný návrh zmluvy (povinné iba v prípade, ak ide o nadlimitnú zákazku alebo bežný postup pre podlimitnú zákazku) so zohľadnením možnosti využitia subdodávateľov vo väzbe na povinnosť zápisu do registra partnerov verejného sektora,
d) požiadavku na verejné obstarávanie podľa prílohy č. l tejto smernice,
e) vyhlásenia o neprítomnosti konfliktu záujmov všetkých zúčastnených osôb podľa prílohy č. 2 tejto smernice.
3. Ak ide o zjednodušený postup pre podlimitné zákazky na bežne dostupné tovary a služby, potom kompletné podklady budú obsahovať aj posúdenie bežnej dostupnosti s odôvodnením podľa prílohy č. 3 tejto smernice – Test bežnej dostupnosti.
4. Zákazku nemožno rozdeliť ani zvoliť spôsob určenia jej predpokladanej hodnoty, ak by výsledkom tohto postupu bolo:
a) zníženie predpokladanej hodnoty pod finančné limity podľa zákona o verejnom obstarávaní,
b) vyhnutie sa zverejneniu oznámenia alebo výzvy podľa zákona o verejnom obstarávaní, alebo
c) vyhnutie sa podaniu námietok podľa § 170 ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní.
5. Stavebnú projektovú dokumentáciu, resp. inú obsiahlu dokumentáciuje potrebné dodať v súboroch s max. veľkosťou jedného súboru 99 MB a dokument výkaz výmer v editovateľnom formáte napr. Excel (pozn.: odporúča sa uzamknutý súbor).
6. Všetky uvedené podklady je potrebné po schválení štatutárom doručiť úseku verejného obstarávania v elektronickej podobe a v písomnej podobe (pozn.: okrem projektovej dokumentácie alebo obdobnej dokumentácie).
7. Ak ide ozadávanie zákazky na dodanie tovaru alebo poskytnutie služby a finančné prostriedky vyčlenené pre takúto zákazku sú na viacerých organizačných útvaroch, potom podklady podľa odseku 2 pripraví ten organizačný útvar, ktorému bola vyčlenená najvyššia hodnota finančných prostriedkov v spolupráci s ostatnými organizačnými útvarmi.
8. Podpisový poriadok pre vybrané doklady, ak majú listinnú podobu v procese verejného obstarávania je nasledujúci: súťažné podklady, súťažné podmienky, menovanie členov komisie, menovanie členov poroty, požiadavku na zrušenie použitého postupu zadávania zákazky s odôvodnením a uzavretie zmluvy – podpisuje vždy štatutár (pozn.: pri externom zadávaní procesov verejného obstarávania sa podpisový poriadok dohodne individuálne pri uzavretí zmluvy s externým subjektom).
9. Všetky doklady a dokumenty z procesu verejného obstarávania sa uchovávajú centrálne na úseku verejného obstarávania v lehotách podľa zákona o verejnom obstarávaní. Organizačný útvar, ktorý participoval na verejnom obstarávaní s externým subjektom zabezpečí po jeho ukončení doručenie dokumentácie na úsek verejného obstarávanie pre účely archivácie.
10. Špecifiká procesov verejného obstarávania pri zadávaní zákaziek spolufinancovaných z prostriedkov Európskej únie:
a) zohľadniť aj pravidlá požadované poskytovateľom finančných prostriedkov, ktoré poskytne úseku verejného obstarávania vecne príslušný organizačný útvar, ktorý žiada tieto finančné prostriedky;
b) dokumentáciu z verejného obstarávania je možné archivovať aj na vecne príslušnom organizačnom útvare, ktorý žiada finančné prostriedky.
Článok 5
Uzavretie zmluvy, zmena zmluvy, oznamovacie povinnostia vyhotovenie referencie
- Spracovateľ zmluvy pri zadávaní nadlimitnej zákazky, bežného postupu pre podlimitnú zákazku a zákazky s nízkou hodnotou zabezpečí uzavretie zmluvy, ktorá nesmie byť v rozpore so súťažnými podkladmi, príp. podmienkami a s ponukou predloženou úspešným uchádzačom v lehote viazanosti ponúk a s dodržaním lehôt podľa § 56 zákona o verejnom obstarávaní.
- Spracovateľ zmluvy zabezpečí, aby pri uzavretí zmluvy boli dodržané povinnosti zápisu do registra partnerov verejného sektora.
- Spracovateľ zmluvy bezodkladne po uzavretí zmluvy doručí na úsek verejného obstarávania (resp. externému subjektu) jeden originál zmluvy alebo jej zmeny.
- Zmluvu možno zmeniť počas jej trvania iba podľa pravidiel zákona o verejnom obstarávaní.
- Organizačný útvar, pod ktorý spadá plnenie zmluvy (majoritné), oznámi na úsek verejného obstarávania (resp. externému subjektu) sumu skutočne uhradeného plnenia zo zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody vrátane ich zmien do 30 dní odo dňa skončenia alebo zániku zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody.
- Ak organizačné útvary uzavreli zmluvy s cenami vyššími ako 10 000 eur, ktoré sa uzavreli za obdobie kalendárneho polroka, riadia sa pravidlom v zmysle článku 3 ods. 10 smernice.
- Organizačný útvar, pod ktorý spadá plnenie zmluvy (majoritné), je povinný vyhotoviť referenciu a doručiť ju na úsek verejného obstarávania najneskôr do:
a) ...... dní odo dňa skončenia plnenia podľa zmluvy,
b) ...... dní odo dňa doručenia žiadosti dodávateľa, ak ide o zákazku s nízkou hodnotou; podľa prílohy č. 4 tejto smernice, a to za účelom uverejnenia referencie v Evidencii referencií.
Článok 6
Súhrnná správa o zmluvách so zmluvnými cenami vyššími ako 10 000 eur, súhrnná správa
- Zodpovedný zamestnanec/úsek úradu/školy uverejní v profile (www.uvo.gov.sk) súhrnnú správu o zmluvách so zmluvnými cenami vyššími ako 10 000 eur, ktoré uzavreli za obdobie kalendárneho polroka (okrem zákonných výnimiek), a to
a) priebežne počas kalendárneho polroka alebo
b) hromadne najneskôr do 60 dní po skončení kalendárneho polroka.
2. Obec/škola/organizácia ............ ako verejný obstarávateľ nemusí v súhrnnej správe uviesť zmluvy, ktoré boli zverejnené v Centrálnom registri zmlúv.
3. Obec/škola/organizácia ...... ako verejný obstarávateľ v súhrnnej správe za každú zákazku uvedie najmä tieto údaje:
a) zmluvnú cenu,
b) predmet zákazky
c) identifikáciu dodávateľa v rozsahu a to menovite:
- obchodné meno alebo názov,
- adresa sídla, miesta podnikania alebo výkonu činnosti,
- identifikačné číslo organizácie, ak ide o osobu zapísanú v registri právnických osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci,
- meno a priezvisko, adresa pobytu a dátum narodenia fyzickej osoby, ak nie je fyzickou osobou – podnikateľom a tiež prípadne
- označenie výnimky (pozn. autora: podľa § 1 ods. 2 až 14 zákona o verejnom obstarávaní), na základe ktorej bola zmluva uzavretá.
Článok 7
Plán verejného obstarávania
- Úsek/zamestnanec verejného obstarávania vypracuje plán verejného obstarávania za účelom riadneho a včasného vykonania verejného obstarávania v príslušnom kalendárnom roku a to podľa požiadaviek organizačných útvarov predložených formou prílohy č. 5 tejto smernice.
- Organizačné útvary alebo úseky doručia na úsek verejného obstarávania svoje požiadavky vždy v čase ..... alebo v do konca mesiaca ...... (pozn.: vhodné interne upraviť).
- Úsek verejného obstarávania a predkladateľ požiadavky sú povinní si vzájomne preukázateľne poskytovať riadnu a včasnú súčinnosť v záujme verejného obstarávateľa.
- Úsek verejného obstarávania následne vypracuje najneskôr do ...... dní plán verejného obstarávania na príslušný kalendárny rok za predpokladu poskytnutia riadnej súčinnosti zo strany jednotlivých organizačných útvarov.
- Schválený plán verejného obstarávania, ktorý bol pozmenený a doplnený vo väčšom rozsahu, je možné dať na opätovné schválenie štatutárovi ....... .
Článok 7
Záverečné a zrušovacie ustanovenia
- Za dodržiavanie tejto smernice sú zodpovední všetci zamestnanci, a to v rozsahu svojej zodpovednosti vymedzenej Organizačným poriadkom subjektu verejnej správy. Právne úkony ako zmluvy, či výzvy, dodatky alebo dohody, úhrady a objednávky a žiadanky podliehajú riadnemu overeniu základnou finančnou kontrolou.
- Vedúci zamestnanci sú povinní oboznámiť s touto smernicou svojich podriadených zamestnancov, ktorých sa to týka.
- V prípade postupu neupraveného touto smernicou sa postupuje v zmysle zákona o verejnom obstarávaní a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Výnimky z tejto smernice je oprávnený vopred písomne udeliť štatutár alebo ......... . Za kontrolu dodržiavania tejto smernice zodpovedajú vedúci zamestnanci, štatutár a kontrola (pozn.: alebo hlavný kontrolór v samospráve, audit, Úrad pre verejné obstarávanie a podobne).
- Na túto smernicu sa vzťahuje povinnosť zverejnenia v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov.
- Pre samosprávu, ak je to relevantné: Táto smernica je schválená uznesením obecného/mestského/samosprávneho zastupiteľstva č. ...... zo dňa ....... 202x.
- Táto smernica nadobúda účinnosť dňa ......... 202x.
..................................
štatutár
Príloha č. 1: Požiadavka na verejné obstarávanie so základnou finančnou kontrolou
POŽIADAVKA
NA VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
Žiadateľ: ................................. (príslušný organizačný útvar) kód/osobné číslo: ...........................
Zodpovedná osoba: ....................................... (zamestnanec organizačného útvaru zodpovedný za vypracovanie a dodanie podkladov do verejného obstarávania a za plnenie zmluvy)
Názov predmetu zákazky: .................................. (uvedie sa stručný názov zákazky)
Druh zákazky: ................................. (tovar, služba, stavebné práce)
Maximálna výška finančných zdrojov v EUR s DPH: ..................... (uvedie sa iba v prípade zjednodušeného postupu na bežne dostupné tovary a služby)
Prílohy žiadanky (v prípade zákazky s nízkou hodnotou)
Vymedzenie predmetu zákazky
Predpokladaná hodnota zákazky (v EUR bez DPH)
Prílohy žiadanky (v prípade podlimitnej zákazky)
Návrh zmluvy (povinné iba v prípade, ak ide o nadlimitnú zákazku alebo bežný postup pre podlimitnú zákazku)
Vyhlásenie o neprítomnosti konfliktu záujmov (všetkých zainteresovaných osôb)
Podpis zamestnanca zodpovedného za vypracovanie podkladov a plnenie zmluvy:..................
Podpis vedúceho zamestnanca: ..................
Základná finančná kontrola:
Vo finančnej operácii je/nie je možné pokračovať |
Finančnú operáciu je/nie je možné vykonať |
Vecne zodpovedný zamestnanec |
Vedúci zamestnanec/štatutár |
Meno a priezvisko:
|
Meno a priezvisko:
|
Príloha č. 1A: Záznam z prieskumu trhu ako vzor do praxe
ZÁZNAM Z PRIESKUMU TRHU Č. ...... /202x
- Názov verejného obstarávateľa/prijímateľa:
- Predmet zákazky:
- Druh zákazky (tovary/služby/stavebné práce):
- Kód CPV:
- Predpokladaná hodnota zákazky:
- Názov projektu (ak je to relevantné):
- Operačný program (ak je to relevantné):
- Spôsob vykonania prieskumu trhu:
- Kritérium/Kritériá na vyhodnocovanie ponúk:
Názov osloveného dodávateľa |
Dátum oslovenia |
Spôsob oslovenia |
Oprávnenie dodávať predmet zákazky (áno/nie) |
Spôsob overenia oprávnenosti dodávať predmet zákazky |
Zákaz účasti vo verejnom obstarávaní (áno/nie) |
Spôsob overenia zákazu účasti vo verejnom obstarávaní |
Prijatá ponuka: áno/nie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a) zoznam oslovených dodávateľov
b) zoznam predložených ponúk
Názov a sídlo uchádzača, ktorý predložil ponuku |
Dátum a čas predloženia/dátum vyhodnotenia |
Návrh na plnenie kritéria |
Vyhodnotenie splnenia podmienok |
Poznámka |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Identifikácia úspešného uchádzača:
- Cena úspešného uchádzača:
- Spôsob vzniku záväzku:
- Podmienky realizácie zmluvy:
- Meno funkcia a podpis zodpovednej osoby/osôb:
- Miesto a dátum vykonania prieskumu:
- Prílohy: .............................................................
Príloha č. 2: Vyhlásenie o neprítomnosti konfliktu záujmov
Predmet zákazky: ................
VYHLÁSENIE
O NEPRÍTOMNOSTI KONFLIKTU ZÁUJMOV
Znenie § 23 zákona č. 343/ 2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov:
(1) Verejný obstarávateľ a obstarávateľ sú povinní zabezpečiť, aby vo verejnom obstarávaní nedošlo ku konfliktu záujmov, ktorý by mohol narušiť alebo obmedziť hospodársku súťaž alebo porušiť princíp transparentnosti a princíp rovnakého zaobchádzania.
(2) Konflikt záujmov zahŕňa najmä situáciu, ak zainteresovaná osoba, ktorá môže ovplyvniť výsledok alebo priebeh verejného obstarávania, má priamy alebo nepriamy finančný záujem, ekonomický záujem alebo iný osobný záujem, ktorý možno považovať za ohrozenie jej nestrannosti a nezávislosti v súvislosti s verejným obstarávaním.
(3) Zainteresovanou osobou je najmä
a) zamestnanec verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa, ktorý sa podieľa na príprave alebo realizácii verejného obstarávania alebo iná osoba, ktorá poskytuje verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi podpornú činnosť vo verejnom obstarávaní a ktorá sa podieľa na príprave alebo realizácii verejného obstarávania alebo
b) osoba s rozhodovacími právomocami verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa, ktorá môže ovplyvniť výsledok verejného obstarávania bez toho, aby sa nevyhnutne podieľala na jeho príprave alebo realizácii.
(4) Zainteresovaná osoba oznámi verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi akýkoľvek konflikt záujmov vo vzťahu k hospodárskemu subjektu, ktorý sa zúčastňuje prípravných trhových konzultácií, záujemcovi, uchádzačovi, účastníkovi alebo dodávateľovi bezodkladne po tom, ako sa o konf likte záujmov dozvie.
(5) Verejný obstarávateľ a obstarávateľ sú povinní prijať primerané opatrenia a vykonať nápravu, ak zistia konflikt záujmov. Opatreniami podľa prvej vety sú najmä vylúčenie zainteresovanej osoby z procesu prípravy alebo realizácie verejného obstarávania alebo úprava jej povinností a zodpovednosti s cieľom zabrániť pretrvávaniu konfliktu záujmov.
Po oboznámení sa s predmetným ustanovením § 23 zákona č. 343/ 2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov týmto vyhlasujem, že nemám žiadny konflikt záujmov, že neexistujú žiadne skutočnosti alebo okolnosti, či už minulé, súčasné, alebo ktoré by mohli nastať v dohľadnej budúcnosti, ktoré by mohli spochybniť moju nezávislosť.
Potvrdzujem, že ak zistím počas procesu verejného obstarávania alebo zmeny zmluvy, že takýto konflikt záujmu existuje alebo vznikol, okamžite to oznámim verejnému obstarávateľovi.
V ...................... dňa ........................................................... Meno, priezvisko: .......................
Príloha č. 3: Test bežnej dostupnosti na trhu
TEST BEŽNEJ DOSTUPNOSTI NA TRHU
Predmet zákazky: ................... (uvedie sa stručný názov zákazky)
Druh zákazky: ........................ (tovar, služba)
Predpokladaná hodnota zákazky: ............... EUR bez DPH
Nižšie uvedené podmienky uvedené v ustanovení § 2 ods. 5 písm. o) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sú vymedzené kumulatívnym spôsobom a pri „teste bežnej dostupnosti" musí byť naplnená každá z uvedených podmienok:
Tovary, stavebné práce alebo služby na trhu sú ponúkané v podobe, v ktorej sú bez väčších úprav ich vlastností alebo prvkov aj dodané, uskutočnené alebo poskytnuté áno – nie
Zároveň sú spravidla v podobe, v akej sú dodávané, uskutočňované alebo poskytované pre verejného obstarávateľa a obstarávateľa, dodávané, uskutočňované alebo poskytované aj pre spotrebiteľov a iné osoby na trhu áno – nie
V prípade, ak sú odpovede na otázky č. 1 a 2 ÁNO, je možné uviesť, že predmet zákazky je v danom čase bežne dostupný na trhu.
Nižšie uvedené podmienky uvedené v ustanovení § 2 ods. 6 a 7 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov stanovujú podporné pravidlo, ktoré by malo uľahčiť správnu kategorizáciu vo vzťahu k bežnej dostupnosti na trhu:
Tovary, stavebné práce alebo služby na trhu
sú určené na uspokojenie bežných prevádzkových potrieb áno – nie
sú spotrebného charakteru áno – nie
V prípade, ak sú odpovede na predošlé otázky ÁNO, je pravdepodobné, že predmet zákazky je v danom čase bežne dostupný na trhu.
Záver:
Bežne dostupný tovar – Nie bežne dostupný tovar
Prijímateľ uvedie konkrétne dôvody, na základe ktorých formuloval svoje odpovede k podmienkam č. 1 až 2 vo vzťahu k danému predmetu zákazky.
Odôvodnenie: .......................................
Test bežnej dostupnosti vykonal (meno, funkcia, podpis): ..............................................
Príloha č. 4: Požiadavka na vyhotovenie referencie
POŽIADAVKA
NA VYHOTOVENIE REFERENCIE
Názov zmluvy, číslo zmluvy: .......................... ...........
Obchodné meno, sídlo, IČO dodávateľa: ............................. .......................
Dátum uzatvorenia zmluvy: ..............
Stručná identifikácia plnenia podľa zmluvy: ..............
Množstvo, objem alebo rozsah plnenia: ...............
Miesto dodania: ...........
Cena v EUR bez DPH: ..................
Dátum skončenia alebo zániku zmluvy (bez plynutia záruky; konkrétnym dodaním všetkých tovarov, poskytnutých služieb, uskutočnených prác): ................
Lehota dodania podľa zmluvy (plánovaná dodávka v dňoch): .................
Hodnotenie plnenia (uspokojivé/neuspokojivé): .....................
Odôvodnenie, či plnenie bolo dodané v rozsahu, kvalite a spôsobom podľa zmluvy: ................................................................ .
Predčasné ukončenie zmluvy verejným obstarávateľom z dôvodu podstatného porušenia povinností dodávateľa: ......................... .
V ......................... dňa ..................
Zodpovedná osoba (meno, priezvisko, funkcia, podpis): .......................... .............................