Subjekty územnej samosprávy a porušenie finančnej
disciplíny
Ing.
Ingrid
Konečná Veverková
V minulom príspevku sme upozornili subjekty
územnej samosprávy na ich zodpovednosť za hospodárenie s verejnými prostriedkami a zodpovednosť za
porušenie finančnej disciplíny. Hlavným kontrolórom sme objasnili, aké majú povinnosti, ak zistia
porušenia finančnej disciplíny u kontrolovaných subjektov. V aktuálnom príspevku sa zameriame na
jednotlivé druhy porušenia finančnej disciplíny.
Zákon č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových
pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
(ďalej len "zákon o rozpočtových pravidlách verejnej
správy" alebo len "zákon") subjektom verejnej správy a teda aj subjektom územnej samosprávy,
t.j. obciam, vyšším územným celkom (VÚC) a nimi zriadeným rozpočtovým a príspevkovým organizáciám
okrem povinnosti dodržiavať základné rozpočtové pravidlá pri hospodárení a nakladaní s verejnými
prostriedkami, ustanovuje aj jednotlivé druhy porušení finančnej disciplíny.
Zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy v ust.
§ 31 ods. 1 taxatívne vymenúva prípady, ktoré
sa definujú ako porušenie finančnej disciplíny.
Poskytnutie alebo použitie verejných prostriedkov v rozpore s
určeným účelom - ust. § 31 ods. 1 písm. a)
zákona
Dodržanie účelu pri poskytnutí alebo použi