Určenie druhu rizika podľa Postupov účtovania v PÚ

OAO ID: 2523 Zodpovedané: 18. 09. 2015

Plné znění otázky

Spoločnosť uzavrela koncesnú zmluvu s verejným obstarávateľom, na základe ktorej verejnému obstarávateľovi dodá dodávku a montáž solárnych panelov a ich následný servis. Obstaranie panelov je za účelom zníženia energetických nákladov. Koncesná zmluva je uzavretá na 3 roky, od namontovania panelov. Po dokončení montáže  (k 1. 1. 201x) verejný obstarávateľ zaplatí 50 % z celkovej ceny  bez DPH (36 000 € bez DPH) za dodanie a montáž svietidiel. Následne bude v 36 mesačných splátkach fakturovať zvyšnú časť koncesnej zmluvy (1 000 € bez DPH). Počas tejto doby koncesionár zabezpečuje bezplatnú kontrolu a servis nainštalovaných zariadení a služby energetického poradenstva. Vstupné náklady koncesionára (materiál a externé služby) sú vo výške 50 000 € bez DPH. Koncesionár znáša podnikateľské riziko spojené s realizáciou zmluvy, a to najmä s možnosťou, na napriek namontovaniu solárnych panelov nedôjde k dosiahnutiu plánovanej energetickej úspory a zároveň nie je možné Koncesionárovi garantovať návratnosť investícii, či zníženie podnikateľského rizika. Po namontovaní verejný obstarávateľ očakáva úsporu cca 50 % na energiách ročne. Celkové náklady na energie a vyvolané investície na konci tretieho roka by mali byť nižšie o 30 000 €.

O aký druh rizika ide podľa § 30c Postupov účtovanie PÚ? Akým spôsobom sa účtuje daná koncesná zmluva? Kedy vzniká povinnosť z pohľadá zákona o DPH (naraz alebo z jednotlivých splátok)?

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Zverejňovanie zmlúv, faktúr a objednávok – skúsenosti z kontrolnej činnosti
Komplikované účtovné prípady – započítanie pohľadávok a záväzkov a zmena v osobe veriteľa alebo dlžníka
Špecifiká rezerv a nevyfakturovaných dodávok v účtovníctve rozpočtových, príspevkových organizácií a obcí
Zostavenie konsolidovanej účtovnej závierky za konsolidovaný celok obce – prípadová štúdia
DPH z iného členského štátu
Refakturácia energie s DPH alebo bez DPH?
Komentár k novele postupov účtovania pre ROPO, štátne fondy, obce a VÚC
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (II.)
Obec – registrácia pre DPH a stavebné práce (III.)
Obstaranie dlhodobého hmotného majetku v podmienkach štátnej správy (II.)
Účtovníctvo rozpočtových organizáciía postupy účtovania (VIII.)
Novely opatrení pre samosprávu
Obecné nájomné byty
Daňové priznanie subjektov verejnej správy a územnej samosprávy za rok 2014
Zámena pozemkov
Zásoby, ich účtovanie, inventarizovanie a vykazovanie v konsolidačnom balíku MF SR v štátnych ROPO (III.)
Zásadné zmeny pri zadávaní zákaziek s využitím elektronického trhoviska účinné od 2. augusta 2021
Možnosti zmeny zmluvnej ceny vo verejnom obstarávaní pre mimoriadne okolnosti
Splatnosť faktúr a ostatných záväzkov subjektov verejnej správy
Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní (III.)

Súvisiace otázky a odpovede

Zmarená investícia z pohľadu účtovníctva a DPH
Vrátenie dane z inej členskej krajiny
DPH pri prevode vlastníctva automobilu
Účtovanie služobnej cesty
Účtovanie neuplatnenej DPH
Výpoveď zmluvy a fakturácia odstupného
Dodávateľská faktúra zo zahraničia
DPH - dovoz tovaru
Investičné striebo, strieborné a zlaté mince
Účtovanie PHL zakúpenej v zahraničí
Provízia za obstaranie obchodného podielu a nárok na odpočet DPH
Odberateľská faktúra a skonto
Zaúčtovanie starého dokladu
Dodanie pohárov ako dar od dodávateľa tovaru
Predaj osobného automobilu obstaraného zo zahraničia a DPH
Odpredaj použiteľných zvyškov po havarovanom vozidle
Účtovanie donášky jedla prostredníctvom služby Wolt u gastrofirmy
Kladné a záporné položky na faktúre
Vyúčtovacia faktúra za elektrinu