Analýza obsahových súčasti organizačného poriadku spoločného obecného
úradu
JUDr. Ing.
Ladislav
Hrtánek
PhD.
Právnická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
Právnická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
Predmetom tohto článku je problematika fungovania spoločného obecného úradu,
predovšetkým jeho organizácia a funkčné zabezpečenie jeho jednotlivých aktivít. V úvode tohto
príspevku poukážem na jednotlivé ciele, ktoré sa v ňom pokúsime naplniť.
Organizačný poriadok
spoločného obecného úradu (ďalej len „organizačný poriadok
SoCÚ") ako podstatný právny základ pre jeho organizáciu a fungovanie upravuje úlohy spoločného
obecného úradu ako výkonného orgánu, ktorý nemá právnu subjektivitu a je organizačnou súčasťou obce,
ktorá je sídlom spoločného obecného úradu. Ešte pred analýzou jednotlivých obsahových súčastí
organizačného poriadku SoCÚ uvediem všeobecnú charakteristiku spoločného obecného úradu, pokúsim sa
zaujať stanovisko k spoločnému obecnému úradu, ktorý napĺňa dôležité úlohy delegovanej štátnej
správy, ktoré sú mu určené platnou právnou úpravou.Organizačný poriadok SoCÚ nemá v súčasnosti platnú právnu úpravu, zákon č.
369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len
„zákon o obecnom zriadení") neustanovuje taxatívny
výpočet náležitostí organizačného poriadku SOcÚ, ako je tomu v prípade zmluvy o zriadení spoločného
obecného úradu, ust. § 20a ods. 2 a 3 tohto zákona taktiež neobsahuje ani splnomocňovacie
ustanovenie na vydanie vykonávacej vyhlášky Ministerstva vnútra SR.
<