Analýza obsahových súčasti organizačného poriadku spoločného obecného úradu

Vydáno: 13 minút čítania
Analýza obsahových súčasti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
JUDr. Ing.
Ladislav
Hrtánek
PhD.
Právnická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
Právnická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
Predmetom tohto článku je problematika fungovania spoločného obecného úradu, predovšetkým jeho organizácia a funkčné zabezpečenie jeho jednotlivých aktivít. V úvode tohto príspevku poukážem na jednotlivé ciele, ktoré sa v ňom pokúsime naplniť.
Organizačný poriadok
spoločného obecného úradu (ďalej len „organizačný poriadok SoCÚ") ako podstatný právny základ pre jeho organizáciu a fungovanie upravuje úlohy spoločného obecného úradu ako výkonného orgánu, ktorý nemá právnu subjektivitu a je organizačnou súčasťou obce, ktorá je sídlom spoločného obecného úradu. Ešte pred analýzou jednotlivých obsahových súčastí organizačného poriadku SoCÚ uvediem všeobecnú charakteristiku spoločného obecného úradu, pokúsim sa zaujať stanovisko k spoločnému obecnému úradu, ktorý napĺňa dôležité úlohy delegovanej štátnej správy, ktoré sú mu určené platnou právnou úpravou.
Organizačný poriadok SoCÚ nemá v súčasnosti platnú právnu úpravu, zákon č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len „zákon o obecnom zriadení") neustanovuje taxatívny výpočet náležitostí organizačného poriadku SOcÚ, ako je tomu v prípade zmluvy o zriadení spoločného obecného úradu, ust. § 20a ods. 2 a 3 tohto zákona taktiež neobsahuje ani splnomocňovacie ustanovenie na vydanie vykonávacej vyhlášky Ministerstva vnútra SR.
<