Analýza obsahových súčasti organizačného poriadku spoločného obecného úradu
(II.)
JUDr. Ing.
Ladislav
Hrtánek
PhD.
Právnická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
(Dokončenie z minulého čísla)
V prvej časti príspevku som sa venoval všeobecnej charakteristike, právnej úprave
organizácie spoločného obecného úradu a procesu schvaľovania jeho organizačného
poriadku.
Obsahové súčasti organizačného poriadku SOcÚ možno označiť aj ako materiálno-právne
determinanty.
Organizačný poriadok spoločného obecného úradu upravuje organizáciu a fungovanie
spoločného obecného úradu. Organizácia spoločného obecného úradu je totiž v úzkom súvise s aspektom
napĺňania jednotlivých konaní, ktoré sú výkonom delegovanej miestnej štátnej správy, t.j. procesy
prebiehajúce v rámci spoločných obecných úradov sú spôsobilé ovplyvňovať ich organizáciu, či už
vnútornú alebo vonkajšiu.
Organizačný poriadok SOcÚ musí v kontexte uvedeného obsahovať:
-
organizačnú štruktúru spoločného obecného úradu,
-
vzťahy spoločného obecného úradu k obci, ktorá je jeho sídlom ku zmluvným stranám
zmluvy podľa § 20a ods. 2 a 3 zákona o obecnom zriedení,
-
popis procesných úkonov obce spoločného obecného úradu podľa osobitných
predpisov.
! Odporúčanie:
Starostom obcí odporúčam, aby organizačný poriadok SOcÚ obsahoval:
-
organizačné vzťahy vo vnútri spoločného obecného úradu, napr. vzťahy jednotl